Сумець, ОлександрСумець, Олександр Михайлович2025-01-062024Сумець О. Комунікативний менеджмент: бар’єри комунікацій персоналу організацій. Вчені записки Університету «КРОК». 2024. Вип. 4(76). С.134–145. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-134-1452307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-134-145https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/5153Стаття присвячена актуальній темі – дослідженню бар’єрів комунікації персоналу організацій. Початок нинішнього століття характеризується потужними змінами в політиці, економіці, технологіях, а також інтенсивними змінами як національних, так і міжнародних ринків. Все це накладає відбиток на людей і в морально-психологічному аспекті, і в соціо-культурному. Як результат це позначається на їхній поведінці при виконанні своїх трудових обов’язків. Експерти відзначають, що за останні роки кількість конфліктів на роботі має тенденцію до збільшення. Це пояснюється пережитою пандемією та нинішньою війною, погіршенням якості життя та великими вимогами до працівників з боку роботодавців. До цього переліку слід ще додати і наявність практично в кожному колективі бар’єрів, що виникають у процесі комунікацій. Кожен керівник розуміє цю проблему і намагається вирішити у той чи інший спосіб. То ж, щоб ці рішення були ефективними і результативними актуальність дослідження, аналізу і оцінки бар’єрів комунікації між співробітниками організацій не викликає сумнівів і вимагає дальшого ґрунтовного дослідження. Метою дослідження є систематизація бар’єрів комунікації, що виникають у процесі професійної діяльності персоналу організацій різної галузевої належності й форми власності, та надання рекомендацій щодо їх подолання. У статті розглянуто сучасні погляди науковців щодо трактування поняття «комунікативний бар’єр». Задекларована авторська точка зору щодо правильної назви дефініції «комунікативні бар’єри». Запропоновано використовувати назву «бар’єри комунікації». Це важливо для того, щоб не виникало плутанини при систематизації бар’єрів комунікації, що виникають у процесі професійної діяльності персоналу організацій. Визначені бар’єри комунікацій, які найчастіше виникають між працівниками підприємств, фірм і компаній. Виконано систематизацію бар’єрів комунікації, надано їх стислу характеристику. Сформульовано рекомендації щодо подолання бар’єрів комунікації у процесі професійної діяльності персоналу організацій. Виконано оцінювання частоти виникнення бар’єрів комунікації в закладах охорони здоров’я. Встановлено, що серед медичного персоналу більш за все виникають особистісні та організаційні бар’єри комунікацій. З метою уникнення бар’єрів комунікації запропоновано запровадження в організаціях психологічної підтримки персоналу.ukкомунікативний менеджменткомунікаціїспілкуваннябар’єр комунікаціїперсоналорганізаціяКомунікативний менеджмент: бар’єри комунікацій персоналу організаційArticlehttps://orcid.org/0000-0002-7116-3857