Кафедра туризму
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3227
Переглянути
Документ Особливості ресторанного маркетингу в Україні(Університет «КРОК», 2017) Гаврилюк, С.П.; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаУ статті проаналізовано результати діяльності закладів ресторанного господарства України. Досліджено особливості ресторанного маркетингу. Здійснено теоретичний огляд поглядів науковців. Розвинуто підходи щодо формування комплексу маркетингу, що дозволило обґрунтувати його оптимальну структуру для ресторанного господарства. Запропонована модель комплексу маркетингу з модифікованою конфігурацією «5Р + 1С».Документ Туризм в контексті сталого розвитку(Університет «КРОК», 2017) Мелько, Л.Ф.; Мелько, Людмила ФедорівнаВисвітлено сучасні підходи до розуміння сутності сталого розвитку туризму. Проаналізовано сучасні міжнародні документи щодо сталого розвитку туризму, шляхів впровадження принципів сталого розвитку. Наголошено на необхідності виділення показників для оцінки сталого туризму. Розкрито значення туристичних обсерваторій ЮНВТО як інноваційної форми моніторингу процесів сталого розвитку туризму.Документ Особливості сучасного розвитку підприємництва на ринку туристичних послуг в Україні(Університет «КРОК», 2017) Гаврилюк, С.П.; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаУ статті розглянуто сутність та особливості підприємництва на ринку туристичних послуг. Охарактеризовано суб’єкти підприємницької діяльності в туризмі та їх склад. Досліджено проблеми,що перешкоджають розвитку підприємницької діяльності туристичних підприємств. Розроблено комплекс заходів активізації підприємницької діяльності туристичних підприємств, що дозволить істотно збільшити їх соціально-економічний вплив на економіку країниДокумент Інноваційні способи і форми екскурсійної діяльності на ринку туристичних послуг України(Університет «КРОК», 2017) Сокол, Т.Г.; Плиска , І. І.; Сокол, Тетяна ГеоргіївнаСтаття присвячена проблемам використання інноваційних способів екскурсійної діяльності та форм проведення екскурсій як змістовного шляху гармонізації особистості, її духовного зростання в новій демократичній Україні. Екскурсія розглядається також як окремий продукт, як соціально-культурна послуга із задоволення духовних, інтелектуальних потреб споживача, що може стати засобом розширення асортимен ту національної туристичної пропозиції як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку туристичних послугДокумент Компетентністний підхід до управління розвитком кадрового потенціалу підприємства(Університет «КРОК», 2018) Карюк, В.І.; Карюк, Вікторія ІванівнаНа основі детального вивчення поглядів різних вчених на поняття компетентності, проаналізовано та розмежовано основні складові у структурі компетентності відповідно до різних підходів, та визначено, що організація процесу навчання на основі компетентністного підходу зосереджується на тому, що персонал в результаті навчання зможе вміти робити, а не на тому, чого працівники мають навчатися. Виділено основні принципи компетентнісного підходу, до яких відносяться: навчання для життя, успішної соціалізації в суспільстві; самостійність планування працівником своїх результатів й удосконалення їх у процесі постійної самооцінки; власна мотивація та відповідальність за результат; матрична система управління, делегування повноважень, свобода у виборі засобів набуття працівниками компетенцій. Визначено основні функції компетентнісного підходу в навчанні та перепідготовці персоналу підприємства: операціональна, діяльнісно-технологічна, виховна, діагностична. Запропоновано та проаналізовано показники розвитку кадрового потенціалу підприємства відповідно до двох груп: професійне навчання (частка працівників, які пройшли професійне навчання в протягом періоду; частка годин, затрачених на професійне навчання, у загальному балансі часу фірми; рівень засвоєння нових знань і навичок; величина витрат на професійне навчання у загальному обсязі витрат підприємства) та кваліфікаційне просування (питома вага працівників, що підвищили розряд у звітному році, в загальній чисельності персоналу на кінець року; частка працівників, що оволоділа новими спеціальностями у звітному році, у загальній чисельності персоналу на кінець року; питома вага керівників, які підвищили кваліфікацію в звітному році в їх чисельності на кінець року; коефіцієнт внутрішньої мобільності). Визначено соціальні результати від упровадження компетентнісного підходу при навчанні та перепідготовці персоналу, до яких належать: ступінь застосування набутих знань та вмінь у процесі трудової діяльності; успішність навчання працівників за програмою підготовки; рівень розвитку трудової кар‘єри працівника; здатність працівника засвоювати нові знання, уміння та навички; зниження опору нововведенням; рівень задоволеності керівництва якістю навчання працівника; рівень відчуття працівником стабільності та впевненості в майбутньому; рівень задоволеності працівника результатами підвищення кваліфікації.