Заверуха, Ольга2024-07-112024-07-112022Заверуха О. Стратегії формування професійної ідентичності в переході до дорослості / О. Заверуха // Вчені записки Університету «КРОК». - 2022. - №3(67). - С. 167-176. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-67-167-1762307-69682663-2209https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-67-167-176https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2347Одним з головних завдань переходу до дорослого віку є вибір кар’єри. У статті автор намагається з’ясувати професійну ідентичність молоді, аналізуючи їх кар’єрні інтереси, стратегії реалізації праці та особистісних властивостей. Автор констатує три чинники, які впливають на формування дорослості. До них належать: перехід до економіки інформаційних технологій і відповідне збільшення потреби у випускниках; відповідно, перехід до кар'єри, шлюбу та батьківства відбувається пізніше, ніж до цього; різке збільшення можливостей отримання освіти та кар’єри, доступних для жінок, що провокує бажання отримати вищу освіту та кар’єру; більша толерантність до дошлюбних статевих стосунків. У статті також автор опирається на теорію Джеффрі Арнет, який виокремив «велику трійку» критеріїв дорослого віку. Серед них – це вміння брати на себе відповідальність за вчинки, прийняття незалежних рішень, а також набуття фінансової незалежності. Автор зазначає, що існують розбіжності серед авторів щодо вікової періодизації. Проте все більше вчених схиляється до думки про продовжений на кілька років період юності та дещо відтерміноване настання дорослості. Вчені вказують, що наслідки перехідного періоду в поєднанні з новими вимогами глобальної інформаційної культури підтримують прагнення до емоційної та інтелектуальної незалежності та контролю над середовищем, особливо серед молодших когорт, які соціалізувалися в умовах без історичного відповідника. В науковій праці також згадуються дослідження, які шукають взаємозв’язок і збіг між професійними інтересами та особистісними факторами за допомогою моделі «Великої п’ятірки».ukособистісні властивостіпрофесійні інтересипрофесійна ідентичністьстратегія трудової реалізаціїперехід до дорослостіСтратегії формування професійної ідентичності в переході до дорослостіArticlehttps://orcid.org/0000-0003-2701-2215