Заблоцька, А.В.2024-07-282024-07-282019Заблоцька А.В. Глобалізаційні виклики для української освіти як однієї з цілей сталого розвитку / А.В. Заблоцька // Вчені записки Університету «КРОК». - 2019. - №4(56). - С. 108-116. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-56-108-1162307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-56-108-116https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2619У статті розглянуто теоретичні засади глобалізації, її аспекти й наслідки, а також теоретичні засади освіти в глобальному контексті як однієї з цілей сталого розвитку ООН. Також здійснено огляд державного вектору рівняння державного стандарту освіти в Україні на міжнародний рівень, окреслено критерії порівняння. У роботі проаналізовано рівень кількісних і якісних освітніх показників України та наведено порівняння з показниками різних країн світу через механізм глобальних рейтингів. Ґрунтуючись на статистичних даних, надано оцінку освітнім тенденція в Україні в контексті світових підходів і концепцій розвитку освіти. Користуючись рейтинговими показниками, здійснено порівняння ефективності державної політики в сфері освіти, особливо з країнами зі схожим соціально-економічним станом та культурно-історичною спорідненістю. Проведено порівняння підходів в освіті європейських країн, зосередивши увагу на «жорстких» та «м’яких» навичках. Проведено аналіз сучасного стану й проблем державного регулювання в питанні пострадянскої освітньої парадигми, надано оцінку сучасним державним реформам. Здійснено порівняння української та міжнародної системи оцінювання якості освіти на прикладі оцінювання однієї з обов’язкових глобальних навичок комунікації – володіння англійською мовою. Крім того, здійснено оцінку державної спроможності на сьогодні та в перспективі щодо міжнародної комунікації, обміну глобальним досвідом, найсучаснішими знаннями та науковими здобутками. Окреслено ризики для освітньої сфери України в рамках децентралізації, посилаючись на фінансову спроможність освітніх закладів в рамках реформ, як основу ефективного впровадження державної політики сьогодні.ukглобалізаціяцілі сталого розвиткуосвітня політикашколисистеми оцінюванняреформарейтингування освітиміжнародна комунікаційна спроможністьдецентралізаціяГлобалізаційні виклики для української освіти як однієї з цілей сталого розвиткуArticlehttps://orcid.org/0000-0002-5904-8493