Перегляд за Автор "Француз-Яковець, Тетяна Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми законодавства у сфері фізичної культури і спорту в Україні(Університет «КРОК», 2023) Француз-Яковець, Т.А.; Нігруца, О.О.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаДана наукова стаття присвячена розгляду актуальної проблеми законодавства у сфері спорту. Обґрунтовано, що сьогодні залишається проблемним визначення місця спортивного права у правовій системі України. Як наслідок – переважна більшість спортивних правовідносин залишається нерегламентованою в українському законодавстві. Аргументовано, що система норм, що регулює питання фізичної культури та спорту, тобто спортивне право – це новий напрям в українській юриспруденції, що охоплює загальні відносини, які виникають у сфері фізичної культури та спорту. Значення спорту у сучасному світі ґрунтується на визнанні безумовної важливості даної діяльності для людини, держави та суспільства загалом. З позиції гуманізму найвищою цінністю при цьому визнається сама людина, її щастя, здоров’я, свобода та достоїнство, різносторонній та гармонічний розвиток, прояв усіх її можливостей. Обґрунтовано, що у сучасний період в Україні й у всьому світі зростає роль законодавства, що регулює сферу фізичної культури та спорту. Фізичне виховання громадян в нашій країні є невід'ємною частиною здорового життя населення і предметом особливої уваги з боку держави, що зумовлює необхідність більш глибокого вивчення та розуміння внутрішньої логіки та закономірностей розвитку правових норм, сукупність яких наразі поєднується у систему спортивного права. Автором виділено та проаналізовано основні напрями розвитку законодавства у сфері спорту та окреслено головні проблемні аспекти. Виокремлено основні недоліки чинного законодавства у сфері та спорту та наведено актуальні напрями розвитку законодавства у сфері спорту в Україні, спортивного права як галузі права. У статті відзначено, що незважаючи на те, що у світі вже давно існує спортивне право як окремий напрям юриспруденції, а в Україні законодавство щодо правового регулювання суспільних відносин у сфері фізичної культури й спорту лише формується.Документ Бікамералізм як основа розвитку демократії в державі(Університет «КРОК», 2018) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розкриваються питання функціонування двопалатної структури парламентів крізь призму розвитку демократії в державі.Документ Бікамералізм: поняття, сутність, ключові ознаки(Університет "КРОК", 2014) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розглянуто основні поняття, сутність, ключові ознаки бікамералізмуДокумент Втілення двопалатної моделі організації законодавчого органу влади на теренах пострадянського простору(Університет "КРОК", 2016) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті досліджуються особливості діяльності парламенту, демократичних принципів управління та впливу громадськості на здійснення влади крізь призму реалій розвитку громадянського суспільства та реалізації влади в УкраїніДокумент Відшкодування шкоди, завданої неконституційним нормативно-правовим актом, на підставі ст. 1175 ЦК України: аналіз судової практики(Університет «КРОК», 2023) Гавриленко, О.О.; Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ даній науковій статті зосереджено увагу на питанні можливості застосування ст. 1175 ЦК України як підстави відшкодування шкоди, завданої особі внаслідок визнання нормативноправового акту неконституційним. Здійснено спробу проаналізувати сформовану на сьогоднішній день національну судову практику щодо питання можливості застосування ст. 1175 ЦК України у таких випадках. Визначено, що в судовій практиці немає єдиного підходу щодо даного питання: є суди, які на підставі ст. 1175 ЦК України задовольняють позови про відшкодування шкоди, завданої внаслідок неконституційності нормативно-правового акту, та є такі, які в подібних судових справах у задоволенні позовів про відшкодування шкоди на підставі норми вищевказаної статті відмовляють. Здійснено спробу проаналізувати аргументацію як судів, що приймають рішення про задоволення позовних вимог та призначають відшкодування шкоди, завданої внаслідок визнання нормативно-правового акту неконституційним, на підставі ст. 1175 ЦК України, так і аргументацію судів, що відмовляють в задоволенні таких позовів. Також