Перегляд за Автор "Шапоренко, О.І."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Вплив державного управління на економіку: аналіз поглядів та роль знань(Університет «КРОК», 2019) Шапоренко, О.І.; Фарзалієв, Е.Е.Здійснено аналіз поглядів впливу державного управління на економіку. Виділено такі етапи: перший − ліберальний, що зводить економічну роль держави до гарантії прав власності, непорушності контрактів і захист економічних свобод громадян; другий − кейнсіанський, в який були розроблені моделі державного управління економікою за допомогою програм оподаткування, бюджетних витрат і кредитно-грошового регулювання (забезпечення стабільності макроекономічного зростання), а також виникла інституційна теорія суспільних благ; третій, названий умовно «ринкова активізація економічної ролі держави», − виник на рубежі XX і XXI століття і характеризується розширенням функцій держави в сучасній економіці глобального ринку при їх реструктуризації на ринкових принципах (теоретична основа − сучасна інституційна теорія держави). На рубежі XX і XXI століть держава змінює форми втручання в економіку: від прямої участі в формі держпідприємств і прямих бюджетних держвидатків переходить до непрямого за допомогою регулюючих норм і держгарантій. Це призводить до роздержавлення підприємств, раніше надавали громадські послуги (енергетика, транспорт, зв’язок). Лише наприкінці XX століття кардинальним чином змінюються можливі шляхи створення, збору, поєднання, об'єднання, обробки, зміцнення і передачі знань. В результаті ефективність і результативність використання знань в процесі економічного зростання і розвитку зростають настільки, що знання стають провідним фактором створення доданої вартості і освіти багатства. Аналіз поглядів впливу державного управління на економіку призвів до появи теорії сучасного державного управління, згідно з якої «спрямовуючу роль держави» слід здійснювати за допомогою ефективного (раціонального, менш бюрократизованого, «сучасного державного регулювання») управління, орієнтованого на досягнення певних результатів, згідно з визначеними пріоритетами, цілями, мінімальним стандартам з використанням ринкових цінностей, заходів та інструментів. Визначено, що у цей період особливу увагу і більш глибокі наукові дослідження в галузі державного управління спостерігаються після затвердження паспортів спеціальностей (25.00.01 − теорія та історія державного управління; 25.00.02 − механізми державного управління; 25.00.03 − державна служба; 25.00.04). Таким чином, науковці внесли значний науковий вклад в рішення сучасних нагальних проблем з державного управління. Важливо, щоб держава допомогла вченим своєї країни брати участь в міжнародних проектах і тим самим мати доступ до новітніх технологій. Широкомасштабна дифузія науково-технологічного потенціалу дає шанс малим країнам на участь у високотехнологічному виробництві. З іншого боку висока мобільність ідей і технологій в мережевій економіці формує нову функцію держави − управління та захист національного інтелектуального капіталу.Документ Еколого-економічні аспекти космічної антропоекології(Університет «КРОК», 2017) Бойчук, Я.Д.; Шапоренко, О.І.; Гереджук, І.І.У статті визначено завдання вдосконалення і розвитку системи космічних економіко-природоохоронних досліджень. Обґрунтовано потребу в навчанні фахівців при розробці нових засобів біосферних досліджень, а також при використанні результатів цих досліджень для вирішення наукових і економічних завдань.Документ Землеустрій як основний важіль держави з управління земельними ресурсами(Університет «КРОК», 2017) Шапоренко, О.І.; Бойчук, Я.Д.У статті обґрунтовано державний характер землеустрою, який є головним важелем у здійсненні будь-яких земельних перетворень. Розроблено заходи з управління земельними ресурсами в процесі використання і охорони земель.Документ Механізми державного регулювання зовнішньої трудової міграції(Університет «КРОК», 2019) Шапоренко, О.І.У статті визначена мета деpжавного pегулювання зовнішньої тpудової міграції, яка полягає в досягненні теpиторіальної і структурної збалансованості пoпиту і пропoзиції pобочої сили на ринку праці за рахунок експорту і імпорту робочої сили з уpахуванням забезпечення національної безпеки країни і pеалізації конституційних прав громадян. А також основні завдання pегулювання процесів зовнішньої трудової міграції, у тому числі у сфері експоpту pобочої сили oсновними завданнями та у сфері імпoрту pобочої сили основними завданнями. Запропоновано заходи деpжавного регулювання процесів зовнішньої трудової міграції на перспективу до 2025 року. Визначено, що організаційно-економічний механізм державного регулювання процесів зовнішньої трудової міграції в Україні включає такі, взвємопов’язані блоки: блок 1 «регулювання зовнішньої трудової міграції»; блок 2 «Наукoвий супpовід»; блок 3 «Cистемa метoдів pегулювання зoвнішньої тpудової мігpації»; блок 4 «Система досягнення мети». Запропонований організаційно-економічний механізм регулювання зовнішньої трудової міграції реалізує принцип взаємних структурно-функціональних зв’язків окремих елементів системи державного регулювання зовнішньої трудової міграції. Стpатегію pегулювання міграційних процесів пропонується реалізувати за допомогою комплексу заходів по ноpмативно-правовому, еконoмічному, oрганізаційному, інформаційному забезпеченню і міжнарoдному співзобітництву. Пропонується в рамках Деpжавної міграційної пpограми pозробити окpему підпрогpаму, що охоплює всі aспекти цього явища. Ця підпpограма не повинна дублювaти aбо підміняти діючі нaціональні цільові пpограми в області демогpафії, зайнятoсті населення та мігpації, a лише посилювaти окpемі напpямки деpжрегулювання для досягнення поставленої мети.