Француз, А.Лощихін, О.Камінська, Н.Француз, Анатолій Йосипович2024-11-042023Француз А., Лощихін О., Камінська Н. Соціальна цінність княгинь у період Київської Русі. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ. 2023. №1. С. 102–108. https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-1-102-102078-3566https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-1-102-108https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/4088Висвітлено процес формування соціальної цінності жінок-княгинь у період Київської Русі. Доведено, що соціальну цінність слід розглядати через призму таких категорій як призначення, корисність, значущість. Встановлено основні напрями діяльності княгинь, зокрема, Ольги, Анни, Ірини-Інгігерди та ін., їх особливий вплив на вирішення справ суспільного і державного значення, реалізацію внутрішніх та зовнішніх функцій держави. Жінки-княгині активно налагоджували дипломатичні й торгові відносини, організацію династичних шлюбів та культурно-просвітницьку діяльність за кордоном, управління державними справами, здійснення фіскальної політики, сприяли християнізації держави. «Корисність» від такої діяльності полягала у налагодженні рівноправних стосунків з країнами Європи, Візантією, укладенні вигідних торгових договорів, усуненні ворожнечі між князями, збереженні самостійності, усуненні на деякий час соціальних протиріч.ukсоціальна цінністьпризначеннякорисністьжінки-княгиніКиївська РусьСоціальна цінність княгинь у період Київської РусіArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2861-1252https://orcid.org/0000-0001-9689-1650https://orcid.org/0000-0002-7239-8893