Садова, МирославаСадова, Мирослава Анатоліївна2024-07-062024-07-062023Садова С. Теоретична структура мотиваційних компонентів особистісного потенціалу обдарованих юнаків та дівчат / М. Садова // Вчені записки Університету «КРОК». - 2023. - №1(69). - С. 197-206. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-9-197-2062307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-9-197-206https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2220В статті здійснено обгрунтування теоретичної структури мотиваційних компонентів особистісного потенціалу обдарованих дітей юнацького віку: цільовий, потенційно-мотиваційний, виявлення психологічних бар’єрів, навчально-мотиваційний, особистісно-реалізаційний. За структурою до цільового компоненту включені цілі: основні / додаткові, орієнтовані на бажання орієнтовані на можливості, орієнтовані на процес, орієнтовані на результат, орієнтовані в часі; до потенційно-мотиваційного компоненту включені ціннісний та ресурсний показники; до навчально-мотиваційного компоненту відносяться: професійна направленість, внутрішня мотивація до навчання, зовнішня мотивація до навчання; до компоненту виявлення психологічних бар’єрів належать об’єктивні та суб’єктивні чинники; особистісно-реалізаційний компонент враховує показники: робота над помилками (усунення психологічних бар’єрів), розвиток особистісного потенціалу, реалізація особистісного потенціалу в навчально-професійній діяльності, особистісне зростання. Своєрідною новизною даного дослідження є компонент подолання психологічних бар’єрів, який в експериментальній частині буде описано більш детально з урахуванням вибірки обдарованих дітей юнацького віку. Кожен із запропонованих мотиваційних компонентів описує авторський підхід і науковий контекст сучасних зарубіжних і вітчизняних вчених. Здійснено наліз чинників та складових мотивації в структурі особистісного потенціалу обдарованих дітей юнацького віку за сучасними зарубіжними та українськими науковцями останнього десятиліття. Описано дослідження мотиваційних аспектів у структурі особистісного потенціалу обдарованих підлітків за останні 5-8 років на основі досліджень зарубіжних організацій: Національної асоціації обдарованих дітей США, Центру передового досвіду Національної асоціації губернаторів [NGA Center], Ради директорів) [CCSSO], Національного університету Сербії та Японії, університету Нового Південного Уельсу тощо.ukмотиваціяособистісний потенціалцільовийпотенційно-мотиваційнийвиявлення психологічних бар’єрівнавчально-мотиваційнийособистісно-реалізаційний компонентиТеоретична структура мотиваційних компонентів особистісного потенціалу обдарованих юнаків та дівчатArticlehttps://orcid.org/0000-0002-4297-7317