Доляновська, І.М.Доляновська, Інна Миколаївна2024-07-052024-07-052023Доляновська І.М. До питання створення реєстру медіаторів в Україні: теоретико-правовий аспект / І. М. Доляновська // Legal Bulletin . - 2023. - № 1(7). - С. 56-63. - DOI 10.31732/ 2708-339X-2023-07-56-63.2708-339Х2786-7498https://doi.org/10.31732/2708-33X-2023-07-56-63https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2190Із прийняттям наприкінці 2022 року Закону України «Про медіацію» розпочався новий етап імплементації даного інституту в суспільне та правове життя країни. До прийняття закону, левова роль у популяризації та застосуванні даного методу альтернативного вирішення спорів належала численним громадським організаціям, які відігравали роль амбасадорів медіації як засобу протилежному судовому розгляду конфлікту (спору). Наразі чинний Закон України «Про медіацію» встановлює стандарти підготовки та навчання медіаторів, принципи медіаційної процедури та інші ключові моменти медіації. Однак крапку у врегулюванні даного питання ставити зарано, адже практична реалізація законодавчого акту вимагає подолання нових нагальних викликів, одним із яких є дискусія щодо доцільності створення єдиного державного Реєстру медіаторів. Безперечно, запровадження інституту медіації і забезпечення якості медіаційних послуг та допомоги населенню в будь-якій країні потребує належної професійної підготовки медіаторів та дотримання ними правил проведення медіації. Тому питання регулювання професії медіатора є надзвичайно важливими. Як відомо, основним принципом правового регулювання медіації є забезпечення необхідних стандартів медіації при мінімальному втручанні держави в ці відносини, надання сторонам спору найбільш повної свободи реалізації своїх прав як під час згоди на медіацію у якості альтернативи суду, так і під час вибору особи медіатора. Сама процедура медіації побудована на вільному самовизначенні і волевиявленні сторін спору, на добровільній і усвідомленій відповідальності за свої слова і вчинки і, зрештою, за результат спору. Надмірне регулювання процедур медіації може обмежити ці можливості і звести нанівець основні її переваги. Разом з тим, коли діяльність медіаторів підтримується державою з метою впорядкування правового регулювання, надання цій діяльності більш легітимного характеру та її поширення в усіх можливих сферах застосування, держава таким чином забезпечує мінімально необхідні гарантії законності цієї діяльності. Саме ініціативі створення Реєстру медіаторів як свідчення належного державного регулювання даної сфери і присвячена дана наукова стаття.ukмедіаціяреєстр медіаторівдержавне регулювання медіаціїДо питання створення реєстру медіаторів в Україні: теоретико-правовий аспектArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1606-7096