здійснено спробу проаналізувати деякі позиції науковців-юристів щодо питання можливості поширення наслідків ст. 1175 ЦК України на правовідносини, які виникають внаслідок завдання шкоди нормативно-правовим актом, який було визнано неконституційним. Встановлено, що в науковому колі юристів-науковців також немає одностайності у цьому питанні: є як прихильники такого підходу, так і противники. Варто відмітити, що аргументація як науковців, що є прихильниками ідеї можливості застосування ст. 1175 ЦК України як підстави відшкодування шкоди, завданої внаслідок визнання нормативно-правового акту неконституційним, так і науковців, що є противниками такої ідеї, частково є подібною до аргументації, яку використовують суди, які застосовують ст. 1175 ЦК України в таких справах, та які відмовляють в такому застосуванні, відповідноДокумент Відшкодування шкоди, завданої публічними суб’єктами у сфері нормотворчої діяльності: окремі теоретико правові аспект(Університет «КРОК», 2022) Француз-Яковець, Т.А.; Гавриленко, О.О.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаДаною науковою статтею робиться спроба проаналізувати підстави притягнення публічних суб’єктів до деліктної відповідальності за шкоду, завдану особам прийняттям правового акту індивідуальної дії, який надалі було визнано незаконним та скасовано в судовому порядку. Першочерговою метою прийняття нормативно-правових актів є, зокрема, створення додаткових умов для реалізації прав осіб або їх захисту, на практиці нерідко виникають ситуації, коли наслідком прийняття нормативно-правового акту є порушення прав фізичних або юридичних осіб. Саме тому законодавець передбачив відповідальність публічних суб’єктів за шкоду, завдану особам прийняттям нормативно-правового акту у ст. 1175 ЦК України. Дана норма передбачає, що шкода, завдана фізичній або юридичній особі в результаті прийняття органом влади нормативно-правового акту, що був визнаний незаконним і скасований, відшкодовується публічним суб’єктом, якого представляє відповідний орган влади: державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування. Проаналізувавши її, можна прийти до висновку, що підставою її застосування є завдання шкоди прийняттям саме нормативно- правового акту. Проте, цивільне законодавство передбачає, що суд може визнавати незаконним та скасовувати не лише нормативно-правові акти.Документ Нормативні документи міжнародних спортивних організацій як метод регулювання правовідносин у сфері спорту в Україні(Університет «КРОК», 2024) Француз-Яковець, Т.А.; Нігруца, О.О.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті проаналізовано вплив нормативних документів міжнародних спортивних органі- зацій на регулювання правовідносин у сфері спорту в Україні. Охарактеризовано ключові нормативні докумен ти Міжнародного олімпійського комітету (МОК), такі як Олімпійська хартія, яка є основним документом, що визначає принципи та правила Олімпійського руху, а також розглянуто їх вплив на регулювання спортивних за- ходів у глобальному масштабі. Крім того розглянуто стандарти та процедури, встановлені Світовою антидопінговою агенцією (WADA), які є критично важливими для боротьби з допінгом у спорті, зокрема перелік заборонених препаратів і методів. Проаналізовано вплив Федерації міжнародного футболу (FIFA) на стандартизацію футбольних правил, звернувши увагу на «Правила гри», що детально регулюють технічні аспекти проведення міжнародних матчів. Важливість цих документів для української правової системи полягає у їх використанні як основи для регулювання національних спортивних змагань, що забезпечує узгодженість національних і між- народних стандартів. Проведено аналіз процесу імплементації міжнародних норм у внутрішнє законодавство, який охоплює адаптацію і прийняття відповідних законів, що відповідають міжнародним вимогам та водночас реагують на внутрішні потреби країни. Визначено, що імплементація міжнародних стандартів є комплексним процесом, який вимагає не тільки технічного перекладу, але й глибокого розуміння специфіки національного спортивного контексту. Сформовано висновки про те, що ефективна адаптація та використання міжнародних нормативних документів сприяє підвищенню рівня правової визначеності, створює умови для справедливого регулювання спортивних правовідносин і зміцнює міжнародний імідж України як країни, що дотримується світових стандартів у сфері спорту.