Документ Аналіз факторів впливу на рівень безробіття в Україні та сучасних умов(Університет «КРОК», 2018) Карюк, В.І.; Білокур, Г.М.; Карюк, Вікторія ІванівнаЗа сучасних умов інтеграції Української економіки до Європейського Союзу, коли одним із ключових напрямів орієнтації глобальної політики держави є досягнення високого рівня зайнятості населення, вагомою перешкодою постає зростання рівня безробіття в країні. Встановлено, що за останні роки в Україні спостерігається тенденція погіршення економічного становища ринку праці, зростання безробіття, зменшення населення працездатного віку, зростання рівня інфляції, зменшення обсягів допомоги по безробіттю, при цьому слабо керовані процеси євроінтеграції ще більше впливають на підвищення рівня безробіття, що обумовлює собою деградацію трудового потенціалу країни. За результатами аналізу тенденцій, що склалися на ринку праці України за останні роки, відповідно до показників зайнятості населення та рівня безробіття, визначено, причини, що формують високий рівень безробіття в Україні. На основі статистичних даних проаналізовано динаміку рівня безробіття в Україні за причинами незайнятості населення за останні роки та визначено негативні наслідки високого рівня безробіття в країні. За допомогою кореляційно-регресійного аналізу визначено фактори, які за сучасних умов мають найбільший вплив на рівень безробіття, до них належать: індекс інфляції, індекс реальної заробітної плати, частка пенсіонерів, частка студентів денної форми навчання, відношення кількості безробітних чоловіків до загальної кількості безробітних. Запропоновано шляхи підвищення рівня зайнятості населення України, основними з яких є: посилення дій з боку державного апарату управління щодо підготовки робочої сили до новітніх умов праці; виведення з тіні малого підприємництва; орієнтація держави на підвищення знань, вмінь, навичок, компетентності підростаючого працездатного населення; cтимулювання реєстрації безробітних у державних центрах зайнятості шляхом збільшення обсягів виплат допомоги по безробіттю, надання широкого спектру послуг з навчання, пошуку місця роботи відповідно фаху та попередньої займаної посади; орієнтація державної економіки на створення та «повернення до життя» робітничих спеціальностей в різних сферах зайнятості країни; удосконалення системи охорони праці тощо.Документ Розвиток суспільства: соціальні, економічні та психологічні аспекти(Університет «КРОК», 2020) Андрєєва, Віта Анатоліївна; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Лойко, Валерія Вікторівна; Коваль, Яна Сергіївна; Кириченко, Оксана Сергіївна; Петрова, Ірина Леонідівна; Поскрипко, Юрій Анатолійович; Плетенецька, Світлана Михайлівна; Румик, Ігор Іванович; Терехов, Віктор Іванович; Брюховецька, Олександра Вікторівна; Ковалькова, Тетяна Олександрівна; Сингаївська, Ірина Валентинівна; Наконечна, Наталія Василівна; Артемов, Володимир Юрійович; Гребень, Світлана Євгенівна; Лаптєв, Михайло Сергійович; Паращенко, Людмила Іванівна; Вовченко, Олена Владиславівна; Дмитренко, Василь Іванович; Захаров, Олександр Іванович; Ляшенко, Олександра Миколаївна; Мігус, Ірина Петрівна; Панченко, Володимир Анатолійович; Лаптєв, Сергій Михайлович; Мігус, Ірина ПетрівнаМонографія є результатом проведення поліаспектних досліджень розвитку суспільства. Зокрема автори сфокусували увагу на таких «м‘яких» аспектах розвитку суспільства, як-от: соціальні, економічні, психологічні, гуманітарні та безпекові, окільки саме вони є найбільш вразливими до викликів і загроз нової реальності. Ключові положення дослідження зосереджені на формулюванні нових наукових гіпотез, методів та інструментів щодо упередження і протидії загрозам розвитку суспільства та подолання їхніх наслідків, які є гетерогенними та біфуркаційними. Видання розраховане на наукових співробітників, державних службовців, викладачів та студентів закладів вищої освіти, практиків, та широкого кола читачів, які цікавляться питаннями розвитку суспільства.Документ Аналіз стану інноваційного розвитку авіабудівних підприємств України(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет»., 2020) Карюк, В.