Кафедра управлінських технологій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3229

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 99
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичних компаній через функціонал менеджменту клінічних досліджень
    (Видавнича група «Наукові перспективи»., 2023) Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор Григорович
    Нині в Україні фармацевтичний сектор відноситься до секторів економіки, що суттєво наповнюють бюджет країни. Тому основним завданням фармацевтичних компаній визначено формування конкурентоспроможності на національному і міжнародному ринках. У даному аспекті ключовим фактором конкурентоспроможності є виробництво якісних фармацевтичних препаратів. При цьому істотну роль відіграють клінічні дослідження і рівень їх менеджменту.У статті обґрунтувана значущість менеджменту клінічних досліджень для підвищення конкурентного статусу фармацевтичної компанії на обраному сегменті ринку – ринку фармацевтичних препаратів. Описано функціонал першого рівня менеджменту клінічних досліджень. До складу функціоналу віднесено три головні функції – планування, організацію і моніторинг клінічних досліджень нових фармацевтичних препаратів. Наведено тлумачення вказаних функцій та охарактеризовано їхнє змістовне наповнення з урахуванням специфіки і спрямованості менеджменту клінічних досліджень. Показано взаємозв’язок функцій планування, організації та моніторингу з кожною фазою клінічних досліджень фармацевтичних препаратів. Вказано на ту обставину, що за умови використання професійного підходу до реалізації ключових функцій менеджменту при виконанні клінічних досліджень, фармацевтичні компанії отримають ряд позитивних ефектів, а саме:підвищення результативності й ефективності виконання клінічних досліджень фармацевтичних препаратів; дотримання відповідних стандартів, що регламентують вимоги до проведення досліджень; покращення логістики доставки необхідних матеріалів для виконання клінічних досліджень; уникнення ризику зниження рівня якості виробництва фармацевтичних препаратів, а також посилення конкурентоспроможності лікарських засобів, що виробляються компанією, та рівня її ділової репутації.Подальшим напрямом досліджень є опис і аналіз функціоналу менеджменту клінічних досліджень другого рівня і впливу його на формування конкурентоспроможності фармацевтичних компаній-виробників лікарських препаратів.
  • Ескіз
    Документ
    Проєкти цифровізації в закладах вищої освіти
    (Харківський національний університет радіоелектроніки, 2024) Потапенко, Е.; Літвін, Н.; Літвін, Наталія Миколаївна; Потапенко, Едвард Сергійович
    Digitalization in Ukraine’s higher education sector refers to the use of digital technologies to enhance administrative procedures, student access to learning resources, and instructional quality. This covers the management of educational processes through the use of digital platforms, remote learning, and electronic resources. In order to improve accessibility and efficiency in education, digitalization also entails transferring current materials into digital versions.
  • Ескіз
    Документ
    Legal regulation of the use of financial control tools for public administration of higher education institutions
    (Scientific Center of Innovative Research, 2023) Greben, Svitlana; Parashchenko, Liudmyla; Паращенко, Людмила Іванівна
    The issue of financing higher education institutions plays an important role in the development of every society. The purpose of the article is to improve the legal regulation of the use of financial control tools for public administration of higher educational institutions. The main methods that were used in the research are: methods of comparative analysis, to compare normative acts of Ukraine, which regulate the use of financial control tools for public administration of higher education institutions; methods of analysis and synthesis, generalization methods and others. The article analyzes the main models of financial control over education funding: Anglo-Saxon and continental models. To evaluate the effectiveness of the funds spent by the state on the proposed mechanism of public administration of higher education institutions with financial control tools, which includes: a mechanism for evaluating the scientific activity of higher education institutions; the IT audit mechanism of the grounds for the formation of a state order for the training of students by institutions of higher education; the mechanism of financial control over the distribution of budget funds depending on the results of the scientific activity of theinstitution of higher education. A mechanism of public administration of higher education institutions with financial control tools has been developed, which includes such basic elements as: purpose, tasks, objects and subjects, main structural components. The main directions of interaction between subjects of the mechanism of public administration of higher education institutions with financial control tools have been established. Directions for establishing the relationship between normative acts of Ukraine on issues of public administration of institutions of higher education and instruments of financial control have been developed
  • Ескіз
    Документ
    Actual directions of regulation and stimulation of innovative development of industrial enterprise
    (Scientific Center of Innovative Research, 2022) Kyrychenko, Oksana; Кириченко, Оксана Сергіївна
