Шулдик, А.В.Шулдик, Г.О.2024-07-212024-07-212021Шулдик А.В. Діагностика та формування лідерських якостей у здобувачів вишої освіти / А.В. Шулдик, Г.О. Шулдик // Вчені записки Університету «КРОК». - 2021. - №4(64). - С. 229-239. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-229-2392307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-64-229-239https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2406Конкурентоспроможність випускника закладу вищої освіти на ринку праці залежить не тільки від його професійних навичок, а й від набутих впродовж навчально-професійної діяльності лідерських якостей, які забезпечують для нього ефективну роботу з учнями та колегами, високий рівень емоційного інтелекту, комунікабельність, уміння залагодити конфлікти тощо. Метою статті є здійснити аналіз стану сформованості лідерських якостей здобувачів вищої освіти та дослідити ефективність їх формування засобами розв’язання спеціально підібраних ситуацій. У статті проаналізовано зарубіжну та вітчизняну психологічну літературу з проблеми лідерських якостей здобувачів вищої освіти, описані критерії сформованості лідерських якостей: прояв на високому рівні активності, ініціативності, самостійності, рішучості; розвинуті комунікативні і організаційні здібності; позитивний досвід практичної діяльності і визнання авторитету активіста у внутрішньому і зовнішньому соціумі. Охарактеризовано рівні сформованості лідерських якостей, зокрема низький рівень (лідерські прояви пов’язані із самоствердженням, самореалізацією індивідуальних амбіцій); середній рівень (здобувачі успішно оволодівають професійними навичками управління офіційного лідера, але не проінформовані про різницю в управлінні, не знають як стати неофіційним лідером); високий рівень: відзначається оволодінням здобувачем індивідуально-лідерською, управлінсько-лідерською і комунікативно-прогностичною компетентностями, які включають здатність прогнозувати особистісний і професійний розвиток, життєві перспективи, реалізації власного потенціалу і потенціалу колективу студентської спільноти в освіті. Визначено та перевірено ефективність шляхів удосконалення процесу формування лідерських якостей майбутніх педагогів. Розкрито тенденції, які відбулися у формуванні лідерських якостей майбутніх педагогів у процесі розв’язання спеціально організованих ситуацій.ukлідерські якостіметодики діагностикирівні сформованості лідерських якостейкомунікативні та організаторські здібностістиль лідерської поведінкиДіагностика та формування лідерських якостей у здобувачів вишої освітиArticlehttps://orcid.org/0000-0002-6223-1838https://orcid.org/0000-0002-9478-9123