І.; Карюк, Вікторія ІванівнаУ статті визначено сутність та основні підходи до поняття «інновація», сформовано авторське поняття інноваційного розвитку підприємства; у процесі дослідження специфіки функціонування авіапромислового сектору України розглянуто і проаналізовано складові інноваційного розвитку авіабудівного підприємства, визначено основні негативні тенденції, що характеризують стан інноваційного розвитку підприємств авіабудівної промисловості України, спричинені кризовими явищами в економіці та виникненням проблеми імпортозаміщення; проаналізовано динаміку розвитку підприємств, що займаються виробництвом повітряних і космічних літальних апаратів та супутнього устаткування, та, зокрема тих, що є інноваційними, на основі чого зроблено висновок, що рівень розвитку інноваційної сфери у вітчизняній авіапромисловій галузі є досить низьким та має спадну тенденцію, що підтверджується низьким рівнем впровадження технологічних інновацій та зменшенням кількості авіабудівних підприємств, які займаються інноваційною діяльністю; встановлено, що інноваційний розвиток підприємств вітчизняної авіабудівної галузі відбувається наразі екстенсивним шляхом, оскільки нарощення інноваційних показників здійснюється більш ніж на 80% за рахунок придбання машин, обладнання та програмного забезпечення у сторонніх організацій при незмінному рівні існуючої технічної основи виробництва та майже за відсутності власних наукових досліджень і розробок; запропоновано систему заходів, що в сукупності з державною підтримкою та з іншими факторами зовнішнього і внутрішнього середовища підприємств, мають бути спрямовані на формування оновленої парадигми розвитку інноваційної діяльності авіапромислової галузі УкраїниДокумент Управління рекламною діяльністю підприємств ресторанного господарства - як форма стратегічного інвестування бізнесу(Університет «КРОК», 2021) Гаврилюк, С.П.; Воробйова, Н.П.; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаУ статті розглянуто місце та роль формування рекламного бюджету в процесі управління рекламною діяльністю підприємств ресторанного господарства як форми стратегічного інвестування бізнесу. Мета статті - проаналізувати основні методи формування рекламного бюджету та особливості їх використання підприємствами ресторанного господарства в процесі управління рекламною діяльністю. Проаналізовано переваги та недоліки основних методів формування рекламного бюджету, а також особливості їх використання різними підприємствами ресторанного бізнесу. Охарактеризовано тісний взаємозв’язок між величиною рекламного бюджету та обраною тактикою підприємств ресторанної сфери. Визначено, що формування величини рекламного бюджету є відправною точкою процесу управління рекламною діяльністю підприємств ресторанного господарства та інноваційною формою стратегічних інвестицій. Доведено, що використання розглянутих методів розрахунку рекламного бюджету, а саме: суб’єктивного методу, пропорційного, з урахуванням цілей та завдань, методу орієнтації на конкурента та методу на основі планування витрат, залежить від вихідних умов певного підприємства ресторанного бізнесу. Визначено, що хоча витрати на рекламу за своєю економічною природою є поточними витратами, але одночасно вони є однією з форм інвестиційних витрат, які подібно капіталовкладенням в основні засоби можуть окупатися роками. Саме тому такий підхід до управління рекламною діяльністю підприємств ресторанного господарства – як нової форми стратегічних інвестицій, продиктований сьогодні практикою ресторанного бізнесу. Методологією дослідження є застосування аналітичного, логічного, системного методів, а також системно-діяльнісного підходу. Наукова новизна отриманих результатів полягає у комплексному вивченні даної проблематики та можливості знаходження нових комбінаційних підходів до формування рекламного бюджету підприємствами ресторанного господарства в процесі управління рекламною діяльністю.Документ Implementation of the model of innovative tourist product in Ukraine: financial and economic aspects(FINTECHALLIANCE LLC, 2021) Havryliuk, S.; Melko, L.; Uvarova, G.; Karyuk, V.; Mihus, I.; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Мелько, Людмила Федорівна; Уварова, Ганна Шевкетівна; Карюк, Вікторія Іванівна; Мігус, Ірина ПетрівнаThe article presents a scientific discussion on trends and prospects for product innovation in the tourism business. The main objective of the study is to substantiate the nature and role of innovative tourism products in improving the efficiency of economic and product activities of tourism enterprises, the need for their implementation in tourism at its present stage in Ukraine. Analysis of literature sources and existing approaches to solving the problem of implementation of innovative products by tourism enterprises allowed us to formulate conceptual tools in this area, taking into account industry specifics, to characterize the types of product innovations of tourism enterprises. The topicality