    The article explores current directions of regulation and stimulation of innovative development of industrial enterprises with the introduction of new, revolutionary technologies consisting of three main key components: providing state support and stimulating scientific and technical activities; assistance in promoting newly created innovations in industrial production; formation and development of the ecosystem of Industry 4.0. The purpose of the article is to study the current directions of regulation andstimulation of innovative development of industrial enterprises. The main objectives are to study the directions of state support for the introduction of new technologies and the renewal of production capacities of enterprises; systematization and classification of these areas, research of conditions and technologies that will ensure the technological and economic development of enterprises and ensure the development of a new digital economy in the country and active social and economic development.In order to substantiate the actual directions of regulation and stimulation of innovative development of industrial enterprises, a logical, dialectical approach and methods of scientific knowledge were applied: observation, comparison, abstraction.The comprehensive, systematic introduction of these innovations is possible to transfer innovation activity in Ukraine to a new level of high-tech digital development and will ensure dynamic integration, industrial introduction of newly created innovations, strengthen the relationship between science, education and industrial production and build a new national ecosystem of "Industry 4.0" in Ukraine on its basis. The main priority areas of technological development are: the field of information and communication technologies; Engineering; aerospace; military industrial complex; complex engineering; creation of new materials; and the creation of technologies in the field of alternative energy. These sectors are important, their development willhave a significant impact on the development of other areas and industries. An important task in the development of innovative technologies of scientific technological developments with the introduction of technologies is the formation and development of the domestic market of technological innovations, companies that create innovations, their offers on the market and companies, enterprises that are in demand for these implementations
  • Ескіз
    Документ
    Logistics ensuring the performance of security and defense tasks in conditions of hybrid warfare
    (Scientific Center of Innovative Research, 2022) Alkema, Viktor; Melenchuk, Viktor; Алькема, Віктор Григорович
    n this article, modern theoretical and methodological principles have been formed regarding the essence, place and role of logistical support in the sphere of security and defense of the state in the conditions of a hybrid war in the field of regional tourism. The current state of the normative legal framework of state regulation and the state of scientific research regarding the purpose, principles of formation and approaches to the systematization and structuring of the components of logistics support and the assessment of its quality and effectiveness are determined. It was established that certain provisions of regulatory documents regulating these processes are outdated and do not meet the requirements of the times. The authors of the work identified the main alternative approaches to the formation of the basic principles of the formation of logistical support for the purposes of national security of the state and its regions. The composition of the specified principles was clarified based on the specific conditions for the implementation of logistical tasks both in the field of military logistics and the logistics of crisis situations typical for the conditions of conducting a hybrid war. As a result of the analysis of the mentioned approaches, it is proposed to supplement the existing complex with such macroeconomic principles as: the principle of partnership and multilateral cooperation, the anticipatory principle of collective defense, and at the level of individual tasks, the list of existing principles is supplemented with the principle of logistics optimization and outsourcing. The modern understanding of the "logistics support" category based on a systemic approach has been clarified. It was established that logistics support is, firstly, a complex of multifunctional means and tools, secondly, it is hierarchical in its structure, thirdly, the set of its components is determined by a list of specific tasks both within individual functions and in the whole set of tasks of complex (force and other) operations. An analysis of existing approaches to the systematization and structuring of logistics support components was carried out. Deficiencies in the structuring of the components of the logistics environment in the professional publications of individual scientists have been identified. On the basis of a critical analysis of current publications, an author's decomposition of the components of logistical support for solving security and defense tasks in the conditions of hybrid warfare was formed and their content was revealed. It was established that within the framework of the system approach, logistics support is a complex of interconnected links and components connected to each other in a single process of implementing tasks aimed at achieving internal and external security and defense goals. It is substantiated that the main components of this system are normative-legal, informational, organizational-economic, infrastructural, production-technological and medical. It has been proven that logistics support formed on the basis of analysis and consideration of environmental factors enables the realization of security and defense goals by integrating functional, management and support functions, and within them, processes and operations
  • Ескіз
    Документ
    Logistics activity in the regional market of tourist services
    (Scientific Center of Innovative Research, 2022) Alkema, Viktor; Алькема, Віктор Григорович
