Логвись, Ольга2024-07-032024-07-032023Логвись О. Дослідження психологічних чинників розвитку лідерських якостей майбутніх педагогів / О. Логвись // Вчені записки Університету «КРОК». - 2023. - №2(70). - С. - 192-200. - https://doi.org: 10.31732/2663-2209-2022-70-192-2002307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-192-200https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2110Стаття присвячена дослідженню психологічних чинників розвитку лідерських якостей майбутніх педагогів у процесі професійної підготовки. Висвітлено, що питанню лідерських якостей педагога присвячено значну кількість праць сучасних вітчизняних та зарубіжних науковців-психологів. Розкрито, що феномен лідерських якостей дослідниками визначається як актуальна тема і така, що викликає досить високий науковий інтерес. Описано авторський підхід до розуміння цілісної структури лідерських якостей та важливості її формування та розвитку у процесі професійної підготовки вчителів, особливо у період реформування освіти (концепція НУШ). Запропонований комплекс психодіагностичного інструментарію дозволив комплексно та всебічно дослідити особистість майбутнього педагога з позиції лідерства. У дослідженні взяли участь студенти ІІ – ІV курсів, майбутні педагоги трьох закладів вищої освіти, віком від 18 до 21 року. На підставі аналізу компонентів педагогічної діяльності, з урахуванням структурних та змістовних компонентів лідерських якостей майбутніх педагогів, серед психодіагностичних методик ми виокремили наступні: опитувальник «Самоактуалізаційний тест» Ю. Альошиної, Л. Гозмана, «Методика визначення рівня професійної спрямованості студентів» (Т. Дубовицької), «Оцінка комунікативних і організаторських схильностей – КОС» (В. Синявського і Б. Федоришина), «Діагностика лідерських здібностей» (Є. Жарікова, Є. Крушельницького), «Тест Холла для визначення рівня емоційного інтелекту», «Стиль саморегуляції поведінки» В. Моросанової, «Методика дослідження рівня суб’єктивного контролю (РСК)» Дж. Роттера та «Опитувальник рефлексивності» (А. Карпова). Емпіричне дослідження дозволило з’ясувати рівень розвитку лідерських якостей у нашій вибірці. Аналіз результатів емпіричної розвідки засвідчив, що окремі показники є недостатньо розвиненими та потребують вдосконалення. Це зумовлює необхідність глибшого дослідження психологічних чинників, які сприяють розвитку вищевказаних якостей.ukлідерські якостімайбутні педагогиемоційний інтелектсамомотиваціярефлексивністьцінностіпрофесійні позиції вчителяфасилітаціягнучкістьДослідження психологічних чинників розвитку лідерських якостей майбутніх педагогівArticlehttps://orcid.org/0000-0002-3739-132X