Никоненко, ОленаНиконенко, Олена Вікторівна2024-07-042024-07-042023Никоненко О. Кроскультурне дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентів Польщі та України / О. Никоненко // Вчені записки Університету «КРОК». - 2023. - № 2(70). - С. 173-179. - DOI 10.31732/2663-2209-2022-70-173-1792307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-173-179https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2116В статті представлено емпіричне дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентів Польщі та України. Складні та неоднозначні перетворення в нашому суспільстві пов’язані, перш за все, з економічною кризою внаслідок пандемії та війни, монетарною політикою країни обумовлюють необхідність підготовки економічно компетентних випускників вищої школи, здатних самостійно та відповідально вирішувати питання, пов’язані з грошима. Раціональні монетарні уявлення універсальні та застосовуються у всіх сферах життєдіяльності, в умовах же переорієнтації української економіки на ринкові цінності молода людина без адекватної фінансово-економічної орієнтації, без уміння ефективного оперування грошима не може вважатися підготовленою до життя та праці особливо в кризових умовах. На основі структурно-функціональної моделі монетарної соціалізації. В ході дослідження була визначена структурно-функціональна модель монетарної соціалізації студентської молоді та встановлені наступні її компоненти: когнітивний, афективний, поведінковий, моральнісний. В ході дослідження виявлені психологічні особливості компонентів монетарної соціалізації студентської молоді в залежності від соціально-економічних умов життя та етнокультурного чинника. В ході дослідження виявлені психологічні особливості компонентів монетарної соціалізації студентської молоді в залежності від соціально-економічних умов життя та етнокультурного чинника. Особливістю змісту когнітивного компоненту студентів Польщі є відсутність деструктивних уявлень про гроші. Вони не схильні переоцінювати та недооцінювати функції гроші, що сприяє їх швидкій та вдалій адаптації в сфері монетарних відносин. Студентам із західноєвропейських країн властива моральнісно-позитивна оцінка грошей, натомість для студентської молоді з України – моральнісно-негативна оцінка.ukекономічна соціалізаціямонетарна соціалізаціямонетарні уявленнямонетарна поведінкаморальнісні монетарні уявленняКроскультурне дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентів Польщі та УкраїниArticlehttps://orcid.org/0000-0002-0794-7905