Кафедра дизайну
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3156
Переглянути
Документ Навчально-методичні рекомендації щодо виконання та захисту курсових робіт для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» галузі знань 02 (Культура і мистецтво), спеціальності 022 (Дизайн), спеціалізації «Дизайн середовища»(Університет «КРОК», 2022) Бердинських, Святослав ОлександровичДокумент Навчально-методичні рекомендації щодо виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи (проекту) для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» галузі знань 02 (Культура і мистецтво), спеціальності 022 (Дизайн), спеціалізації «Дизайн середовища»(Університет «КРОК», 2022) Папета, Сергій Павлович; Бердинських, Святослав ОлександровичДокумент Навчально-методичні рекомендації до виконання завдань програми навчально-ознайомчої практики для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» галузі знань 02 (Культура і мистецтво), спеціальності 022 (Дизайн), спеціалізації «Дизайн середовища»(Університет «КРОК», 2023) Папета, Сергій Павлович; Бердинських, Святослав ОлександровичДокумент Ukrainian digital art during the full-scale Russian-Ukrainian war(MAGNANIMITAS Assn, 2023) Sydorenko, Andriy; Chibalashvili, Asmati; Shalinskyi, Ihor; Berdynskikh, Sviatoslav; Mazur, Viktoriya ; Бердинських, Святослав ОлександровичThe purpose of the article is to find out how the full-scale Russian-Ukrainian war and today's technological innovations affected the artistic community, the themes and the creative methods of Ukrainian digital art. The authors of the investigation, on the one hand, consider the digital works of Nikita Titov, Albina Yaloza, Kateryna Lisova, Mykhailo Rai, Oksana Chepelyk, Yulia Shibirkina, Zibra AI, ZViT, Beata Kurkul and Maria Sharlai, and others, and on the other hand, they highlight the biggest events related to the demonstration of digital art, in particular, “Artists support Ukraine”, “Meta History: Museum of War”, “Peace Letters to Ukraine”, “Art on the battlefront”, “UBIENNALE”, “Ukrainian wartime poster”, and others. The analysis of the collected material revealed that the vast majority of war posters are works of digital art, which in general has become one of the leading media in the work of Ukrainian artists. On the one hand, this was the result of a number of steps taken by the Ukrainian authorities aimed at liberalizing the cryptocurrency market, and encouraging computer game developers to fundraise with the help of NFT in support of Ukraine, on the other hand, the threat of Russian air attacks prompted representatives of the creative class to transfer a significant part of their activity to online, and see the benefits of digital art, which, compared to most traditional media, requires significantly less effort and resources to create, securely store, sell and display. The use of neural networks as a tool to create digital art has become one of the trends in war-themed art, but no catastrophic changes for visual art and design have been detected yet. A significant historical event after February 24, 2022 was the unprecedented support of Ukraine from the world cultural community, in particular, international developers of computer games, as well as famous artists of contemporary art, including Marina Abramovych, Ron Arad, Banksy, Francesco Vezzoli, Nan Goldin, Douglas Gordon, Ivan Messak, Lorenzo Quinn, Luke Tuymans, and othersДокумент Навчально-методичні рекомендації до виконання завдань програми проєктної практики для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» галузі знань 02 (Культура і мистецтво), спеціальності 022 (Дизайн), спеціалізації «Дизайн середовища»(Університет «КРОК», 2023) Бердинських, Святослав ОлександровичДокумент Об'єктивні та емоційні властивості сучасної візуалізації в дизайн-проектуванні(Київський національний університет технологій та дизайну, 2023) Бердинських, С.О.; Яковлєв, М.І.; Колосніченко, О.В.; Пашкевич, К.Л.; Бердинських, Святослав ОлександровичМетою дослідження є виявлення та систематизація основних візуальних засобів презентації проектного задуму в сучасній формотворчій практиці, встановлення їхньої ролі у передачі об’єктивних та емоційних властивостей представленого об’єкта. Методологія. В дослідженні використано аналіз інформаційних джерел у сфері застосування новітніх засобів візуалізації творчих проектів, аналіз портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез результатів дослідження. Результати. Проектна графіка у сучасній дизайнерській практиці виконує роль основного засобу доведення цінності проектного задуму, розкриваючи його найважливіші аспекти. Еволюція засобів візуалізації в дизайні останнім часом відбувається завдяки стрімкому розвитку цифрових та інформаційних технологій, зокрема сфери 3d-моделювання, при одночасному функціонуванні традиційних засобів та методів зображень. Визначено, що найпоширенішим засобом візуалізації сьогодні є об’єктивне зображення, яке побудовано на засадах фізичної коректності, і яке несе в собі принципи виразності художньої фотографії. Серед інших засобів набувають поширення зображення, побудовані на принципах умовності передачі властивостей об’єкта, і які відрізняються ефективністю у побудові візуального виразу. До них належать такі форми, як векторні лінійні зображення, скетчинг, нефотореалістична візуалізація, цифровий колаж. Встановлено пріоритети використання кожного із цих засобів у репрезентативних завданнях. Наукова новизна. У дослідженні суттєво розширено та систематизовано номенклатуру сучасних засобів презентації дизайн-проектування, виявлено їхню роль та функціональні властивості. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях з культурології, архітектури та теорії дизайнуДокумент Композиційні складові шрифтового аркуша в графічному дизайну(НАМ України, 2023) Яремчук, Олена МиколаївнаУ зв’язку з стрімкою динамікою заміни ручних способів проектування комп’ютерними технологіями підкреслюється роль індивідуального творчого потенціалу дизайнера-графіка в сучасному творчому процесі.Документ Актуальний запит в сфері проектування середовища за умов війни(ІК НАМ України, 2023) Бердинських, Святослав; Бердинських, Святослав ОлександровичОсновною метою завдань дизайну середовища є створення комфортного, безпечного, сучасного привабливого простору із урахуванням потреб усіх категорій суспільства. Однак в умовах війни набувають актуальності інші задачі.Документ Критичний погляд на формування графічної культури у дизайн-освіті(КНУТД, 2023) Бердинських, Святослав; Бердинських, Святослав ОлександровичДослідження широкого кола питань застосування засобів проектної графіки у дизайн-освіті є актуальним питанням, особливо на сучасному етапі діджиталізації проектних процесів, при одночасному функціонуванні традиційних рукотворних засобів та цифрових технологій. В даній роботі критично проаналізовано існуючі аспекти графічної підготовки фахівців з дизайну. Окреслено коло проблем формування проектної культури, виявлено, що ефективність використання ресурсів проектної графіки є доволі невисокою. Отже, переосмислення потребує вся система застосування засобів візуального моделювання на етапі освіти. Запропоновані шляхи вирішення проблем через трансформацію дисциплін «Рисунок», «Проектна графіка», «Комп’ютерне проектування»Документ Макетування як засіб пошуку архітектурної форми(НАМ України, 2023) Солопов, Вячеслав АнатолійовичПріоритетним завданням в сучасній проектній діяльності є створення якісних умов для життя та праці як однієї людини окремо, так і соціуму загалом. Головним фактором цих умов є раціональне поєднання форм і функцій у цілісну просторову структуру, яка зможе гармонійно увійти та доповнити загальну картину планування міст, районів та селищ. Розрахунок та розробка завдань з урахуванням реальних умов в процесі пошуку проектного рішення створює багато нагальних питань та складнощів на етапі ескізування, зокрема: відповідність вигляду призначенню, узгодження функцій з об’ємом, раціональне розміщення на ситуаційному плані тощо.Документ Колаж як інструмент творчого синтезу в дизайні(НАМ України, 2023) Бердинських, Святослав ОлександровичВпровадження комп’ютерних технологій у процес дизайну докорінно змінило уявлення про усталені впродовж тривалого часу методи вирішення творчих завдань, зокрема, у сфері візуалізації проектного задуму. При одночасному функціонуванні різних підходів та методик щодо створення та презентації об’єктів творчої діяльності, бракує цілісної, обґрунтованої теорії. Дана проблема має зв’язок тісний із важливими практичними завданнями художнього формоутворення – розробкою новітніх засобів та інструментів проектування і оцінки проектних рішень. Актуальність питання полягає у необхідності наукового дослідження сучасної проектної графіки, зокрема її функціональних та естетичних аспектів, побудові системи принципів використання різноманітних форм об’єктивної та умовної графічної візуалізації у художньо-творчій практиці. Доцільним завданням в аспекті даної проблематики є проведення системного аналізу властивостей існуючих графічних засобів дизайнуДокумент Діджиталізація проектної культури у сфері дизайну: проблеми, виклики, перспективи(ІПСМ НАМ України, 2023) Бердинських, Святослав ОлександровичВ останні десятиліття стрімко відбувається розвиток інформаційних технологій, які змінюють звичне уявлення про процеси проектування в архітектурі та дизайні. З’являються новітні інструменти та програмне забезпечення, зростають апаратні можливості пристроїв обробки інформації, що дозволяє на якісно новому рівні виконувати ті завдання, які досі мали усталені впродовж багатьох років методи вирішення. Серед останніх тенденцій також - залучення штучного інтелекту (AI) до проектних процесів. Процес освоєння новітнього інструментарію триває досі, у тому числі у сфері дизайн-освіти, отже є потреба щодо розробки новітніх підходів до проектування.Документ Якості експресії проєктної графіки(Київський національного університету технологій та дизайну, 2024) Бердинських, С.О.; Яковлєв, М.І.; Бердинських, Святослав ОлександровичМетою дослідження є виявлення та систематизація в системі візуальної комунікації основних засобів підсилення виразності зображень, які характеризуються суб’єктивною оцінкою якостей твору; встановлення закономірностей та пріоритетів щодо застосування прийомів графічної передачі експресивних якостей у репрезентативних та комунікативних завданнях.Документ Колаж в дизайні. Інструмент чи форма професійного мислення?(Київський національний університет технологій та дизайну, 2024) Бердинських, С.