Документ Окремі аспекти взаємодії законодавчої і виконавчої гілок влади: досвід Французької Республіки(Університет «КРОК», 2017) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті досліджуються питання взаємодії законодавчої та виконавчої гілок влади на прикладі Французької РеспублікДокумент Окремі аспекти еволюції бікамералізму(Університет «КРОК», 2017) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розглянуто історико-правові апперцепційні поняття та тенденції становлення бікамералізму в період Античності на території сучасної Європи, проаналізовано особливості історичного розвитку парламентаризму на теренах України.Документ Окремі аспекти історико-правового осмислення традицій парламентаризму, його бікамеральних інститутів на етапі Середньовіччя. Еволюція власного і запозиченого досвіду у сфері державотворення і правотворення України(Університет «КРОК», 2017) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті досліджуються впливи на еволюцію і осмислення власного і запозиченого історико-правового досвіду українців у сфері державотворення і правотворення, історіософського переосмислення традицій парламентаризму, його бікамеральних конструкцій на певному етапі Середньовіччя.Документ Парламент Республіки Польща як приклад ефективного функціонування бікамеральної системи в умовах унітарної держави(Університет "КРОК", 2013) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті досліджено питання формування, особливостей функціонування та взаємодії палат бікамерального парламенту Республіки ПольщаДокумент Правові аспекти проведення вакцинації в Україні: між правами особи та інтересами суспільств(Університет «КРОК», 2022) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розглядаються питання прав людини крізь призму проведення вакцинації. Проаналізовано міжнародні та національні норми, а також практику діяльності ЄСПЛ щодо прав людини в контексті проведення імунізації та обов’язки людини відносно суспільства в якому вона проживає. Питання припустимості застосування обов’язкової вакцинації не є новими, але в сучасних умовах вони набувають особливої актуальності. Сьогодні ми є свідками того, як державою створюються умови аби заохотити та навіть примусити до вакцинації у зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції. Людина опиняється перед «вибором без вибору», адже реалізувати базові свої права, скажімо право на працю чи право на вільне пересування, стає неможливо, за умови відсутності сертифіката про вакцинацію. Разом з тим, такий наполегливий примус до вакцинації у випадку поширення коронавірусної інфекції особливо збурює певну частину суспільства у зв’язку з тим, що такої наполегливості та агітації відносно вакцинації від інших інфекційних захворювань не доводилось спостерігати. Визначено, що держава може застосувати обов’язкову вакцинацію, але за наявності законодавчих підстав та пропорційності застосування. Проведення вакцинації має бути легітимним та правомірним. За для уникнення порушень прав громадян на практиці, постає необхідність чіткого законодавчого регулювання в процесуальному аспекті, а саме у сфері реалізації та проведення вакцинації. Встановлено, що як національні, так і міжнародні норми вказують, що вакцинація – це право людини, яким вона користується свідомо, зважуючи всі ризики та переваги. Згода людини на проведення будь-якого роду вакцинації є обов’язковою, а тому неприпустимо використовувати засоби залякування та примусу в даному контексті. Автор стверджує, що досягти високого рівня вакцинації в суспільстві можна виключно шляхом надання правдивої інформації, встановлення відповідальності за наслідки вакцинації, що загалом сприятиме формуванню довіри населення до системи охорони здоров’я.Документ Притягнення публічних суб'єктів до деліктної відповідальності без врахування вини: поняття та загальнотеоретична характеристика(Університет «КРОК», 2023) Француз-Яковець, Т.А.; Гавриленко, О.О.