Перегляд за Автор "Сумець, Олександр Михайлович"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Генеза менеджменту: системи процеси, проекти. Т.2(Університет «КРОК», 2024) Алькема, Віктор Григорович; Мала, Ірина Борисівна; Москаленко, Наталя Олександрівна; Пазєєва, Ганна Михайлівна; Правдивець, Олександр Миколайович; Рибалко, Ірина Вікторівна; Семко, Інга Борисівна; Сингаївська, Ольга Олександрівна; Сумець, Олександр Михайлович; Терехов, Віктор ІвановичУ другому томі монографії колективу кафедри управлінських технологій Університету економіки та права «КРОК» представлено дослідження щодо формування Логістичної стратегії та тактики її здійснення на прикладі транспортно-експедиційного підприємства. Висвітлено питання управління командами арт-проєктів в умовах високої. нестабільності; досліджено моделі та методи управління ризиками портфеля проектів енергетичної галузі; описано ризик-орієнтований підхід у практиці діяльності випробувальної лабораторії легкої промисловості. Ґрунтовно представлено теоретико-методологічну модель операційного менеджменту в загальній парадигмі управлінських наук; досліджено тенденції розвитку та сучасний стан зовнішньоекономічної діяльності в Україні. Досліджено проблематику дистанційного навчання як дієвого інструменту управлінської освіти. Для здобувачів закладів освіти, слухачів системи перекваліфікації та перепідготовки кадрів, керівників, менеджерів, працівників підприємств, організаційДокумент Забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичних компаній через функціонал менеджменту клінічних досліджень(Видавнича група «Наукові перспективи»., 2023) Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор ГригоровичНині в Україні фармацевтичний сектор відноситься до секторів економіки, що суттєво наповнюють бюджет країни. Тому основним завданням фармацевтичних компаній визначено формування конкурентоспроможності на національному і міжнародному ринках. У даному аспекті ключовим фактором конкурентоспроможності є виробництво якісних фармацевтичних препаратів. При цьому істотну роль відіграють клінічні дослідження і рівень їх менеджменту.У статті обґрунтувана значущість менеджменту клінічних досліджень для підвищення конкурентного статусу фармацевтичної компанії на обраному сегменті ринку – ринку фармацевтичних препаратів. Описано функціонал першого рівня менеджменту клінічних досліджень. До складу функціоналу віднесено три головні функції – планування, організацію і моніторинг клінічних досліджень нових фармацевтичних препаратів. Наведено тлумачення вказаних функцій та охарактеризовано їхнє змістовне наповнення з урахуванням специфіки і спрямованості менеджменту клінічних досліджень. Показано взаємозв’язок функцій планування, організації та моніторингу з кожною фазою клінічних досліджень фармацевтичних препаратів. Вказано на ту обставину, що за умови використання професійного підходу до реалізації ключових функцій менеджменту при виконанні клінічних досліджень, фармацевтичні компанії отримають ряд позитивних ефектів, а саме:підвищення результативності й ефективності виконання клінічних досліджень фармацевтичних препаратів; дотримання відповідних стандартів, що регламентують вимоги до проведення досліджень; покращення логістики доставки необхідних матеріалів для виконання клінічних досліджень; уникнення ризику зниження рівня якості виробництва фармацевтичних препаратів, а також посилення конкурентоспроможності лікарських засобів, що виробляються компанією, та рівня її ділової репутації.Подальшим напрямом досліджень є опис і аналіз функціоналу менеджменту клінічних досліджень другого рівня і впливу його на формування конкурентоспроможності фармацевтичних компаній-виробників лікарських препаратів.Документ Менеджмент закладу охорони здоров’я. Кн.1(Університет «КРОК», 2023) Алькема, Віктор Григорович; Сумець, Олександр Михайлович; Кириченко, Оксана СергіївнаУ навчальному посібнику висвітлено теоретичні концептуальні основи менеджменту закладів охорони здоров’я, що стосуються здійснення планування, впровадження, реалізації управлінських дій на різних рівнях управління. Значну увагу приділено методологічним засадам реформування та впровадження державної політики в сфері охорони здоров’я. Детально описано формування концепції сталого розвитку закладів охорони здоров’я, наведено обґрунтування і впровадження організаційно-економічного механізму розвитку закладів медичної сфери; приділено увагу проектуванню механізму професійно-кадрової та ресурсної оптимізації, впровадженню сучасних підходів до покращення якості надання медичної допомоги і логістичного підходу в медичній сфері та забезпечення діяльності закладів охорони здоров’я. Розкрито питання кадрового