Сингаївська, ІринаЛісніченко, ТетянаСингаївська, Ірина Валентинівна2024-07-062024-07-062023Сингаївська І. Психологічні аспекти проведення внутрішнього аудиту як процесу впровадження системи управління якістю / І. Сингаївська, Т. Лісніченко // Вчені записки Університету «КРОК». - 2023. - №1(69). - С.207-212. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-207-2122307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-207-212https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2219У статті розкриті психологічні аспекти проведення внутрішнього аудиту, як процесу впровадження системи управління якістю. Наведені фахові та особисті якості аудитора під час проведення внутрішнього аудиту. Наведено визначення аудиту як процесу, який повинен бути одним з найважливіших інструментів для оцінювання функціонування системи управління якістю. Вивчення психологічних аспектів відіграє важливу роль як у встановленні сприятливого психологічного клімату на підприємстві, що призводить до поліпшення діяльності, так і до зниження емоційного виснаження, стресу та тривожності шляхом пояснення, для чого саме потрібен не тільки внутрішній аудит, але й система управління якістю. При аналізі проблеми психології забезпечення та впровадження СУЯ на підприємствах, були розглянуті соціально-психологічні (виховання та мотивація) та психологічні (створення психологічного клімату в колективі, психологічна дія позитивними прикладами) чинники. Згадуються специфічні методи, що використовують у внутрішньому аудиті: спеціальне спостереження за окремими явищами, процесами і речами; інспектування; огляди; запити; усне чи письмове підтвердження фактів; аналітичні розрахунки; моделювання явищ і процесів; різні види аналізу; дослідження аномальних ситуацій; анкетування; опитування тощо. Визначена роль психологічних методів управління, таких як методи професійного відбору та навчання. Дієвість організації залежить від того, як персонал поводить себе в межах системи, у якій він працює. У межах організації персонал стає залученим і діє згуртовано у разі спільного розуміння політики у сфері якості та результатів, які бажає здобути організація. Співробітники можуть діяти самостійно, але у межах правил та вимог, визначених керівником. Домінуюча сфера в такій організацїї ‒ діяльність, фокус ‒ на результаті.ukвнутрішній аудитсистема управління якістюпсихологічні аспектипсихологічні рекомендаціїПсихологічні аспекти проведення внутрішнього аудиту як процесу впровадження системи управління якістюArticlehttps://orcid.org/0000-0001-6802-0081