Шапоренко, О.І.Паращенко, Л.І.Паращенко, Людмила Іванівна2024-07-312024-07-312018Шапоренко О.І. Механізми державного регулювання фінансово-економічної діяльності вищих навчальних закладів / О.І. Шапоренко, Л.І. Паращенко // Вчені записки Університету «КРОК». - 2018. - №4(52). - С. 140-147. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-140-1472663-22092307-6968https://doi.org/10.31732/2663-2209-2018-52-140-147https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2773У сучасній постіндустріальній економічній системі вирішальним фактором розвитку стає інтелектуальний капітал, котрий формується під впливом освітньої діяльності. Освіта, насамперед вища, є фундаментом та гарантією прогресу суспільства. Високий рівень освіченості нації сприяє дієвості економічних і соціальних реформ, створює умови для прогресивної індивідуальної активності особистості. В українському суспільстві разом з усвідомленням важливості системи освіти відбувається визнання проблем, властивих цій сфері. В умовах зростаючих темпів і масштабів модернізації виробничої та інформаційної бази цивілізації, роль системи освіти в житті соціуму та людини постійно зростає. В наш час в українському суспільстві разом з усвідомленням важливості системи освіти відбувається широке визнання проблем, властивих цій сфері. За таких умов першочерговими постають завдання державного управління і державного регулювання в галузі освіти. Необхідною є якісна перебудова системи державного регулювання в освітній сфері, яка передбачає застосування сучасного інструментарію, методів і концепцій державного управління. Крім того, державне регулювання національної освіти є складним процесом з причини багатоукладності й неоднозначності його об’єкта. Воно складається з взаємопов’язаних між собою певних цілей, завдань, методів і механізмів, які і складають інститут державного регулювання освіти, який цілком поєднується зі свободою діяльності. Нові мотиви у баченні державного управління, зумовлені переходом до ринкових відносин, призвели до певних змін у традиційній термінології науки державного управління, перерозподілу змісту понять. У статті визначено існуючі механізми державного регулювання фінансово-економічної діяльності вищих навчальних закладів та визначено механізм ціноутворення за навчання, як пріоритетний в умовах ринкових відносин.ukмеханізми державного регулюванняфінансово-економічна діяльністьвищі навчальні закладиціноутворенняМеханізми державного регулювання фінансово-економічної діяльності вищих навчальних закладівArticlehttps://orcid.org/0000-0003-4989-0721https://orcid.org/0000-0003-0613-2998