Перегляд за Автор "Момот, Неля Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Development of the educational process in war-time through dual education(Університет «КРОК», 2022) Momot, Nelia; Момот, Неля МиколаївнаThe article observes the development of dual education in Ukraine. The role of stakeholders in the interaction of the triangle: stakeholder -HEI -student is determined. The aim of the article is to reflect and observe the use of dual education in wartime as a practical form of educational program in combination with the production process on the example of the program subject area «Journalism». During the research the following methods were used: analysis, statistical method, experiment. Conclusions. It was defined that dual education makes it possible to draft an individual curriculum in accordance with the production objectives of the enterprise. This is confirmed by the participation of «KROK» University in the International Erasmus+ Project COOPERA “Integrating Dual Higher Education in Moldova and Ukraine”. Of course, not everything could be applied as a template in Ukraine, but developing your own model based on international experience is quite realistic, taking into account the current challenges in the labor market. Innovative management in the provision of such tasks of higher education consists of methodical work on the creation of integrated curricula with a clear demarcation of components, whichwill provide the theoretical part and the practical component, determined on the basis of the extrapolation "practical discipline -production tasks". Modern projects provide an opportunity to stabilize the education sector in the long run, taking into account the challenges of the war. If we take as an example the Russian-Ukrainian war, it is obvious that such efforts are being made in recording the facts of war crimes for further transfer of information to governmental agencies. In order not to violate the Laws of Wartime regarding the recording of video materials, the state has created a series of chatbots, the filling ofwhich can be fully ensured by the efforts of students. Ukrainian education continues the implementation of renewal at the expense of international projects, such as, for example, the introduction of dual education. The basic positions in these processes are: the material and technical base that can be provided by enterprises for the implementation of the program results of training by institutions of higher education, the harmonization of the structure and content of domestic educational programs with European standards, the adaptation of knowledge and skills provided by education to the real life needs of the military time, mobility of processes of updating professional competences, bringing the structure of state training standards into line with real needs and requests, taking into account the tendency of a sharp decline in the demographic picture in wartime conditions. Currently, the labor market is unbalanced due to the war. The training of new personnel, their rapid acquisition of professional experience is an urgent issue that can be partially solved by the dual form of educationДокумент Література факту: наративні моделі fiction/non-fiction у творчості українських письменників(Університет «КРОК», 2021) Момот, Неля МиколаївнаМонографія є результатом дослідження літератури факту. Зокрема, зосереджено увагу на обґрунтуванні впливу традицій автобіографізму та щоденниковості, починаючи від Т. Шевченка, удосконалюючи існуючі та розробляючи нові наративні моделі fiction / non-fiction на прикладі мемуаристики В. Винниченка та есеїстики Є. Маланюка. Крім того, дослідження містить окремий розділ щодо інтелектуального феномену есеїстики Є. Маланюка періоду еміграції. Матеріали монографії будуть корисні науковцям, літературознавцям, викладачам, аспірантам і студентам філологічних та гуманітарних спеціальностей, зокрема студентам спеціальності «Журналістика», та широкому загалу читачівДокумент Методичні рекомендації до підготовки та захисту дипломної роботи для здобувачів вищої освіти рівня «магістр» освітньої програми «Міжнародна журналістика»(Університет «КРОК», 2024) Момот, Н.М.; Васильєва, О.В.; Момот, Неля Миколаївна; Васильєва, Олена ВладиславівнаМетодичні рекомендації для виконання та захисту дипломної роботи магістра містять вимоги та стандарти щодо підготовки та оформлення основних частин (зміст, текст, таблиці, додатки тощо), а також рекомендації щодо організації здобувачем самостійної навчально-наукової роботи з елементами дослідження.Документ Навчально-методичний посібник виконання курсової роботи для здобувачів вищої освіти рівня «бакалавр» освітньої програми «Культурологія»(Університет «КРОК», 2024) Момот, Н.М.; Бурмака, М.В.; Момот, Неля Миколаївна; Бурмака, Марія ВікторівнаНавчально – методичний посібник для виконання та захисту курсової роботи бакалавра містить рекомендації щодо організації здобувачем самостійної навчально-наукової роботи з елементами дослідженнями. Визначається сутність і завдання курсової роботи бакалавра, організації роботи над виконанням цих досліджень, описуються основні її етапи та вимоги до оформлення цих робіт. Зазначена процедура захисту, надаються зразки документів, що використовуються під час підготовки курсової роботи.Документ Націософська концептуальність публіцистичного дискурсу есеїстики Євгена Маланюка(Видавництво "Молодий вчений", 2020) Момот, Н.М.; Момот, Неля МиколаївнаУ статті подано наукове обгрунтування стосовно специфіки та націософської спрямованості літературної есеїстики Є. Маланюка. Визначено, що вона для нього стала формою вираження світогляд ної культурологічної моделі України. Висвітлено питання, що постають у процесі осягнення есеїстичного доробку автора, зокрема націософський контекст його літературно-критичних досліджень. Акцентовано увагу на феномені інтелектуального потенціалу есеїстичних текстів, творчої особистості Маланюка та його ролі у формуванні позиції українства в еміграції. Вказано, що літературне есе стало моделлю творчої та водночас аналітичної роботи автора, яка грунтується на значному масиві інтерпретацій європейської культурної спадщини. Зроблено висновок про те, що ідеї Маланюка, висловлені в есеях, демонструють поступ української національної ідеї та її активну життєздатність в умовах еміграції.