    This article forms modern theoretical and methodological principles on the nature, place and role of logistics in the field of regional tourism. The influenceof the content and quality of logistics activities on the effectiveness and efficiency of tourist services is determined. Modern destructive factors influencing the development of both regional and international tourism have been identified. It is proved that logistics activity helps to strengthen the competitive position of the subjects of the market of tourist services in the regional tourist market. The content of the article reveals a set of basic terms for the interpretation of the definition of "logistics activities" and the main approaches to understanding it. The study of the role and place of logistics activities was carried out within the system-activity approach. The genesis of various aspects of logistics activity on the basis of the analysis ofworks of domestic and foreign scientists is considered. The generalized purpose of logistics activity is formalized and its tasks within the limits of exogenous and endogenous approaches are defined. Peculiarities of logistics activity in the regional tourism market are considered.The author's vision of the institutional structure of the subjects of the market of tourist services in Ukraine is formed and the place and role of the subjects of logistic activity in this market are determined. The logistic analysis of the subjects of the regional tourism market is carried out. The basic object of management in logistics, namely the logistics flow, is defined as the basic sign of differentiation of these subjects. The tendencies of development of the subjects of the regional tourism market are forecasted and the algorithm of their transformation into the subjects of logistic activity is offered. The process-functional structuring of the logistics activity of the subjects of regional tourism has been carried out.The basic postulates concerning logistics activity in the market of tourist services are formulated.A systematic decomposition of the components of logistics activity is presented. The place of logistic activity in the management system of the organization is determined. The nature of the influence of the organizational mechanism of logistics management on the effectiveness and efficiency of the regional tourism market is established. The directions of managerial activity of managers of logistics companies are revealed. The main types of logistics activities in the field of tourism are presented
  • Ескіз
    Документ
    Цифровізація інформаційно-аналітичного забезпечення управління інноваційною діяльністю, інноваційним розвитком підприємств
    (Університет «КРОК», 2024) Алькема, Віктор; Діденко, Валерій; Алькема, Віктор Григорович
    У статті досліджено теоретико-методичні основи та практичні аспекти цифровізації інформаційно-аналітичного забезпечення управління інноваційною діяльністю, інноваційним розвитком підприємств в сучасних умовах діджвіталізації, євроінтеграції.Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що в сучасних умовах функціонування та забезпечення інформацією як країни, суспільства загалом так і кожної організації, підприємства, установи, впровадження цифровізації, інформатизації всіх суспільних, економічних, управлінських, соціальних процесів стає важливою невід’ємною складовою її функціонування та розвитку. Інформація, інформаційний обмін, ведення обліку, звітності, планування та впровадження діяльності підприємства сьогодні неможливі без потужного впровадження сучасних інформаційних та цифрових технологій та налагодження комунікацій із зовнішнім і внутрішнім середовищем підприємства за допомогою цих ефективних комунікацій отримання, поширення, обробки, збереження та використання інформації. Метою статті є дослідження процесві цифровізації інформаційно-аналітичного забезпечення управління інноваційною діяльністю, інноваційним розвитком підприємств. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний підхід, процесний, комплексний, функціональний, логічно-діалектичний методологічні підходи.Отримані наукові результати полягають в узагальненні та формуванні структури цифровізації інформаційно-аналітичного забезпечення управління інноваційною діяльністю, інноваційним розвитком підприємств, складовими та елементами якої виступають: сучасні цифрові технології: мережа Інтернет, цифрові електронні платформи, спеціалізоване програмне забезпечення, Хмарні технології та інші інноваційні цифрові технології за допомогою яких здійснюється отримання, накопичення інформації; формування баз даних за підсистемами: пошуку, отримання, опрацювання, збереження, передачі інформації, підсистеми формування інформаційно-аналітичної документації та підсистеми захисту інформації; а також забезпечувальна складова елементами якої виступають організаційне, кадрове, методичне, фінансове, технічне забезпечення роботи Електронного офісу. Перспективи подальших досліджень полягають у доцільності продовження розгляду визначених складових інформаційно-аналітичного забезпечення підприємства з формуванням Електроного офісу який здійснює інформаційно-аналітичне забезпечення функціональних підсистем підприємства, а саме: управління фінансами; управління виробництвом, операційною діяльністю; управління кадрами; управління логістичною та збутовою діяльностями; здійснення обліку, управління інвестиційно-інноваційним забезпеченням; підготовка звітності підприємства, що разом забезпечують підприємству можливості до ефективного функціонування та розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Управління стійкістю і персоналом в організаціях та закладах охорони здоров’я у кризових ситуаціях: виклики в умовах війни
    (Університет «КРОК», 2024) Копитко, Марта; Ткачук, Дмитро; Копитко, Марта Іванівна