забезпечення та організації роботи щодо управління персоналом закладів охорони здоров’я, впровадження системи управління мотивацією персоналу та його адаптації, застосування матеріальних та нематеріальних методів стимулювання медичних працівників. Викладено методологічні основи аналізу та оцінки ефективності діяльності закладів охорони здоров’я. Представлено матеріли з питань інформатизації та цифровізації процесів управління та функціонування закладів охорони здоров’я. Для здобувачів закладів освіти, що навчаються за освітньою програмою «Управління закладами охорони здоров’я», слухачів системи перекваліфікації та перепідготовки кадрів, керівників та адміністраторів закладів охорони здоров’я всіх форм власності.Документ Менеджмент закладу охорони здоров’я. Кн.2(Університет «КРОК», 2023) Алькема, Віктор Григорович; Сумець, Олександр Михайлович; Кириченко, Оксана СергіївнаУ навчальному посібнику висвітлено теоретичні концептуальні основи менеджменту закладів охорони здоров’я в сучасних умовах реформування та представлено основні базові функції управління: планування, організації, мотивації та контролю в управлінні закладом охорони здоров’я. Досліджено концептуальні засади управління закладами охорони здоров’я, питання впровадження сучасних механізмів та інструментів управління, висвітлено основні вектори інноваційного розвитку закладу охорони здоров’я. Значна увага приділена питанню визначення стратегій та стратегічного розвитку медичних закладів, а також перспективам впровадження стратегічного управління. Досліджено засади організації роботи закладів охорони здоров’я та доцільність впровадження проектного підходу до організації та забезпечення роботи, виявлено пріоритетні напрями організації та удосконалення роботи закладів охорони здоров’я. Розкрито важливі практичні аспекти розбудови та впровадження системи мотивування стимулювання роботи медичних працівників. Досліджено процеси впровадження контролю в управлінні закладом охорони здоров’я та аспекти контролю якості надання медичної допомоги. Окрема увага приділена організації внутрішнього аудиту роботи закладу охорони здоров’я та впровадженню інноваційних методів оцінювання роботи персоналу. Для здобувачів закладів освіти, що навчаються за освітньою програмою «Управління закладами охорони здоров’я», слухачів системи перекваліфікації та перепідготовки кадрів, керівників та адміністраторів закладів охорони здоров’я всіх форм власності.Документ Менеджмент закладу охорони здоров’я. Кн.3(Університет "КРОК", 2021) Алькема, Віктор Григорович; Сумець, Олександр Михайлович; Кириченко, Оксана СергіївнаУ навчальному посібнику представлено теоретичні концептуальні основи менеджменту закладів охорони здоров’я за напрямом управління якістю роботи закладу охорони здоров’я, з ґрунтовним розглядом питань розбудови та впровадження системи управління якістю і організації контролю якості надання медичної допомоги в закладах охорони здоров’я. Висвітлено теоретико-методичні основи управління якістю роботи закладу охорони здоров’я, наукові підходи до управління якістю, зовнішні нормативи та стандарти, актуальні аспекти впровадження сучасних підходів до управління якістю та управління ресурсами закладу охорони здоров’я. Значну увагу приділено питанням розбудови систем управління якістю досліджено її складові, ресурсне забезпечення функціонування, плив зовнішніх та внутрішніх факторів, планування та впровадження політики у сфері якості. Розкрито питання впровадження системи управління якістю роботи закладу охорони здоров’я, розробки та впровадження Настанови з якості закладу охорони здоров’я, її структури та складових. Викладено матеріали з питань впровадження локальних та клінічних протоколів, стандартів якості надання медичної допомоги, впровадження внутрішнього аудиту та інформаційного забезпечення контролю якості роботи закладу охорони здоров’я. Для здобувачів закладів освіти, що навчаються за освітньою програмою «Управління закладами охорони здоров’я», слухачів системи перекваліфікації та перепідготовки кадрів, керівників та адміністраторів закладів охорони здоров’я всіх форм власності.Документ Менеджмент клінічних досліджень(Університет «КРОК», 2023) Сумець, Олександр МихайловичУ навчальному посібнику викладено питання, що розкривають парадигму сучасного менеджменту організацій різної галузевої належності, концептуальний погляд автора на менеджмент у системі клінічних досліджень. Приділена увага SMART-технологіям і їхньому застосуванню у сфері охорони здоров’я і клінічних дослідженнях. Описані особливості застосування технології блокчейну для виконання клінічних досліджень та методика розрахунку ефективності його запровадження. Для здобувачів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 073 «Менеджмент» освітніх програм «Управління закладами охорони здоров’я» і «Менеджмент клінічних досліджень».