of solving this scientific problem boils down to the fact that in conditions of competition, the development of tourism business is ensured primarily by the use of product innovations by tourism enterprises, the introduction of effective ways to implement priority areas of innovation. The study of the problem of implementation of innovative tourist products in the practical activities of enterprises is carried out in the following logical sequence: the subject matter and types of innovative tourist products have been analysed, the main prerequisites for their implementation in the activities of enterprises have been defined; the main trends in the development of innovations in the tourism business of Ukraine, in particular, new tourism products and innovative approaches used to retain regular customers and attract new ones in a competitive environment; an optimal model of implementation of innovative tourist products has been developed. The methodological tools of the conducted study were general theoretical and specific methods, in particular, logical and dialectical, graphoanalytical method, method of scientific abstraction, systemic and integrated approaches. The study covered the period of 2010—2019. The object of research is an innovative tourist product that allowed implementation of its model taking into account the effect of external and internal environment.The article presents the results of empirical analysis of the main trends in the development of innovation at the present stage of development of the tourism business in Ukraine. In addition, there are reasons that inhibit innovation in tourism, which must be taken into account for the development and implementation of innovative tourist products.The study theoretically proves and supports that the development of innovative activities and the introduction of innovative tourist products provide tourism enterprises with competitive advantages. The results of the study can be useful in the practical work of travel agencies that seek to create a portfolio of innovative products and increase the efficiency of their activities.Документ Нішевий туризм як чинник активізації регіонального туризму в Україні(Університет «КРОК», 2021) Уварова, Г.Ш.; Мелько, Л.Ф.; Уварова, Ганна Шевкетівна; Мелько, Людмила ФедорівнаСтаття присвячена дослідженню проблеми активізації регіонального туризму шляхом розвитку нішевого туризму. Метою даного дослідження є визначення можливостей розвитку в регіонах України нішевого туризму на основі існуючого рекреаційно-туристичного потенціалу та креативної індустрії за для активізації внутрішнього туристичного потоку і зміцнення економічних позицій регіонального туризму. В результаті аналізу наявних методологічних підходів щодо трактування сутності нішевого туризму, його визначено як інноваційну форму туризму, спрямовану на задоволення специфічних потреб і бажань відносно сталої групи туристів, що формують певний цільовий сегмент туристичного ринку - «ринкову нішу», достатню для створення окремого туристичного продукту. Встановлено, що важливу роль в реалізації такої туристичної діяльності відіграють особливості рекреаційно-туристичного потенціалу певної території (дестинації), її населення, орієнтованого на туристів з особливими туристичними інтересами і потребами, а також рівень розвитку інфраструктури та креативної індустрії. Серед важливих особливостей нішевого туризму визначено: тісний взаємозв’язок між попитом і пропозицією на мікрорівні, наявність численних варіацій нішевого туристичного продукту, які виникають на основі диференціації традиційних масових видів туризму. Важливою рисою нішевого туризму є можливості його реалізація на регіональному рівні країни, тобто перенесення акцентів з макрорівня на мезо- і мікрорівень. Здійснено аналіз можливостей та проблем розвитку нішевого туризму в трьох групах регіонів України. Визначено систему маркетингових заходів за для його просування та активізації регіонального туристичного потоку. Використання пропозицій щодо розвитку нішевого туризму дозволить забезпечити активізацію регіонального туризму, захистити інтереси суб’єктів туристичного бізнесу у складних сучасних умовах коронакризи, підвищити ефективність та конкурентоспроможність регіонального туризму в Україні.