Soltys, Dennis2024-10-182017Солтис Д. The central role of humanities and social sciences education in powering economic innovation/ Д. Солтис //Вчені записки Університету «КРОК». Серія «Економіка».-2017. - Вип. 45. - С. 4-102307-6968https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3711It is simplistic to argue that a shift in content away from the humanities and social sciences to vocational and technical education will improve technological innovation and economic progress. There are two reasons for this: (1) In the dimension of intellectual processes, humanities and social sciences education equips young graduates for innovative thinking. (2) Innovation is a process that is quintessentially social; therefore a humanities and social sciences component in education that improves social and institutional functioning also im proves innovation.Є значним спрощенням дійсності підхід, який ґрунтується на уявленні, що при зменшенні частки гуманітарних та суспільних предметів в освітніх програмах й акцентуванні уваги на технічних науках відбувається покращення технічних інновацій та забезпечується економічний розвиток. Це пояснюється, принаймні, двома причинами. (1) В розрізі інтелектуальних процесів саме гуманітарні та суспільні науки спрямовують молодих випускників вишів до інноваційного мислення. (2) Інновація – це процес по своїй сутті суспільний, отже гуманітарні та суспільні предмети сприяють кращому інституційному функціонуванню інновації та подальшому економічному розвиткуenhumanities educationinnovationvocationalismKhrushchev education reformcomputerisationThe central role of humanities and social sciences education in powering economic innovationПровідна роль гуманітарної та суспільної освіти як каталізатор економічних інноваційArticle