Перегляд за Автор "Петруха, Сергій"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Економіка та державні фінанси – феномен української незламності(Університет «КРОК», 2024) Петруха, Ніна; Клименко, Катерина; Петруха, СергійОкреслено значення державних фінансів як феномену української незламності, котрі втілюються в Плані Ukraine Facility на 2024–2027 рр. та створенні «контурів» моделі управління змінами й найкращими практиками реалізації секторальних і міжгалузевих реформ, об’єднаних незламністю та українським духом. Основна мета роботи полягає у дослідженні ролі та значення державних фінансів в ефективному використані фінансових ресурсів для забезпечення стійкого розвитку країни, а також їх впливу на економічну та соціальну «реабілітацію» після війни. Під час дослідження застосовували різноманітні наукові та спеціальні методи для аналізу, оцінки й узагальнення інформації, які не лише уможливили глибше розуміння проблем і викликів у сфері економіки та державних фінансів, а й надали конкретний набір інструментів для розроблення та реалізації стратегій зміцнення фінансової стійкості України в умовах складної геополітичної та економічної ситуації. Автори висловили думку, що стратегічні та головні напрями розвитку України потребують поліпшення стратегії управління державними фінансами в контексті виконання Меморандуму про економічну та фінансову політику, зокрема, стосовно досягнення окремих ключових показників, визначених МВФ, співпраці зі Світовим банком та Європейським інвестиційним банком. Дослідники також проаналізували законодавчі зміни, які відповідають потребам України в контексті виконання вимог МВФ щодо втілення Національної стратегії доходів. Висловлено пропозиції щодо розроблення проєкту Стратегії розвитку державних фінансів України на поствоєнний період. Доведено, що мейнстрімом розвитку державних фінансів є проєвропейське регуляторне бачення позиціонування держави, стабілізації економіки та забезпечення її повоєнного відновлення. Цей процес охоплює архетип фіскальної політики, системи управління державними фінансами й розробку дієвих механізмів фінансової резильєнтності. Стаття спрямована на виявлення ефективних стратегій співпраці між державними органами, інститутами громадянського суспільства та партнерами з розвитку у відновленні фінансового сектору національної економіки в період воєнних конфліктів.Документ Українська незламність - стійкість державних фінансів в умовах війни(Університет «КРОК», 2024) Петруха, Ніна; Клименко, Катерина; Петруха, СергійСтаття присвячена дослідженню стійкості державних фінансів як фундаменту української незламності в контексті викликів, породжених російсько-українською війною. Мета статті полягає в науково-практичній оцінці проблемних аспектів пов’язаних із – формуванням та функціонуванням стійкості та резильєнтності державних фінансів в умовах війни крізь призму української незламності, окресленні шляхів залучення фінансових ресурсів, котрі можуть бути використані з метою розподілу та перерозподілу на виконання функцій держави та пріоритетних напрямів і заходів державної політики України у воєнний період. У статті проаналізовано трекер державного бюджету України під час війни, досліджено прогноз економічного і соціального розвитку України на 2025–2027 роки з урахуванням песимістичного та оптимістичного сценаріїв розвитку воєнних подій на території нашої держави на базі бачення як Міжнародного валютного фонду, так і Міністерства економіки України, поєднуючи експертні погляди міжнародного та національного рівнів. Авторами здійснено SWOT-аналіз стійкості державних фінансів як передумови української незламності в контексті російсько-української війни, котрий дозволив оцінити сильні й слабкі сторони, можливості загрози (ризики), пов’язані з війною. Розглянуто ймовірні джерела додаткових надходжень для фінансування військових видатків. Висновки підкреслюють необхідність додаткової адаптації державного бюджету до потреб сил безпеки і оборони, що вимагає застосування комплексного підходу до управління державними фінансами, зокрема, змін у структурі витрат на сприяння військовій безпеці та обороні. Дослідниками також обґрунтовано необхідність розроблення Плану Маршалла для повоєнної України з урахуванням цілепокладань в системі управління державними фінансами. Ключові компоненти такого плану повинні враховувати розвиток інфраструктури, сприяння інноваціям, підтримку МСП, а також реформу соціальних систем для забезпечення включеності та справедливості.Документ Іманентність та типологізація державного боргу й боргової політики в кризових умовах(Університет «КРОК», 2024) Петруха, Ніна; Куцовський, Олександр; Петруха, СергійВ сучасних реаліях актуальним є питання формування теоретичного базису фінансово-економічного механізму регулювання державного боргу, котрий має стати фундаментом для створення концептуальних основ наукового управління державною заборгованістю, важливим інструментом реального впливу на раціоналізацію політики державних запозичень, запобігання борговій кризі. Метою статті є визначення підходів до іманентності та типологізації державного боргу, а також окреслення окремих аспектів боргової політики в кризових умовах. Для проведення досліджень було застосовано методи теоретичного узагальнення, абстрактно-логічний, аналізу та синтезу, порівняння, які об’єднав архітип системного підходу. У статті досліджено теоретичні аспекти державного боргу та іманентність його формування. Розглянуто визначення державного боргу з різних ракурсів, зокрема в розрізі економічного, фінансового, правового, інноваційного, геополітичного, політологічного, соціального тощо. Встановлено, що це складна економічна категорія, яка може бути інтерпретована різними способами залежно від контексту та підходу до проведення досліджень. Деякі підходи взаємодоповнюються, в той час, як інші можуть суперечити один одному. Однак, незважаючи на різноманітність тлумачень, наявна стабільна тенденція держав до залучення боргів, будь то внутрішніх або зовнішніх. Досліджено економічну природу державного боргу як об’єкта макроекономічного регулювання з виокремленням специфічних рис, властивостей, системних компонентів. Визначено, що державному боргу притаманні різного роду функції, зокрема такі як, регулятивна, фіскальна, стабілізаційна, фінансування дефіциту бюджету та інші. Обґрунтовано різні підходи до типологізації державного боргу. Проведено систематизацію існуючих підходів щодо джерел та методів формування державного боргу, серед яких виокремлено за різними критеріями, а саме: за строками погашення, рівнем ризику, відсотковою ставкою, рейтингом кредитоспроможності держави, джерелами фінансування, валютою запозичення, ринком запозичення, формою видачі тощо. Окреслено окремі аспекти боргової політики в кризових умовах, зокрема в умовах діючого воєнного стану в Україні.