Наумова, ОленаКопил, АндрійНаумова, Олена Олександрівна2025-01-062024Наумова О., Копил А. Корпоративне волонтерство як інструмент управління лояльністю стейкхолдерів організації. Вчені записки Університету «КРОК». 2024. Вип. 4(76). С.145–154. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-146-1542307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-146-154https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/5152У статті досліджено важливість застосування корпоративного волонтерства, як одного з інструментів управління лояльністю стейкхолдерів організації. Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена поточною економічною ситуацією в Україні, яка в загальному може бути охарактеризована терміном «ресурсна криза». Складовими такої кризи, зокрема, є війна, зниження ділової активності організацій, негативна ситуація на ринку праці України, падіння купівельної спроможності населення, проблеми в енергетичній сфері та інше. Зазначені фактори вимагають від організацій запровадження нових інструментів та практик щодо підвищення лояльності стейкхолдерів, а також управління цією лояльністю. Метою даної статті є дослідження явища корпоративного волонтерства, саме як управлінського інструмента, який організації можуть застосовувати при стратегічному плануванні, а також в своїй повсякденній діяльності для управління лояльністю стейкхолдерів. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, методи систематизації та узагальнення, метод опитування. Отримані наукові результаті полягають у поглибленні теоретичних засад щодо впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації. Запропоновано альтернативні варіанти визначення термінів «інструмент управління лояльністю» та «корпоративне волонтерство». Обґрунтовано твердження, що корпоративне волонтерство є інструментом управління лояльністю стейкхолдерів організації. Виявлено напрями впливу корпоративного волонтерства на досягнення організацією стратегічних цілей. Виконано порівняльний аналіз інструменту управління лояльністю та корпоративного волонтерства. Систематизовано за результатами опитування 100 респондентів інструменти управління лояльністю клієнтів та працівників організацій. Перспективи подальших досліджень полягають в поглибленому аналізі впливу корпоративного волонтерства на лояльність стейкхолдерів організації, розробці методичних рекомендацій щодо використання корпоративного волонтерства як інструменту управління лояльністю стейкхолдерів організації серед малих та середніх організацій.ukкорпоративне волонтерствоуправління лояльністюінструмент управління лояльністюстейкхолдери організаціїкорпоративна соціальна відповідальністьорганізаціяКорпоративне волонтерство як інструмент управління лояльністю стейкхолдерів організаціїArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1237-833Xhttps://orcid.org/0009-0005-5765-2397