О.; Бердинських, Святослав ОлександровичМетою дослідження є аналіз ефективності традиційного та цифрового колажу в структурі дизайн-діяльності, виявлення їх основних формотворчих властивостей, встановлення пріоритетів використання та специфічних завдань у передачі як об’єктивних, так і образно емоційних властивостей зображуваного об’єкта. Методологія. В дослідженні використано вивчення дотичних до теми інформаційних джерел, критичний аналіз практик застосування новітніх засобів візуалізації творчих проєктів; огляд портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез існуючих відомостей та новітніх результатів дослідження. Результати. Недостатня вивченість колажу як засобу проєктної графіки актуалізує дослідження, пов’язані із виявленням типологічних, функціональних, композиційних, стильових та структурних його особливостей. Історія становлення та розвитку колажу дає змогу стверджувати, що колаж – не лише особлива мистецька техніка, а і революційний спосіб мислення на етапі переходу до нових художніх форм початку ХХ століття. Подальша трансформація колажу відбулась у низку технік, які прогресували, активно використовуючись в епоху постмодернізму. В результаті аналізу сучасної формотворчої практики виявлено досить широкий діапазон застосування колажу в усіх видах художньо-проєктної діяльності на етапах передпроєктних розвідок, в процесі творчої роботи та синтезу ідей, презентації результатів проєктування. Встановлено, що колаж та його різновиди цілком правомірно можна вважати інструментом практичної реалізації проєктного задуму, засобом генерування творчих знахідок та стимуляції пошукових процесів, а також однією з форм професійного міркування на рівні опрацювання ідеї. Наукова новизна. У дослідженні виявлено пріоритети та основні стратегічні напрями доцільності і ефективності використання традиційного та цифрового колажу в художньо проєктній діяльності. Практична значущість одержаних результатів полягає в можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях мистецтвознавства, культурології, архітектури та дизайну.Документ Візуалізація дизайну середовища інструментами штучного інтелекту(КНУТД, 2024) Бердинських, Святослав; Городецька, Вікторія; Яковлєв, Микола; Бердинських, Святослав ОлександровичВ роботі розглянуто деякі питання щодо особливостей використання штучного інтелекту та машинного навчання в сфері дизайну середовища. Проаналізовано новітні інструменти, які пропонує ця технологія, з акцентом на розгляд генеративних моделей машинного навчання для створення візуального представлення дизайнерських рішень.Документ Якості експресії патріотичного плакату(Національна академія мистецтв України, 2024) Бердинських, Святослав ОлександровичДосвід маніпуляції з техніками та засобами зображення, композицією площини та іншими різновидами візуалізації стимулює глядача до потрібної емоційної реакції під час сприйняття плакату. Сукупність нашого досвіду та референсів визначає зв‘язок із тим, що намагаються донести у зображенні.Документ Дизайн у поствоєнному відновленні держави(Національна академія мистецтв України, 2024) Латій, Оксана ІванівнаДизайн у поствоєнному відновленні держави грає важливу роль у відтворенні соціального, економічного та культурного життя після конфлікту чи війни. Дизайн у поствоєнному відновленні може допомогти створити стійке та просунуте соціально-економічне середовище, яке сприяє відновленню та розвитку держави після конфлікту чи війниДокумент Вплив візуальних моделей на оцінку рішень в дизайн-практиці(Київський національний університет технологій та дизайн, 2024) Бердинських, С.О.; Бердинських, Святослав ОлександровичМетою роботи є дослідження проблеми новітніх засобів презентації об’ємно-просторових проєктованих форм; систематизація основних візуальних моделей на етапі дизайн-розробки; визначення їхнього впливу на проєктну оцінку. Методологія. Проведено аналіз інформаційних джерел у галузях дослідження методів проєктування; інструментарію формотворення об’єктів архітектури, промислового дизайну та дизайну середовища; використано структурний та системний методи; та синтезу результатів дослідження. Результати. Дослідженням доведено, що в системі дизайн-практики пріоритетності набувають моделі, які створюють комплексне тривимірне враження, здатне більш об’єктивно інформувати про властивості об’єкта. До таких належать фізичні масштабні моделі, а також віртуальні цифрові 3D-прототипи, взаємодія з якими базується на принципах інтерактивності за допомогою екранних та VR-технологій. Зазначається, що втім, роль традиційних графічних моделей, зокрема ортогональних проєкцій, не зменшується, а, навпаки, отримує нові можливості, при одночасному застосуванні разом з новітнім арсеналом засобів проєктування. Наукова новизна. Дослідження додають внесок у сферу дизайн-проєктування, синтезуючи потенціал традиційних методик оцінки результатів дизайн-проєктування та новітніх технологій візуалізації. Окреслюється перспектива інтеграції засобів раціональної та чуттєвої оцінки з метою розширення напрямів стратегії вирішення проєктних завдань. Практична значущість одержаних результатів полягає у можливості їх застосування в дизайн-практиці, у навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, подальших дослідженнях мистецтвознавства, культурології, архітектури та дизайну