    Основною метою дослідження є характеристика особливостей управління стійкістю і персоналом в організаціях та закладах охорони здоров’я під час кризових ситуацій. Завдання, що ставиться в статті полягає в визначення ключових аспектів управління стійкістю і персоналом в умовах такої кризової ситуації як воєнний стан. Виокремлено й ретельно охарактеризовано ключові параметри системи управління стійкістю і персоналом в організаціях та закладах охорони здоров’я. Охарактеризовано, як системний підхід та регулярні оцінки ризиків сприяють зміцненню стійкості медичних установ. В результаті, організації та заклади охорони здоров'я, які інвестують у передові технології та навчання персоналу, зміцнюють свою здатність витримувати кризи, гарантуючи неперервність і якість наданих послуг. Обгрунтовано, що інтеграція та підтримка спільноти є невід'ємною частиною управління стійкістю і персоналом в умовах кризи, сприяючи ефективному обміну ресурсами та координації дій у відповідь на надзвичайні ситуації. Визначено, що стійкість у системах охорони здоров'я є критично важливою для підтримки їхньої операційної стабільності та ефективності в умовах криз. Обгрунтовано, що медичні заклади з високим рівнем стійкості краще обробляють наплив пацієнтів та управління дефіцитними ресурсами. Встановлено, що відповідні стратегії дозволяють ефективніше впоратися з кризовими подіями. Охарактеризовано, що стресові умови вимагають підготовленості та оснащення установ для захисту співробітників від вигоряння та стресу. В результаті, скорочення кількості закладів охорони здоров'я та персоналу в Україні в 2022–2023 роках значною мірою пояснюється значними збоями, викликаними воєнним станом. Встановлено, що фінансові результати приватних медичних установ знизилися через економічну нестабільність та збільшені операційні витрати в умовах конфлікту. В результаті аналізу, встановлено, що воєнний час ставить перед системою охорони здоров'я низку серйозних викликів, що впливають на її стійкість, включаючи потребу швидкої адаптації та підтримання логістичних ланцюгів для забезпечення доставки необхідних ресурсів. Визначено основні виклики воєнного часу, що суттєво впливають на систему управління стійкістю і персоналом в організаціях та закладах охорони здоров’я.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я
    (Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр; Перог, Тетяна; Сумець, Олександр Михайлович
    Стаття присвячена проблемам управління середнім медичним персоналом у вітчизняних закладах охорони здоров’я. Головна мета дослідження – визначення найбільш істотних чинників, що зумовлюють проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я на етапі реформування медичної галузі. У статті визначена роль молодшого медичного персоналу закладів охорони здоров’я у забезпеченні якості надання медичних послуг населенню. Вказано на необхідність удосконалення у вітчизняних закладах охорони здоров’я моделі системи управління персоналом, кадрової політики та стратегії управління персоналом, системи та форми оплати праці персоналу, механізму мотивації та стимулювання. Визначені основні показники ефективної роботи закладів охорони здоров’я. Вказано на необхідність підвищення престижу роботи медичних сестер та пошуку можливостей вдосконалення механізму стимулювання їх праці. Акцентовано увагу на необхідність зміни концепції підготовки молодшого медичного персоналу в закладах освіти. Описані причини дефіциту молодшого і середнього медичного персоналу в закладах охорони здоров’я. Рекомендовано впровадження змін у процес формування фонду заробітної плати молодшого і середнього медичного персоналу, створення додаткової мотивації та програм стримування трудової міграції випускників медичних закладів освіти, менеджменту персоналу закладів охорони здоров’я. Акцентовано увагу на розвиток лідерського потенціалу медичних сестер. Представлений у статті матеріал здебільшого є ознайомчим для керівників закладів охорони здоров’я. Основні положення викладеного в статті матеріалу можуть бути використанні керівництвом вітчизняних закладів охорони здоров’я для коригування стратегії розвитку та розбудови системи менеджменту.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивні стратегії розвитку підприємств малого бізнесу в умовах інтегрування цифрових технологій на базі штучного інтелекту
    (Університет «КРОК», 2024) Кінарьов, Віктор; Алькема, Віктор; Алькема, Віктор Григорович
    Основною метою дослідження є характеристика особливостей формування адаптивних стратегій розвитку підприємств малого бізнесу в умовах інтегрування цифрових технологій на базі штучного інтелекту. Завдання, що ставиться в статті полягає в визначення ключових аспектів формування адаптивних стратегій розвитку із врахування системи штучного інтелекту. Визначено необхідність адаптації малого бізнесу до нових викликів, зумовлених світовими кризами, такими як пандемія COVID-19 та введення воєнного стану в Україні. Визначено сутнісні ознаки сучасних адаптивних стратегій розвитку малого бізнесу. Охарактеризовано зміни у поведінці споживачів та на ринку, що призвели до переорієнтації бізнесу на цифрові платформи та цифровий маркетинг. Встановлено, що цифрова адаптивність стала критичною для виживання підприємств у змінених умовах. Обгрунтовано важливість гнучкості ланцюжка поставок, оскільки підприємства, які адаптувалися до використання місцевих джерел або диверсифікації постачань, знизили свою вразливість до глобальних потрясінь. В результаті введення воєнного стану, малий бізнес стикається з новими викликами, зокрема, обмеженнями на пересування та іншими оперативними перешкодами, що змушують бізнес адаптувати графіки роботи і підвищувати заходи безпеки. Охарактеризовано роль штучного інтелекту як значного фактора в оптимізації внутрішніх процесів і покращенні взаємодії з клієнтами. Встановлено, що передові підприємства, які впроваджують технології на базі штучного інтелекту, демонструють здатність до інновацій та підвищення конкурентоспроможності. Охарактеризовано важливість адаптивних стратегій, що дозволяють підприємствам залишатися на крок попереду ринкових тенденцій та вимог споживачів, завдяки використанню аналітики даних і штучного інтелекту для прогнозування змін та оптимізації процесів.