Документ Оцінка результативності реалізації управлінського рішення в загальній системі менеджменту закладу охорони здоров'я(Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр МихайловичУ статті розглядається управлінське рішення та його роль для управління закладом охорони здоров’я. Зазначено, що ефективність функціонування закладів і своєчасність виконання завдань залежить від результативності реалізації управлінських рішень. Сформульовано визначення поняття «результативність управлінського рішення». Встановлено, що на цей момент часу відсутні розрахункові формули для обчислення результативності управлінських рішень, алгоритми, процедури і рекомендації виконання розрахунків результативності реалізації управлінських рішень. Запропоновано для оцінки результативності управлінських рішень використовувати узагальнювальний відносний показник. Він враховує специфіку здійснення управлінських рішень в закладах охорони здоров’я та поділ їх видів за функціональною і фазовою ознаках. Для практичних розрахунків числових значень узагальнювального відносного показника результативності управлінських рішень розроблена процедура послідовності виконання необхідних обчислень. Практичність і доцільність використання запропонованого показника і відповідної процедури доказана розрахунками на прикладі типової фази постачання лікарських засобів у заклад охорони здоров’я. У статті вказано, що узагальнювальний відносний показник результативності реалізації управлінських рішень може бути використаний як показник для контролю реалізації ухвалених управлінських рішень в усіх медичних закладах. Зазначено, що застосування узагальнювального показника для практичних розрахунків не вимагає від керівників закладів охорони здоров’я спеціальної математичної підготовки. Цей показник є інформативним і корисним для комплексного оцінювання реалізації управлінських рішень, що приймаються в закладах охорони здоров’я. Констатовано, що використання запропонованого алгоритму відпрацювання й реалізації управлінських рішень в закладі охорони здоров’я надасть можливість керівництву скоротити час на прийняття і реалізацію кожного управлінського рішення. Ця опція дозволить закладам охорони здоров’я підвищити ефективність господарювання в обраному сегменті ринку.Документ Оцінка стану економічної безпеки підприємств різної галузевої приналежності(Університет «КРОК», 2017) Сумець, О.М.; Короп, А.В.; Сумець, Олександр МихайловичУ статті зазначено, що забезпечення економічної безпеки є однією з пріоритетних функцій сучасного підприємства. Вказано на значимі складові економічної безпеки підприємства. Систематизовано сучасні підходи до оцінки стану економічної безпеки підприємств різної галузевої належності, виконано їхній якісний аналіз. Вказано на основні недоліки існуючих підходів до оцінки економічної безпеки, сформульовано висновки щодо їхнього вдосконалення.Документ Проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я(Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр; Перог, Тетяна; Сумець, Олександр МихайловичСтаття присвячена проблемам управління середнім медичним персоналом у вітчизняних закладах охорони здоров’я. Головна мета дослідження – визначення найбільш істотних чинників, що зумовлюють проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я на етапі реформування медичної галузі. У статті визначена роль молодшого медичного персоналу закладів охорони здоров’я у забезпеченні якості надання медичних послуг населенню. Вказано на необхідність удосконалення у вітчизняних закладах охорони здоров’я моделі системи управління персоналом, кадрової політики та стратегії управління персоналом, системи та форми оплати праці персоналу, механізму мотивації та стимулювання. Визначені основні показники ефективної роботи закладів охорони здоров’я. Вказано на необхідність підвищення престижу роботи медичних сестер та пошуку можливостей вдосконалення механізму стимулювання їх праці. Акцентовано увагу на необхідність зміни концепції підготовки молодшого медичного персоналу в закладах освіти. Описані причини дефіциту молодшого і середнього медичного персоналу в закладах охорони здоров’я. Рекомендовано впровадження змін у процес формування фонду заробітної плати молодшого і середнього медичного персоналу, створення додаткової мотивації та програм стримування трудової міграції випускників медичних закладів освіти, менеджменту персоналу закладів охорони здоров’я. Акцентовано увагу на розвиток лідерського потенціалу медичних сестер. Представлений у статті матеріал здебільшого є ознайомчим для керівників закладів охорони здоров’я. Основні положення викладеного в статті матеріалу можуть бути використанні керівництвом вітчизняних закладів охорони здоров’я для коригування стратегії розвитку та розбудови системи менеджменту.