Стеценко, ОлександрБобров, ЄвгенійБобров, Євгеній Анатолійович2025-01-062024Стеценко О., Бобров Є. Вплив аналітичних даних на ефективність підприємства. Вчені записки Університету «КРОК». 2024. Вип. 4(76). С.22–29. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-22-292307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-22-29https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/5166У сучасному світі обсяги даних зростають з небаченою швидкістю, їх аналіз та використання стали ключовим фактором для розвитку підприємств різних галузей економіки. Однією з найактуальніших технологій, що дозволяють ефективно обробляти та аналізувати величезні обсяги даних, є Big Data. Встановлено, що її застосування дозволяє більш точно оцінити ризики та переваги різних стратегій, оптимізувати виробничі процеси, покращувати якість продукції та послуг, збільшувати ефективність маркетингових кампаній, визначати переваги та потреби споживачів, керувати ресурсами та бюджетами більш ефективно та багато іншого. Метою статті є дослідження впливу аналітичних даних на ефективність підприємств в контексті використання Big Data аналітики. При написанні роботи використовувалися методи наукового аналізу при дослідження теоретичних основ використання Big Data в діяльності підприємств, статистичні та економічні методи при аналізі тенденцій ринку Big Data та його структури і графічні і табличні методи для візуалізації отриманих результатів. У процесі написання статті визначено, що ефективною технологію аналізу великого обсягу даних є Big Data, яка дозволяє аналізувати великі обсяги інформації та проводити її аналітику. Визначено, що Big Data-аналітика має ряд переваг порівняно з традиційним аналізом даний, основною з яких є швидкість та релевантність отриманої інформації. Наступним було виділено основні технології Big Data, які використовуються компаніями при аналізі даних. Визначено, що використання Big Data в аналізі даних дозволить компаніями отримати переваги на ринку, що в підсумку позитивно вплине на їхні фінансові результати. Наведені приклади застосування Big Data в діяльності світових компаній та показана їхня ефективність. У підсумку нами була проаналізовано галузева структура застосування Big Data українськими компаніями та визначено, що дані технологій відкривають великі можливості перед українськими компаніями та позитивно впливатимуть на їхню конкурентоспроможність. У подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на дослідженні використання Big Data в контексті маркетингу як перспективного розвитку на українському ринку технологій.ukаналіз данихBig Dataгалузева структуратехнологіїштучний інтелектІнтернет речейаналітикаВплив аналітичних даних на ефективність підприємстваArticlehttps://orcid.org/0009-0001-0446-2224https://orcid.org/0000-0002-7397-3132