Румик, ІгорПижьянов, СергійРумик, Ігор Іванович2024-07-072024-07-072022Румик І. Економічні підходи до функціонування системи маркетингу на промислових підприємствах / І. Румик, С. Пижьянов // Вчені записки Університету «КРОК». - 2022. - №4(68). - С. 9-19. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-68-9-192307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-68-9-19https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2256У статті досліджено актуальні питання організації маркетингової діяльності функціонування сучасних маркетингових систем на промислових підприємствах. Визначено основну мету маркетингової діяльності промислових підприємств. На основі цього авторами сформовано завдання маркетингу промислових підприємств. Визначено зміст маркетингової діяльності підприємства та детально описано всі її сучасні складові. Застосований структурний підхід до економічного опису процесу управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства, вказані основні його етапи. У статті приділено значну увагу опису економічних причин, які зумовлюють необхідність впровадження та застосування сучасних методів і засобів маркетингу. Також, наведено складові та визначені окремі функціональні завдання, які має виконувати маркетингова діяльність для забезпечення достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств. Розкрито етапи формування системи маркетингу та управління нею на підприємстві. Окремо авторами обґрунтовано розуміння того, що саме системний (комплексний) підхід до управління маркетингом промислового підприємства передбачає використання різноманітних економічних інструментів у процесі управління. Уточнено, які основні маркетингові інструменти доцільно використовувати у роботі промислових підприємств. Значну увагу було приділено дослідженню основних елементів системи маркетингового менеджменту промислового підприємства. Визначено особливості та досліджено зміст форм їх прояву на формування системи маркетингу на промислових підприємствах у сучасних умовах, які склалися на ринку. Виокремлено спеціальний інструмент – 3D-маркетинг як новітній інструмент маркетингової діяльності промислового підприємства. Авторами наводяться основні сфери застосування 3D-маркетингу, обґрунтовані беззаперечні переваги його використання, особливості впливу на споживача, а також відмінні риси від традиційних інструментів маркетингу. Схематично описано організацію функціонування системи маркетингу і вказані напрями їх розвитку на вітчизняних промислових підприємствах.ukмаркетингова діяльністьекономічні підходисистема маркетингупромислове підприємство3D-маркетингінструменти маркетингуЕкономічні підходи до функціонування системи маркетингу на промислових підприємствахArticlehttps://orcid.org/0000-0003-3943-639Xhttps://orcid.org/0000-0001-6068-6022