Документ Проектно-орієнтоване управління організацією(Університет «КРОК», 2022) Сумець, Олександр МихайловичУ навчальному посібнику викладено питання, що розкривають сутність проектно-орієнтованого підходу до управління організаціями в сучасних умовах, ґрунтовно описані етапи запровадження проектно-орієнтованого підходу до управління організаціями, типологію проектів та їх життєвий цикл і визначення його вартості, розглянуто критерії вибору проектів проектно-орієнтованих організацій, стратегії і алгоритми створення (проектування) проектів, моніторинг та контроль виконання проектів при проектно-орієнтованому управлінні. Для здобувачів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 073 «Менеджмент».Документ Проєктування операційних систем(Університет «КРОК», 2021) Сумець, Олександр МихайловичУ підручнику викладено питання, що розкривають сутність операційної системи, а саме наведено аналіз трактувань поняття «операційна система», описана структура і типологія операційних систем, охарактеризовано їхній життєвий цикл та режим функціонування. Описано методичні аспекти проєктування операційних систем підприємств, їхню топологію. Розтлумачено поняття потужності операційної системи і описані методи її оптимізації, охарактеризована стратегія і тактика управління операційною системою. Приділена увага питанням організації і нормування робіт в операційних системах, інноваціям, формуванню надійності та визначенню результативності й ефективності їх функціонування. Для здобувачів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 073 «Менеджмент»Документ Соціально-економічні аспекти використання технології блокчейн у менеджменті даних клінічних досліджень(Університет «КРОК», 2023) Сумець, Олександр; Алькема, Віктор; Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор ГригоровичВ статті розглянуто технологію блокчейн, яка є одним із видів технології розподіленого реєстру, і на цей момент часу має реальні перспективи для застосування в медичній сфері, зокрема і для управління масивами даних у клінічних дослідженнях. Розкрито сутність наявної на цей момент часу дискусії серед медичних менеджерів та інших працівників щодо доцільності впровадження технології блокчейн в клінічні дослідження. Для вирішення цього питання автори виконали ґрунтовний аналіз соціальних і економічних аспектів застосування технології блокчейн у менеджменті даних клінічних досліджень. У результаті проведеного аналізу чисельної кількості наукових публікацій встановлено і систематизовано соціальні ефекти від використання технології блокчейн в управлінні даними клінічних досліджень. У статті доведено, що соціальний ефект від використання технології блокчейн в управлінні даними клінічних досліджень безумовно є суттєвим. Цей фактор однозначно свідчить про необхідність використання вказаної технології в практиці виконання клінічних досліджень. Автори доводять важливість для контрактно-дослідницької організації, фармацевтичної компанії, закладу охорони здоров’я чи іншого суб’єкту, в якому виконується клінічне дослідження, врахування економічного складника використання технології блокчейн для управління масивами даних у процесі виконання клінічних досліджень. То ж, для остаточного рішення щодо прийняття на озброєння технології блокчейн у менеджменті даних клінічних досліджень в статті розглянуто і підхід до врахування економічного аспекту. Для визначення економічного ефекту від запровадження технології блокчейн запропонована методика розрахунку. Відповідно до цієї методики ефект від застосування технології блокчейн залежить від: частки записів про хворобу і лікування пацієнта (дослідження препарату), що конфліктують, і які вимагають узгодження; відсотка зменшення витрат на оформлення одного умовного запису в медичну картку пацієнта. Вказано, що прогнозна оцінка ефекту для медичної установи залежить від конкретного блокчейн-рішення. На умовному прикладі в статті показано доцільність застосування запропонованої методики визначення економічного ефекту від застосування технології блокчейн в управління даними клінічних досліджень.Документ Стан мотивації управлінського персоналу комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги(Університет «КРОК», 2021) Сумець, О.М.; Алькема, В.