Терехов, В.І.Одягайло, Б.М.Терехов, Віктор ІвановичОдягайло, Борис Михайлович2024-07-312024-07-312018Терехов В.І. Роль інформаційного фактора у формуванні переваг на європейських конкурентних ринках / В.І. Терехов, Б.М. Одягайло // Вчені записки Університету «КРОК». Серія "Економіка".- 2018. - №4(52). - С. 36-44. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-36-442307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-36-44https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2787У статті показано значення достовірних, оперативних і дихотомічних інформаційних чинників для отримання переваг на конкурентних ринках та генерації стратегічних альтернатив. Запропоновано алгоритм генерації альтернатив організації збуту продукції підприємства і вказано переваги які отримало конкретне підприємство від його використання в процесі діяльності на конкурентних ринках. Інформація, необхідна фірмі для розроблення конкурентних переваг, виходить з аналізу відносної позиції на ринку порівняно з позиціями конкурентів (особливо важливі дані про частку ринку конкурентів, переваги споживачів, ступеня задоволеності споживачів наявними продуктами); із порівняння виробничих можливостей фірми з можливостями конкурентів (відомості про витрати виробництва, методи розподілу, маркетингові програми, організацію продажів і сервісного обслуговування основних конкурентів), і нарешті, зі здатності фірми досягати стратегічних цілей. В умовах посилення конкурентного тиску на ринку особливої уваги потребує збереження комерційної таємниці як складової маркетингової інформаційної системи підприємства. Тому дослідження проблеми як отримання, так і шляхи запобігання інформаційно-конкурентному тиску є на сьогодні актуальним завданням. При спробі захистити інформацію, що є комерційною таємницею, підприємство змушене вирішувати подвійне завдання: рекламувати свою продукцію (послуги), а отже, інформувати постачальників і споживачів про свою діяльність; рекламувати без конкретної інформації, що містить аспекти діяльності підприємства, не можна, тому воно зіштовхується з проблемою розкриття комерційної таємниці. Підприємства на сучасному етапі мають потребу в захисті важливих даних, що стосуються комерційної таємниці, а також потребують достовірної інформації про конкурентів з метою виявлення нових переваг. Для ефективного використання економічної інформації маркетологам підприємства слід вирішити багато прикладних проблем і встановити: яка інформація потрібна, коли, у якому обсязі, з якими якісними показниками (точність, достовірність, ступінь конфіденційності, час затримки), де, як і за яку ціну можна отримати цю інформацію; як, якими способами, з якими затратами і в яких умовах здійснюються комунікаційні задачі для економічної інформації (зберігання, передача та відображення); які перетворення економічної інформації необхідно передбачити, знайти параметри алгоритмів перетворення і технології їхнього застосування.ukринкова конкуренціяраціональна поведінкадостовірна інформаціяконкурентна стратегіянанотехнологіїбіотехнологіїінформаційні технологіїкогнітивні технологіїсвітогосподарські відносиниРоль інформаційного фактора у формуванні переваг на європейських конкурентних ринкахArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2615-6401https://orcid.org/0000-0002-5701-9787