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ даній науковій статті приділено увагу такій особливості деліктної відповідальності публічних суб’єктів як можливість її настання без врахування вини. Здійснено короткий огляд історії становлення та розвитку інституту деліктної відповідальності без врахування вини. Зроблено спробу проаналізувати основні наукові погляди щодо питання можливості настання деліктної відповідальності незалежно від вини загалом і настання такого виду відповідальності для публічних суб’єктів, зокрема. В цивільному законодавстві України чітко визначено, що держава, Автономна Республіка Крим та органи місцевого самоврядування відшкодовують шкоду, завдану відповідними органами влади або їх посадовими та (або) службовими особами незалежно від вини таких органів або осіб (ст. 1173-1175 ЦК України). Незважаючи на однозначність національного законодавця у питанні можливості притягнення публічних суб’єктів до деліктної відповідальності без врахування вини, серед науковців-цивілістів щодо даного питання досі ведуться дискусії. Так, на сьогоднішній день у науковому колі сформувалася як група науковців, які є прихильниками ідеї можливості притягнення осіб до деліктної відповідальності без врахування вини та, зокрема, притягнення публічних суб’єктів до такого виду відповідальності, так і група науковців, які виступають проти ідеї притягнення будь-яких суб’єктів до деліктної відповідальності, якщо безпосередньої вини таких суб’єктів у заподіянні шкоди немає. Одним із аргументів прихильників такої ідеї є те, що першочергова мета притягнення суб’єктів, зокрема і публічних суб’єктів до деліктної відповідальності полягає в тому, щоб швидше відновити порушені права потерпілої особи та відшкодувати завдану їй шкоду. Натомість одним із аргументів противників ідеї можливості настання деліктної відповідальності без врахування вини, в тому числі і для публічних суб’єктів, є теза, що притягнення суб’єктів до безвинної відповідальності суперечить принципу справедливості. Аргументи як прихильників, так і противників ідеї настання деліктної відповідальності без врахування вини, зокрема і для публічних суб’єктів, заслуговують на більш детальний науковий аналіз.Документ Роль і місце парламенту в державно-правовому процесі України та Республіки Білорусь(Університет «КРОК», 2018) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаВ статті досліджуються моделі, роль і місце парламенту в державно-правовому процесі України та Республіки Білорусь. Зазначаються основні нормативно-правові акти, в яких закріплені характеристики вищих законодавчих органів обох країн. Акцентується увага на основних відмінностях у характеристиках вищих органів державної влади, позитивних моментах розвитку парламентаризму в Республіці Білорусь і України. Узагальнюється практика, пропонуються на основі досвіду Республіки Білорусь варіанти вдосконалення парламентської моделі в Україні для побудови ефективної, демократичної, незалежної держави.Документ Створення бікамерального парламенту як основи на шляху виходу з політичної кризи(Університет "КРОК", 2014) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті аналізуються дискусійні питання стосовно двопалатних парламентів, розглядаються передумови створення та особливості функціонування двопалатних парламентів у світлі пошуку можливих шляхів виходу з політичної кризи.Документ Тенденції розвитку парламентаризму в контексті сучасних глобалізаційних процесів(Університет «КРОК», 2019) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаВ статті розглядаються окремі особливості розвитку парламентаризму в умовах глобалізаційних процесів. Процеси глобалізації не можуть оминути жодне суспільство у світі, хоч би на якому етапі історичної динаміки воно перебувало. Вагоме значення має рівень геополітичної, геоекономічної, а також і від геостратегічної відкритості суспільства. Сьогодні глобалізація призводить до зміни всього сучасного світу, національних систем, стратегій економічного, політичного та культурного розвитку. Дані процеси впливають на всі сфери, породжуючи не тільки взаємозалежність та стандартизацію умов і факторів розвитку окремих країн, але також визначають їх здатність протистояти глобалізаційним викликам та об’єднувати держави у відповідні глобальні чи регіональні структури. Глобалізація, як будь-яке явище об’єктивної дійсності, має як позитивне, так і негативне розуміння, відповідно до чого сформовано два основні напрями – глобалізм і антиглобалізм, які закладають теоретико-методологічні засади аналізу цього явища. Процеси глобалізації є наскільки багатоаспектними, що в рамках однієї статті висвітлено лише досить невелику частину даної проблематики. Зокрема, дослідницька увага акцентується на проблемах демократії