Г.; Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор ГригоровичУ статті наведено результати оцінки стану мотивації управлінського персоналу комунального некомерційного підприємства «Харківська міська лікарня № 27» Харківської міської ради. Метою статті є дослідження стану мотивації персоналу вітчизняних комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги. Дане підприємство відноситься до медичних закладів другого і третього рівнів надання медичної допомоги населенню. Констатовано, що на цей момент часу мотиваційні фактори не відповідають складності виконуваної медиками роботи і не забезпечують достатніх стимулів виконання професійних обов’язків. А це головним чином впливає на якість і своєчасність надання належної медичної допомоги населенню. Встановлено, що і на теперішній час у вітчизняних медичних закладах, що належать до комунальної власності громад, залищилися старі підходи до стимулювання праці персоналу, зокрема головних лікарів і їх заступників, завідувачів відділень. Метою статті є дослідження стану мотивації персоналу вітчизняних комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги. У результаті аналізу стану мотивації керівників середньої і вищої ланок управління комунальним некомерційним підприємством «Харківська міська лікарня № 27» Харківської міської ради встановлено, що посадові оклади завідувачів віділень лікарні замалі для забезпечення належного рівня якості життя і відношення до роботи. Встановлені доплати і надбавки до основного окладу не відповідають складності виконуваної роботи адміністративно-управлінського персоналу (заступників головного лікаря). З огляду на відповідальність і складність виконуваних функцій рекомендовано для поліпшення якості обслуговування пацієнтів місцевим і державним органам влади знайти можливості підвищення грошової винагороди за роботу медичних працівників за рахунок створення додаткових преміальних фондів.Документ Управління якістю продукції як стратегічний вектор забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичної компанії на міжнародному ринку(Університет «КРОК», 2023) Алькема, Віктор; Сумець, Олександр; Алькема, Віктор Григорович; Сумець, Олександр МихайловичВ статті розглянуто альтернативні погляди науковців щодо сутності категорій якість, якість продукції, якість фармацевтичної продукції, конкурентоспроможність продукції та конкурентоспроможність фармацевтичної компанії. Проаналізовано наукову проблематику та сучасні підходи до розуміння цих категорій. Встановлено причинно-наслідковий зв'язок між цими категоріями. Розкрито складові проблеми управління якістю продукції в аспекті забезпечення конкурентоспроможності фармацевтичної компанії. Виявлено особливості конкурентоспроможності на міжнародному ринку фармацевтичних компаній, що спеціалізуються на випуску генериків. Ідентифіковано основні чинники, які впливають на конкурентну позицію фармацевтичної компанії на міжнародному ринку, що спеціалізується на виробництві лікарських засобів. З позиції системного підходу сформовано авторське бачення декомпозиції складників системи управління міжнародною конкурентоспроможністю фармацевтичної компанії. Обгрунтовано склад її підсистем та визначено їх цілі й завдання, встановлено зв'язок між ними. Доведено, що до складу системи управління міжнародною конкурентоспроможністю входить ряд підсистем, а саме: підсистема стратегічного планування, маркетингова підсистема, операційна підсистема, підсистема управління якістю та ресурсна підсистема. Підсистема управління якістю є важливим складником системи управління міжнародною конкурентоспроможністю і її інтеграція з іншими підсистемами цієї системи дозволяє збалансувати можливості щодо зайняття фармацевтичною компанією належної конкурентної позиції на міжнародному ринку та здатністю забезпечити відповідний рівень якості фармацевтичної продукції для її досягнення. В статті визначено склад елементів підсистеми управління якістю та розкрито їх цілі й завдання. Основними в підсистемі управління якістю авторами визначено такі елементи: стратегія та політика якості, управління змінами, організаційна структура і відповідальність, керівництво, контроль та аудит якості, розвиток персоналу, внутрішній аудит, управління ризиками і управління документацією. Продемонстровано взаємозв’язок між окремими елементами підсистеми управління якістю фармацевтичних компаній, що спеціалізуються на випуску генериків на міжнародному ринку. Доведено, що підсистема управління якістю містить механізм координації з іншими підсистемами системи управління міжнародною конкурентоспроможністю фармацевтичної компанії і є важливим інструментом її конкурентної боротьби.Документ Управлінська проблема вибору закладу для проведення клінічних досліджень(Університет «КРОК», 2020) Сумець, О.М.; Алькема, В.