Карюк, В.І.Карюк, Вікторія Іванівна2024-10-112021Карюк В.І. Перспективи розвитку України на сучасних світових електронних ринках / В. І. Карюк // Теоретичні та прикладні питання економіки. - 2021. - № 1(42). - С. 118-129. DOI https://doi.org/10.17721/tppe.2021.42.102617-8044https://doi.org/10.17721/tppe.2021.42.10https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3589За результатами дослідження проведено аналіз сучасних форм електронної торгівлі в Україні, на основі якого визначено найпопулярніших електронних торговців на вітчизняному ринку та їх бізнес-моделі. Побудовано економетричну модель прогнозування обсягів Інтернет-торгівлі в Україні, яка має високий показник коефіцієнту детермінації і адекватна за критерієм Фішера, що дозволяє приймати до уваги її прогнози на 2021-2023 роки та вказує на те, що якщо виявлена тенденція буде й надалі підтверджуватися, то в Україні виникнуть можливості здійснити прорив у цьому напрямі. У результаті проведення SWOT-аналізу визначено, що розвиток торгівлі через всесвітню мережу Інтернет в Україні має суттєві недоліки та загрози, проте є одним з найперспективніших видів бізнесу в майбутньому. Встановлено роль та позитивний вплив вітчизняних маркетплейсів на розвиток E-commerсe в різних сегментах економіки. Визначено, що на позитивну тенденцію зростання електронної комерції вплинули карантинні обмеження у зв’язку з пандемією COVID-19, оскільки необхідність самоізоляції та соціального дистанціювання, тимчасове припинення діяльності офлайн-магазинів непродовольчих товарів та закладів у різних сферах послуг (розважальні центри, заклади громадського харчування) на підставі вимог уряду, мало результатом не лише збільшення популярності уже наявних маркетплейсів та соціальних мереж, а й змусило багатьох ритейлерів поряд з традиційними точками продажу започатковувати або розвивати наявні онлайн-магазини. Виходячи з проведеного аналіу основних тенденцій розвитку сфери електронної торгівлі в Україні, сформовано довгострокові перспективи для суб’єктів електронної торгівліukелектронний риноке-комерціяелектронна торгівляформи електронної торгівлімаркетплейсфулфілментглобалізаціяметод екстраполяціїПерспективи розвитку України на сучасних світових електронних ринкахArticlehttps://orcid.org/0000-0002-2800-6565