у перехідних суспільствах, адже однією із тенденцій сучасності є узгодження парламентаризму з принципами демократії. Сучасні глобалізаційні виклики спонукають до інтенсивних пошуків шляхів вдосконалення національних парламентів. В статті досліджується питання сучасних тенденції структурної побудови парламентів, а також проблема збереження національної ідеології в умовах глобалізації. На сьогоднішній день національні інтереси України безпосередньо пов’язані з євроінтеграцією, тому досвід зазначених країн повинен бути використаним для удосконалення функціонування парламентаризму в Україні. На основі аналізу робляться відповідні висновки щодо можливих шляхів удосконалення функціонування парламенту та існування парламентаризму в Україні.Документ Теоретико-правові аспекти формування етичних засад професійної діяльності юриста у країнах Європейського Союзу(Університет «КРОК», 2017) Француз-Яковець, Т.А.; Цилюрик, О.В.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ даній статті досліджується актуальні питання теоретико-правових аспектів професійної культури юриста у країнах Європейського Союзу.Документ Теорія та практика утвердження бікамералізму в країнах Європейського Союзу(Університет "КРОК", 2016) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті досліджено теорію та практику утвердження бікамералізму в ЄС.Документ Фактори, що впливають на формування двопалатної структури парламенту в європейських унітарних державах і перспективи введення двопалатного парламенту в Україні(Університет "КРОК", 2014) Француз-Яковець, Т.А.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розглянуто основні фактори, що є основоположними для еволюції структури законодавчого органу державної влади в різні історичні періоди. Дослідження фокусується на феномені бікамералізму тих держав, у яких розвиток парламентаризму характеризується специфічними особливостями. Запропоновано розглянути питання про визначення історичних чинників, які мають істотний вплив на формування двопалатної структури парламенту та її модифікації в демократичних європейських країнах з унітарною формою правління. Актуальність цих питань пов’язана з можливістю застосування двопалатної структури парламенту в політичній системі УкраїниДокумент Інститут англійської мови в Україні: історико - правовий вимір(Університет «КРОК», 2023) Француз-Яковець, Т.А.; Павлусенко, О.В.; Француз-Яковець, Тетяна Анатоліївна; Павлусенко, Олена ВасилівнаНі для кого не секрет, що сучасний світ змінюється з шаленою швидкістю. Зникають видимі та невидимі кордони, як наслідок новітніх систем комунікацій та процесу глобалізації. Сьогодні вже нікого не здивуєш міжконтинентальним спілкуванням. Завдяки сучасним технологіям світ стає доступнішим. Але, такий технологічний прогрес, вимагає від кожного з нас зустрічних трансформацій та систематичного самовдосконалення. Це створює необхідність долучення до світової культури. Більшість такі перспективи лякають, але декого спонукає до розвитку. У час, коли Інтернет є майже у кожній точці світу, ми можемо спілкуватися з ким хочемо, якщо обидва співрозмовники володіють однією мовою. Має сенс вивчати іноземні мови. Стимулює нас до цього процесу можливість вільного спілкування та підтримка відносин з людьми інших країн. Доречно зазначити, що ніколи не знаєш, які знання можуть знадобитися завтра. Знання іноземної мови, а ще краще декількох, завжди стануть у пригоді, особливо в бізнесі, кар’єрі, особистому житті тощо. Носієм культури та її передавачем є саме мова. Варто звернути увагу на той факт, що наразі декілька мов у світі змагаються за статус мови майбутнього. Більш ніж півтора мільярди людей говорять китайською, сотні мільйонів французькою, іспанською, португальською та іншими мовами. Але саме англійська займає пальму першості як мова міжнародного спілкування, є своєрідною візою в світ без кордонів. Дана стаття актуалізує питання правового статусу інституту англійської мови в Україні. У статті досліджено процес формування та розвиток даного інституту в Україні від початку зародження до сьогодення. Такі знання мають стати міцною основою для формування в суспільстві усвідомлення значення англійської мови як важливого чинника на шляху збереження, стабілізації та майбутньої вiдбудови держави. Здiйснено порiвняльний аналiз з аналогiчними нормами основних законiв інших країн світу.