Г.; Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор ГригоровичСфера клінічних досліджень на цей момент часу фахівцями вже почала розглядатися як один із складників економіки країни. На якість виконання клінічних досліджень впливає чисельна кількість факторів, починаючи від рівня організації останнього, і закінчуючи місцем їхнього проведення. Останній фактор потребує додаткового дослідження, бо в науковій і методичній літературі питанню вибору медичного закладу, де буде проводитися клінічне дослідження, приділяється недостатньо уваги. Цим і обґрунтовується актуальність питання, яке буде розглянуто в статті. Метою статті є виконання попередньої оцінки комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Русанівка”» Дніпровського району м. Києва для встановлення можливостей виконання на його базі клінічних досліджень фармацевтичних препаратів. В ході дослідження наведено результати попередньої оцінки комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Русанівка”» Дніпровського району м. Києва щодо встановлення можливостей виконання на його базі клінічних досліджень фармацевтичних препаратів. Основною метою його діяльності є профілактика і попередження захворювань, збереження та зміцнення здоров’я жителів району. Зазначено, що в Центрі первинної медико-санітарної допомоги забезпечується максимальна доступність послуг для пацієнтів, справедливий розподіл ресурсів охорони здоров’я, інтегроване і координоване надання комплексних профілактичних, лікувальних, реабілітаційних та паліативних послуг на первинному рівні. Для здійснення попередньої оцінки медичного закладу авторами виконано якісно-кількісний аналіз завдань Центру первинної медико-санітарної допомоги з надання медичних послуг населенню визначеного переліку, планової його потужності щодо обслуговування населення, кількості закріплених осіб за одним лікарем для медичного обслуговування, вікової структури прикріпленого до медичного закладу населення, рівня навантаження на одного лікаря щодо прикріплених осіб, рівня забезпечення закладу медичним персоналом, рівня кваліфікації медичного персоналу. Констатовано, що саме цей перелік критеріїв надасть можливість менеджерам клінічних досліджень виконати попередню оперативну оцінку можливостей виконання клінічних досліджень на базі конкретного медичного закладу. Встановлено, що комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги “Русанівка”» Дніпровського району м. Києва може бути прийнятий за базу для виконання клінічних досліджень фармацевтичних препаратів.Документ Характерні особливості етапу планування проекту системи управління транспортом при обслуговуванні підприємств сфери ритейлу(Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр; Сумець, Олександр МихайловичУ статті розглядається етап планування проекту системи управління транспортом при обслуговуванні підприємств сфери ритейлу. Головною метою дослідження є опис характерних особливостей етапу планування проекту системи управління транспортом при обслуговуванні підприємств сфери ритейлу. Констатовано, що сфера ритейлу суттєво залежить від налагодженості транспортного обслуговування торгових точок. На основі аналізу наукових джерел та наявних практично-методичних матеріалів за тематикою дослідження обґрунтована важливість врахування характерних особливостей етапу планування при розробці проекту системи управління транспортом для обслуговування підприємств сфери ритейлу. Визначені та ґрунтовно описані чотири кроки етапу планування проекту: у межах першого кроку приймається ітераційна модель розробки проекту та обираються процеси його планування, реалізуються процеси формування беклогу проекту, управління беклогом проекту, планування релізів та наступного спринту; у межах другого кроку – виконується планування проекту системи управління транспортом як двохланкового веб-додатку, розробляється план залученості фахівців до розробки проекту; у межах третього кроку – розробляється план релізів та ітерацій, розраховується вартість проектування (розробки) проекту системи управління транспортом; у межах четвертого кроку – планується тестування системи управління транспортом. Констатовано, що описані кроки етапу планування проекту є рекомендаційними для проектувальників. Вказано, що у залежності від того, яка торговельна мережа буде обслуговуватися засобами транспорту, змістове наповнення опису того чи іншого кроку етапу планування може змінюватися, доповнюватися. Зазначено, що визначені кроки можуть вважатися зразком для розробників проекту системи управління транспортом при обслуговуванні підприємств сфери ритейлу. Рекомендовано використовувати етап планування проекту системи управління транспортом для обслуговування підприємств сфери ритейлу у якості типового для розробки аналогічних проектів щодо транспортного обслуговування різних груп клієнтів.