Подольчак, Н.Ю.Цигилик, Н.В.2024-07-232024-07-232021Подольчак Н.Ю. Порівняння фундаментальних засад діяльності державних служб Німеччини, Великобританії та України / Н. Ю. Подольчак, Н. В. Цигилик // Вчені записки Університету «КРОК». - 2021. - №3(63). - С.88-93. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-63-88-932307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-63-88-93https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2431Одним із вирішальних факторів ефективно організованої роботи державної служб є вірний вибір основних принципів її діяльності. Оскільки Україна знаходиться на шляху поступу до ЄС, та зважаючи на успішний досвід європейських країн у цій сфері – у статті детально проаналізовано основні засади діяльності державних служб Німеччини, Великобританії та України. При цьому Німеччина обрана як країна-лідер ЄС, а Великобританія – як країна, яка вийшла з ЄС, проте продовжує успішно розвиватися і забезпечувати високий рівень життя своїх громадян. Встановлено, що моделі державних служб Німеччини, Великобританії та України різняться між собою. Показано, що українська модель державної служби знаходиться у проміжному положенні між німецькою та великобританською моделями, фактично – це їх мікс. Про це свідчить кількість державних службовців відповідних рівнів та вертикальна організаційна структура державної служби. Розраховано, що у 2020 р. на 1 державного службовця припадало: у Німеччині – 164,6 осіб; у Великобританії –156,7 осіб; в Україні – 171,2 осіб. Встановлено ключові особливості ефективного функціонування державних служб Німеччини та Великобританії. Зокрема, для державної служби Німеччини – наявність загальної системи знань та правил для всіх рівнів та чітко прописаної компетенції державних службовців. Для Великобританії – наявність чітких критеріїв оцінки компетентності держслужбовців. Для України – посилений контроль зі сторони громадськості. Проаналізовано кількісний розподіл державних службовців за рівнями у Німеччині, Великобританії та Україні. Слід зазначити, що у всіх моделях кількість державних службовців найнижчих рівнів знаходиться в межах 60-75%. З використанням факторного аналізу за методом ланцюгових підстановок виокремлено основні складові моделей державної служби, які акумулюватимуть поступ України до ЄС. При цьому, вони підвищать ефективність роботи державної служби загалом. Зокрема, для акумуляції поступу України до ЄС необхідно: підвищити професійність державних службовців, їх ефективність, а також зменшити кількісний склад до показника 155 осіб населення на одного державного службовця.ukдержавна службадержавний службовецьефективність державної службикількісний склад державної службимодель державної службиструктура державної службиПорівняння фундаментальних засад діяльності державних служб Німеччини, Великобританії та УкраїниArticlehttps://orcid.org/0000-0002-0284-9601https://orcid.org/0000-0001-7038-380X