Живко, ЗінаїдаРассадникова, СвітланаЖивко, ВікторШегинська, Анастасія2024-07-042024-07-042024Основні завдання та методи аналізу зовнішньоекономічної діяльності підприємства/ З. Живко, С. Рассадникова, В. Живко, А. Шегинська // Вчені записки Університету "КРОК". - 2024. - № 2(74). - С. 83–96. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-74-83-96https://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2148В статті описано основні види зовнішньоекономічної діяльності, які реалізують суб´єкти на території України. Мета дослідження полягає в вивченні основних завдань та методів аналізу зовнішньоекономічної діяльності підприємства. У процесі дослідження застосовувалися такі методи дослідження як аналіз та синтез, угруповання та порівняння, системний підхід, фінансово-економічний аналіз, емпіричне дослідження, експертні оцінки, аналіз наукової літератури. Досліджено зростаючу роль ефективного управління та організація функціонування зовнішньоекономічної діяльності. Вивчено основні напрямки та кроки для вдосконалення управління ЗЕД, фактори, що впливають на визначення форми організації зовнішньоекономічної діяльності. Автори описали основні етапи та аспекти аналізу зовнішньоекономічної діяльності, використовуючи SWOT-аналіз. Загальна оцінка виконання експортних контрактів виконується за вартісними показниками, через розрахунок коефіцієнта виконання експортних контрактів, що визначається за формулою. Автори запропонували розрахувати вплив факторів за методом ланцюгових підстановок або методом абсолютних різниць. Економічне обґрунтування зниження накладних витрат на ЗЕД у напрямку експорту продукції ТОВ «Н» до Німеччини. Рекомендовано регламент заходів впливу на дебітора при ситуаціях прострочення платежу за зовнішньоторговельним контрактом та розраховано економічно обґрунтовану систему знижок кожної категорії експортних угод. Визначено основні шляхи для підвищення ефективності ЗЕД.ukзовнішньоекономічна діяльністьплатежіекспортні угодиефективність зовнішньоекономічної діяльностіпрострочені платежінакладні витративартісні показникиконтрактиОсновні завдання та методи аналізу зовнішньоекономічної діяльності підприємстваArticlehttps://orcid.org/0000-0002-4045-669Xhttps://orcid.org/0000-0001-8215-3649https://orcid.org/0009-0004-0681-1688https://orcid.org/0009-0007-5785-6730