Троцько, ВолодимирЧернозубкін, ІгорТроцько, Володимир ВалентиновичЧернозубкін, Ігор Олександрович2024-07-062024-07-062023Троцько В. Досвід використання системи дистанційного навчання в умовах воєнного стану / В. Троцько, І. Чернозубкін // Вчені записки Університету «КРОК». - 2023. - №2(70). - С.100-105. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-100-1052307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-100-105https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2202Потужним викликом для національної системи освіти стала широкомасштабна агресія Російської Федерації поти України в лютому 2022 року. Після її початку значна кількість студентів і викладачів змушені були продовжувати навчання в екстремальних умовах воєнної загрози, вимушеної еміграції, тимчасової окупації за відсутності можливостей для повноцінної організації освітнього процесу. Ключове значення для забезпечення навчання в цих умовах відігравало дистанційне навчання, яке давало змогу здійснювати комунікацію і використовувати всі наявні технічні засоби для виконання завдань. Вивчення досвіду використання системи дистанційного навчання у вищих навчальних закладах в умовах воєнного стану, який продовжується в Україні сьогодні, є одним із актуальних науково-практичних завдань. Метою статті є узагальнення досвіду організації дистанційного навчання в критичних умовах (воєнний стан, надзвичайна ситуація та інші). Для досягнення мети використовувався метод порівняльного аналізу інтенсивності використання системи дистанційного навчання дистанційного навчання в Університеті ‟КРОК” в умовах воєнного стану в 2022-2023 роках. В якості програмного забезпечення дистанційного навчання була розглянута система moodle, що інтегрована з Microsoft 365. У результаті аналізу були встановлено, що основними причинами негативного впливу на освітній процес і зниження активного використання системи дистанційного навчання були не технічні проблеми, а організаційні. В основі цих проблем лежить об’єктивна неможливість швидкої адаптації навчання до обставин, які критично змінилися в загальнодержавному масштабі. Виходячи із аналізу досвіду, період використання системи дистанційного навчання був розділений за часом на дві фази – критичну та сталого функціонування. Визначені також відмінності у використанні системи дистанційного навчання під час пандемії коронавірусу 2021 року та запровадження воєнного стану 2022-2023 років.ukдистанційне навчаннявоєнний станMoodleMicrosoft 365Досвід використання системи дистанційного навчання в умовах воєнного стануArticlehttps://orcid.org/0000-0002-4656-0615https://orcid.org/0000-0002-3243-4714