Перегляд за Автор "Поляруш-Сафроненко, С.О."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Правове регулювання конституційного права особи на відшкодування шкоди(Дніпровський гуманітарний університет, 2020) Поляруш-Сафроненко, С.О.; Поляруш-Сафроненко, Світлана ОлександрівнаУ статті досліджується правове регулювання конституційного права особи на відшкодування шкоди. Проблема нормативного та індивідуального пра вового регулювання права особи на відшкодування матеріальної і моральної шкоди досліджувалася вченими загальної теорії держави і права, галузевих та міжгалузевих юридичних наук тощо. Серед дослідників названої проблема тики варто виділити таких вчених, як С.О. Баран, С.В. Бобровник, О.В. Грищук, А.М. Колодій, А.Ю. Олійник, П.М. Рабінович, М.І. Хавронюк, А.І. Хальота. Ознаками правового регулювання суспільних відносин у процесі реалізації конституційного права особи на відшкодування шкоди є такі: а) упорядку вання нормами міжнародного й національного права та актами реалізації права суспільних відносин у разі поновлення порушеного права; б) відшкодуванню підлягає матеріальна й моральна шкода; в) шкода завдана протиправною діяль ністю суб’єктів права; г) гарантується відшкодування шкоди в різних сферах життєдіяльності особи. Міжнародні нормативні стандарти конституційного права на відшкоду вання завданої особі шкоди містяться в універсальних і регіональних між народних договорах та інших нормативних і індивідуальних актах. Їх імпле ментація в законодавство України потребує прийняття законів та підзаконних нормативно-правових актів. Фундаментальні основи європейської політики України, механізми і тактику реалізації стратегічного курсу визначає Консти туція України (ст. ст. 18, 32, 56, 62), наприклад: конституційні вимоги щодо відшкодування матеріальної та моральної (немайнової) шкоди, завданої збо ром, зберіганням, використанням і поширенням недостовірної інформації про громадянина та членів його сім’ї (ст. 32), незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб під час здійснення ними своїх повноважень (ст. 56), безпідставним засудженням (ст. 62) тощо. З метою удосконалення нормативного регулювання конституційного права людини і громадянина на відшкодування шкоди пропонуємо внести зміни до: а) Конституції України, сформулювавши норму ст. 56 так: «Кожен має право на відшкодування завда них матеріальних та моральних збитків у порядку, передбаченому законом»; б) назви Закону України від 1 грудня 1994 р. «Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досу дового слідства, прокуратури і суду», замість слів «попереднього слідства» закріпивши слова «досудового слідства» тощоДокумент Правове регулювання міжнародними договорами конституційного права особи на відшкодування шкоди(Класичний приватний університет, 2020) Поляруш-Сафроненко, С.О.; Поляруш-Сафроненко, Світлана ОлександрівнаУ статті досліджується правове регулювання міжнародними договорами консти туційного права особи на відшкодування шкоди. Проблема нормативного правового регулювання міжнародними договорами права особи на відшкодування матеріальної і моральної шкоди досліджувалася вченими загальної теорії держави і права, галузе вих та міжгалузевих юридичних наук тощо. Серед дослідників названої проблематики такі науковці: С.О. Баран, М.І. Кагадій, О.М. Капля, А.М. Колодій, І.А. Коваленко, О.О. Лов’як та інші. Метою дослідження є правове регулювання міжнародними договорами конституційного права особи на відшкодування шкоди. Для досягнення названої мети слід вирішити такі завдання: а) сформулювати ознаки і визначити поняття правового регулювання міжнародними договорами конституційного права особи на відшкодування шкоди; б) дослідити окремі універсальні і регіональні міжнародні договори, що регулюють право особи на відшкодування шкоди; в) запропо нувати висновки і рекомендації. До ознак правового регулювання міжнародними договорами конституційного права особи на відшкодування шкоди слід віднести такі: а) систему універсальних і регіональ них міжнародних договорів; б) шкоду, завдану незаконними рішеннями, діями чи безді яльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб піж час здійснення ними своїх повноважень, та інші види шкоди, що підлягають відшкодуванню; в) розмежування матеріальної та моральної шкоди; г) від шкодування шкоди за кошти держави чи органів місцевого самоврядування та з інших джерел осіб чи організацій, що завдали шкоду. Правове регулювання міжнародними договорами конституційного права особи на від шкодування шкоди – це система універсальних і регіональних міжнародних договорів, що закріплює відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів держави, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб під час здійснення ними своїх повноважень, та інших видів шкоди, що підлягають відшкодуванню за кошт держави чи органів місцевого само врядування та з інших джерел осіб чи організацій, що завдали шкодуДокумент Принципи добровільного об'єднання територіальних громад в Україні(Університет «КРОК», 2022) Бровко, Н.І.; Поляруш-Сафроненко, С.О.; Поляруш-Сафроненко, Світлана ОлександрівнаСтаття присвячена характеристиці принципів добровільного об’єднання територіальних громад в Україні. Досліджено принципи добровільного об’єднання територіальних громад (ОТГ) в Україні, їх сутність, зміст та основні завдання у правовідносинах утворення і функціонування об’єднаних громад та реорганізації органів місцевого самоврядування на засадах їх децентралізації. Запропоновано ознаки принципів добровільного об’єднання територіальних громад, до яких належать: а) їх конституційне і законодавче закріплення з урахуванням верховенства права; б) містять основні ідеї муніципальної влади та утворюються добровільно; в) діють самостійно при підтримці держави і під власну відповідальність; г) забезпечують реалізацію прав і свобод та спільних інтересів жителів певної адміністративно-територіальної одиниці. Принципи добровільного об’єднання територіальних громад – це закріплені нормами Конституції і Законів України, з урахуванням верховенства права, основні ідеї добровільного об’єднання жителів села, селища, міста, що покликані здійснювати в межах своєї компетенції муніципальну владу самостійно та через своїх представників при підтримці держави й забезпечувати права і свободи жителів певної адміністративно-територіальної одиниці територіальних громад пропонуємо внести зміни до Закону України від 5 лютого 2015 р. «Про добровільне об'єднання територіальних громад». Перед словами «конституційності та законності» слід додати слова «верховенства права». У відповідності до ст. 2 п.1, п.п.1) слід сформулювати: «верховенства права, конституційності та законності», а п. 7) «відповідальності та забезпечення прав і свобод людини й громадянина».