Документ Модель популяризації Спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2021) Мелько, Людмила ФедорівнаМета дослідження полягає у розробці та обґрунтуванні моделі популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму. Методика дослідження ґрунтується на застосуванні різноманітних наукових методів, загальнонаукових та спеціальних, серед яких: метод системно-структурного аналізу, що застосовувався при розробці змістового контенту моделі; метод соціологічного опитування, який допомагав вивченню думки здобувачів вищої освіти та випускників щодо важливості спадщини ЮНЕСКО у туризмі; метод наукового узагальнення, який сприяв формулюванню висновків та результатів дослідження та ін.. Результати. Запропоновано та обґрунтовано модель популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму, яка базується на основі практико-орієнтованої діяльності кафедри туризму. Модель складається із трьох структурних компонентів: змістового, процесуального та результативного, де розкрито сутність відповідної підготовки студентів щодо формування професійних компетентностей. Підкреслено наявність відповідних умов щодо успішної реалізації моделі: мотивація, командна робота, професійне середовище. З’ясовано, що формування конкурентоспроможного туристичного продукту щодо використання спадщини ЮНЕСКО вимагає відповідних професійних компетентностей, які можуть більш ефективно формуватися у процесі впровадження вищезазначеної моделі. Результати соціологічного опитування здобувачів та випускників продемонстрували їх високий рівень мотивації до запропонованої тематики. Наукова новизна. На основі практичного досвіду розроблено, обґрунтовано та впроваджено модель популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму. Практична значимість. Матеріали дослідження можуть бути використані у системі підготовки фахівців з туризму у закладах вищої освітиДокумент Перспективи розвитку України на сучасних світових електронних ринках(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2021) Карюк, В.І.; Карюк, Вікторія ІванівнаЗа результатами дослідження проведено аналіз сучасних форм електронної торгівлі в Україні, на основі якого визначено найпопулярніших електронних торговців на вітчизняному ринку та їх бізнес-моделі. Побудовано економетричну модель прогнозування обсягів Інтернет-торгівлі в Україні, яка має високий показник коефіцієнту детермінації і адекватна за критерієм Фішера, що дозволяє приймати до уваги її прогнози на 2021-2023 роки та вказує на те, що якщо виявлена тенденція буде й надалі підтверджуватися, то в Україні виникнуть можливості здійснити прорив у цьому напрямі. У результаті проведення SWOT-аналізу визначено, що розвиток торгівлі через всесвітню мережу Інтернет в Україні має суттєві недоліки та загрози, проте є одним з найперспективніших видів бізнесу в майбутньому. Встановлено роль та позитивний вплив вітчизняних маркетплейсів на розвиток E-commerсe в різних сегментах економіки. Визначено, що на позитивну тенденцію зростання електронної комерції вплинули карантинні обмеження у зв’язку з пандемією COVID-19, оскільки необхідність самоізоляції та соціального дистанціювання, тимчасове припинення діяльності офлайн-магазинів непродовольчих товарів та закладів у різних сферах послуг (розважальні центри, заклади громадського харчування) на підставі вимог уряду, мало результатом не лише збільшення популярності уже наявних маркетплейсів та соціальних мереж, а й змусило багатьох ритейлерів поряд з традиційними точками продажу започатковувати або розвивати наявні онлайн-магазини. Виходячи з проведеного аналіу основних тенденцій розвитку сфери електронної торгівлі в Україні, сформовано довгострокові перспективи для суб’єктів електронної торгівліДокумент Тенденції розвитку операційної діяльності туристичних підприємств в Україні(Університет «КРОК», 2022) Гаврилюк, С.П.; Сокол, Т.Г.; Міхо, О.І.; Хорошенюк, А.П.; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Сокол, Тетяна Георгіївна; Міхо, Олена ІванівнаУ статті представлена наукова дискусія щодо тенденцій та проблем розвитку операційної діяльності туристичних підприємств. Мета статті - дослідити теоретичні та практичні засади розвитку операційної діяльності туристичних підприємств та її галузеві особливості, проаналізувати основні тенденції розвитку операційної діяльності туристичних підприємств в Україні. Розглянуто сутність та складові операційної діяльності підприємств туристичної сфери, з’ясовано її галузеві особливості, що визначають характер формування прибутку підприємств даної сфери діяльності. Розглянуто сутність туристичного продукту як предмету операційної діяльності туристичних підприємств, сучасні погляди різних науковців на структуру турпродукту та з’ясовано їх відмінності. Сформовано систему показників, що характеризують обсяги реалізації туристичних послуг. Проведено комплексний аналіз структури туристичного продукту туроператорів України. Охарактеризовано структуру послуг, що входять до складу туристичного продукту. Досліджені вектори розвитку операційної діяльності підприємств на ринку туристичних послуг в Україні на сучасному етапі. Розглянуто показники операційної діяльності різних за типами підприємств виду діяльності 79.1 «діяльність туристичних агентств і туристичних операторів» у динаміці. Визначено проблеми, що виникають при здійсненні операційної діяльності у туристичному бізнесі. Запропоновано заходи активізації операційної діяльності підприємств сфери туризму в Україні, що дозволить істотно збільшити їх соціально-економічний вплив на економіку країни. Наукова новизна статті полягає в узагальнені особливостей операційної діяльності підприємств туристичної сфери з урахуванням галузевої специфіки, проблем розвитку операційної діяльності туристичних підприємств. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення (логіко-діалектичний), метод наукової абстракції, графоаналітичний метод. Періодом дослідження обрано 2010-2020 рр. Розвиток туристичної діяльності та впровадження ефективних форм ведення туристичного бізнесу забезпечить сталий розвиток туризму в Україні. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними у практичній роботі туристичних підприємств, які прагнуть підвищити ефективність свого господарювання.Документ Підходи до позиціонування туристичних дестинацій в умовах викликів війни: аналіз досвіду країн Балканського півострову(Університет «КРОК», 2022) Растворова, Марія; Растворова, Марія ОлександрівнаВійна в Україні, викликана військовим вторгненням Російської Федерації 24 лютого 2022 року, кардинально змінила життя українців в багатьох сферах. Туризм у традиційному вигляді – а саме з рекреаційною, пізнавальною, розважальною, діловою та лікувальною метою – з початком війни було поставлено на паузу. Інформаційними наслідками російсько-української війни на глобальному рівні стало швидке зростання обізнаності та інтересу до нашої країни, в тому числі, й з боку майбутніх потенційних туристів. Водночас, наслідки цієї війни, навіть після нашої Перемоги, ще довго будуть чинити вплив на туристичну сферу та сприйняття туристичного бренду України. Стаття має на меті проаналізувати підходи до туристичного ребрендингу та маркетингу та транслювання історичної пам’яті, які обрали для себе різні країни на пост-конфліктному етапі та ефект цього ребрендингу для розвитку туризму в цих державах. На основі аналізу авторитетних літературних джерел (наукових статей), які описують кейси та підходи пост-конфліктного брендингу країн Балканського півострову (Монтенегро, Боснія та Герцеговина), аналізу динаміки туристичних потоків та шляхів позиціонування їх туристичного бренду на даному етапі, автор виділяє підходи до пост-конфліктного брендингу країн і туристичних дестинацій та аспекти висвітлення пам’яті про трагічні події війни. «Як Україна має позиціонувати та розповідати про себе світові після закінчення війни?», «Про що ми маємо розповідати в першу чергу, щоб привабити туристів?», «Яким має бути етичний підхід до туристичного брендингу України?» – з вірою в Перемогу України та глибокою вдячністю Збройним Силам України, автор шукає відповіді на ці питання та відкриває наукову дискусію щодо формування туристичного бренду України після війни.Документ Туристичне країнознавство(Університет «КРОК», 2022) Уварова, Ганна Шевкетівна; Мелько, Людмила ФедорівнаПосібник містить загальні відомості про витоки туристичного країнознавства, особливості і тенденції розвитку туризму в макрорегіонах світу, а також акцентує увагу на програмі туристичного дослідження країни. Основний зміст посібника присвячений характеристиці країни світу за туристичним макрорегіонами із зазначенням чинників, що впливають на розвиток туризму, туристичних ресурсів, стану і тенденцій розвитку туризму, а також аналізу видів туризму, центрів та туристичних районів в країнах світу, основних турів до країн з України. Для здобувачів вищої освіти спеціальність «Туризм», учнів профільних класів, а також для фахівців туристичної сфери, які займаються туристичною аналітикою та проблемами туристичного країнознавства.Документ Методичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи (спеціальність 242 «Туризм», ОПП «Туризм» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти)(Університет «КРОК», 2022) Мелько, Людмила Федорівна; Уварова, Ганна Шевкетівна; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Карюк, Вікторія Іванівна; Козійчук, Оксана ГригорівнаМетодичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи призначені для здобувачів вищої освіти 4 курсу спеціальності «Туризм» (освітньо-професійна програма «Туризм», освітній рівень «бакалавр»). У виданні містяться: загальні положення щодо написання кваліфікаційної роботи, завдання та її місце в системі фахової підготовки, етапи виконання кваліфікаційної роботи, склад та зміст, вимоги до оформлення, підготовка до захисту і захист, критерії оцінювання. В кінці представлені додатки, де надаються приклади оформлення титульної сторінки, завдання, оформлення ілюстративних матеріалів тощо. Представлені науково-методичні матеріали є результатом колективної діяльності кафедри туризму Університету «КРОК».