Данченко, О.Б.Бєлова, О.І.Сафар, Х.М.Данченко, Олена БорисівнаБєлова, Олена Ігорівна2024-07-302024-07-302019Данченко О.Б. Забезпечення ефективного управління якістю діяльності підприємства торгівлі через використання концепції TQM / О.Б. Данченко, О.І. Бєлова, Х.М. Сафар // Вчені записки Університету «КРОК». - 2019. - №1(53). - С. 90-96. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-90-962307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2019-53-90-96https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2708У статті визначено та проаналізовано пріоритетні фактори, які заважають управлінню якістю діяльності підприємства, оскільки у будь-якому суспільстві час від часу відбуваються кризові явища, а впродовж останніх років значна кількість підприємств залишається неефективними та фінансово-неспроможними. Встановлено, що управління якістю діяльності підприємства фокусується на створенні системи управління всіма процесами життєдіяльності підприємства, яка б дала змогу робити необхідні висновки і корегувати процеси, реагуючи на стрімкі зміни зовнішнього та внутрішнього середовища, вимагає впроваджувати внутрішні стандарти, в яких фіксуються вимоги до процесів управління, що дозволяє зробити концепція TQM. Також проаналізовано розвиток концепції TQM, який включає декілька етапів еволюції: Quality Control, тобто індивідуальний̆ контроль якості (QC), Statistical Quality Control, тобто управління якістю з використанням статистичних методів (SQC), Total Quality Control, тобто загальний контроль якості (TQC) та Total Quality Management, тобто загальний̆ менеджмент якості (TQM). В статті представлено універсальну схема управління якістю продукції, яка на відміну від загально відомої, концентрує увагу на ресурсах та потенціалі підприємства. Запропоновано програму вдосконалення управління якістю діяльності підприємства торгівлі, наповнення та терміни якої можуть корегуватися відповідно до потреб та можливостей конкретного підприємства. Також аргументована Блок-схема перевірки функціонування системи якості відповідно до концепції TQM.ukуправління якістюіндивідуальний контроль якостіуправління якістю з використанням статистичних методівзагальний контроль якостізагальний̆ менеджмент якостіЗабезпечення ефективного управління якістю діяльності підприємства торгівлі через використання концепції TQMArticlehttps://orcid.org/0000-0001-5657-9144https://orcid.org/0000-0001-9359-6947https://orcid.org/0000-0002-2492-2815