Даниленко, В.В.2024-07-282024-07-282020Даниленко В.В. Управління плануванням оцінки потреб при розробці інвестиційного проекту сільськогосподарської організації / В.В. Даниленко // Вчені записки Університету «КРОК». - 2020. - №1(57). - С. - 105-111. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-57-105-1112307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-57-105-111https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2593У статті сформульовано принцип організації оцінки потреб, як першочергового етапу підготовки пропозиції інвестиційного проекту на прикладах сільськогосподарських суб’єктів економічних відносин різного профілю. З посиланням на особливості організації господарської діяльності різних підприємств, визначені послідовні кроки імплементації процесу планування оцінки потреб, як аналітичного інструменту виявлення шляхів раціоналізації зусиль проектної команди на етапі розробки проектної пропозиції. В процесі дослідження оцінка потреб розглядалася у формі аналізу прогалин. Тобто, фактичний процес оцінки представляв собою системне дослідження розбіжності між поточним та бажаним станом аналогічних послуг. Обгрунтовано, що результати, отримані за допомогою проведення попередньої оцінки потреб є головним джерелом забезпечення контексту для ідентифікації галузевої ніші проекту та встановлення цільової аудиторії. В основу процесу управління плануванням оцінки потреб авторами покладено ідею використання TOP-моделі для спрямування зусиль при зборі необхідної інформацїі та оцінці альтернатив і можливостей організації. Використання TOP-моделі у вищезазначених цілях на різних етапах допоможе сільськогосподарьским організаціям визначити особливості соціальних і економічних умов реалізації проекту, отримати дані щодо різниці між поточним і бажаним рівнем задоволення потреб цільової аудиторії, забезпечити відповідність виконання завдань стратегічного плану проекту документам планування, а також визначити зацікавлених осіб і потенційних виконавців. Встановлено, що завдяки ретельному аналізу потреб проекту виникає краще стратегічне розуміння відмінностей і потенційних можливостей проектної команди, що знижує ймовірність дублювання зусиль конкурентів або надмірного відволікання від основної концепції. В якості прикладів впровадження тих чи інших етапів планування оцінки були використані: збутовий кооператив сільськогосподарської продукції, садибне господарство, кредитна спілка, молочне господарство, дистриб’ютор сільськогосподарської техніки, науково-дослідна організація та підприємство оптової торгівлі зерном.ukуправлінняплануванняоцінка потребсільськогосподарська організаціяінвестиційний проектTOP-модельУправління плануванням оцінки потреб при розробці інвестиційного проекту сільськогосподарської організаціїArticlehttps://orcid.org/0000-0002-0098-5204