Документ Особливості розвитку підприємництва у ресторанному бізнесі(Університет «КРОК», 2022) Гаврилюк, С.П.; Литвинова, Т.С.; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаУ статті представлена наукова дискусія щодо тенденцій та перспектив розвитку підприємництва у ресторанному бізнесі. Розглянуто сутність підприємництва, сучасні погляди різних науковців на підприємництво та з’ясовано їх відмінності, сформульовано визначення підприємництва у ресторанному бізнесі. Проведено комплексний аналіз розвитку підприємництва у ресторанному господарстві України на сучасному етапі. Охарактеризовано суб’єкти підприємницької діяльності у ресторанному бізнесі та їх склад. Розкриті основні напрямки та форми розвитку підприємництва на ринку послуг з організації харчування в Україні. Досліджено основні показники фінансово-господарської діяльності різних за розміром підприємств виду діяльності 56 «діяльність із забезпечення стравами і напоями» в динаміці. Визначено проблеми, що виникають при здійсненні підприємницької діяльності у ресторанному бізнесі. Запропоновано заходи активізації підприємницької діяльності закладів ресторанного господарства, що дозволить істотно збільшити їх соціально-економічний вплив на економіку країни. Мета статті - дослідити теоретичні та практичні засади підприємницької діяльності закладів ресторанного господарства та її галузеві особливості, проаналізувати проблеми розвитку підприємництва у ресторанному бізнесі. Наукова новизна статті полягає в узагальнені особливостей підприємницької діяльності у ресторанному бізнесі з урахуванням галузевої специфіки, проблем розвитку підприємництва у ресторанному господарстві. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення (логіко-діалектичний), метод наукової абстракції, графоаналітичний метод. Періодом дослідження обрано 2010-2020 рр. Розвиток підприємництва та впровадження ефективних форм ведення ресторанного бізнесу забезпечить сталий розвиток ресторанного господарства в Україні. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними у практичній роботі закладів ресторанного господарства, які прагнуть підвищити ефективність своєї діяльності.Документ Методичні рекомендації з організації та проведення практики (спеціальність 242 «Туризм», ОПП «Туризм» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти) 1-3 курс(Університет «КРОК», 2022) Мелько, Людмила Федорівна; Уварова, Ганна Шевкетівна; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Литвинова, Тетяна Станіславівна; Міхо, Олена Іванівна; Растворова, Марія ОлександрівнаМетодичні рекомендації з організації та проведення практики призначені для здобувачів вищої освіти 1-3 курсів спеціальності «Туризм» (освітньопрофесійна програма «Туризм», освітній рівень «бакалавр»). У виданні містяться програми з навчальних та виробничої (технологічної) практик: загальні положення щодо проходження практики студентами спеціальності «Туризм» на 1-3 курсах, розкривається мета та завдання практики, питання організації та керівництва, етапи та зміст практики. Надаються методичні рекомендації щодо оформлення звітної документації, а також критерії оцінювання та процедура захисту. У додатках представлені приклади оформлення титульної сторінки, змісту практики та відповідних таблиць. Представлені науково-методичні матеріали є результатом колективної роботи кафедри туризму Університету «КРОК», стейкхолдерів, партнерів, випускників.Документ Методичні рекомендації щодо виконання курсових робіт (спеціальність 242 «Туризм», ОПП «Туризм» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти)(Університет «КРОК», 2022) Мелько, Людмила Федорівна; Уварова, Ганна Шевкетівна; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаМетодичні рекомендації щодо виконання курсових робіт призначені для здобувачів вищої освіти 2-3 курсів спеціальності «Туризм» (освітньо-професійна програма «Туризм», освітній рівень «Бакалавр»). У рекомендації включені загальні положення щодо виконання курсової роботи, розкривається структура, даються поради до написання розділів, організації дослідження та оформлення курсової роботи. Звертається увага на критерії оцінювання і процедуру захисту курсової роботи. В додатках, розміщених в кінці методичних рекомендацій, надаються приклади тем, зразок оформлення титульної сторінки та заяви. Представлені навчально-методичні матеріали є результатом колективної діяльності кафедри туризму Університету «КРОК».