Документ Механізми державного регулювання фінансово-економічної діяльності вищих навчальних закладів(Університет «КРОК», 2018) Шапоренко, О.І.; Паращенко, Л.І.; Паращенко, Людмила ІванівнаУ сучасній постіндустріальній економічній системі вирішальним фактором розвитку стає інтелектуальний капітал, котрий формується під впливом освітньої діяльності. Освіта, насамперед вища, є фундаментом та гарантією прогресу суспільства. Високий рівень освіченості нації сприяє дієвості економічних і соціальних реформ, створює умови для прогресивної індивідуальної активності особистості. В українському суспільстві разом з усвідомленням важливості системи освіти відбувається визнання проблем, властивих цій сфері. В умовах зростаючих темпів і масштабів модернізації виробничої та інформаційної бази цивілізації, роль системи освіти в житті соціуму та людини постійно зростає. В наш час в українському суспільстві разом з усвідомленням важливості системи освіти відбувається широке визнання проблем, властивих цій сфері. За таких умов першочерговими постають завдання державного управління і державного регулювання в галузі освіти. Необхідною є якісна перебудова системи державного регулювання в освітній сфері, яка передбачає застосування сучасного інструментарію, методів і концепцій державного управління. Крім того, державне регулювання національної освіти є складним процесом з причини багатоукладності й неоднозначності його об’єкта. Воно складається з взаємопов’язаних між собою певних цілей, завдань, методів і механізмів, які і складають інститут державного регулювання освіти, який цілком поєднується зі свободою діяльності. Нові мотиви у баченні державного управління, зумовлені переходом до ринкових відносин, призвели до певних змін у традиційній термінології науки державного управління, перерозподілу змісту понять. У статті визначено існуючі механізми державного регулювання фінансово-економічної діяльності вищих навчальних закладів та визначено механізм ціноутворення за навчання, як пріоритетний в умовах ринкових відносин.Документ Місце екологічного картографування в охороні навколишнього середовища та економіці(Університет «КРОК», 2018) Ілюк, В.Д.; Шапоренко, О.І.; Соколова, О.Г.У статті розкрито суть екологічного картографування, розглянуто основні види карт і найважливіше – показано взаємозв’язок екологічного картографування з охороною навколишнього середовища та економікою.Документ Обґрунтування типу земель і режимів їх використання в еколого-економічній системі(Університет «КРОК», 2018) Шапоренко, О.І.; Соколова, О.Г.; Гуменюк, О.Ю.У статті визначені перспективні шляхи використання земель з урахуванням еколого-економічних умов, які останнім часом стають вирішальними через кризовий стан, викликаний деградацією і забрудненням земельних угідь.Документ Організаційно-економічний механізм управління ризиками зовнішньоекономічної діяльності ПАТ "Райффайзен Банк Аваль"(Університет «КРОК», 2015) Шапоренко, О.І.; Демченко, В.О.У процесі своєї діяльності підприємства (організації) стикаються з різними видами ризиків, зокрема з ризиками зовнішньоекономічної діяльності, серед яких найбільш актуальними є банківські ризики, що потребують детального дослідження і відповідно − класифікації. У статті розглянуто механізм управління ризиків в банку на прикладі ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» та методика оцінювання управління ризиками.Документ Принципи, завдання та методологічна основа землеустрою(Університет «КРОК», 2017) Футулуйчук, В.М.; Шапоренко, О.І.; Бойчук, Я.Д.У статті проаналізовано результати діяльності закладів ресторанного господарства України. Досліджено особливості ресторанного маркетингу. Здійснено теоретичний огляд поглядів науковців. Розвинуто підходи щодо формування комплексу маркетингу, що дозволило обґрунтувати його оптимальну структуру для ресторанного господарства. Запропонована модель комплексу маркетингу з модифікованою конфігурацією «5Р + 1С».Документ Причини та наслідки функціонування тіньового сектору економіки(Університет «КРОК», 2015) Шапоренко, О.І.; Шайдоров, О.І.Проаналізовано причини виникнення тіньової економіки та її наслідки, зокрема вплив тіньового сектору на основні аспекти фінансово-господарської діяльності. Визначено деякі напрями позитивного впливу функціонування тіньового сектору.Документ Ринок землі в системі управління земельними ресурсами(Університет «КРОК», 2017) Вишиванюк, М.М.; Шапоренко, О.І.; Федорак, В.І.У статті визначено основні завдання ринку земель і напрями державної політики в сфері регулювання земельних відносин, Обґрунтовано, що інвестиційна та інноваційна діяльність, як функція управління земельними ресурсами, є вирішальною ланкою земельної політики держави.Документ Управління реструктуризацією промислових підприємств в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності(Університет «КРОК», 2015) Шапоренко, О.І.; Жереб, Л.Б.; Могильна , Я.С.У статті досліджено дефініції поняття «реструктуризація», розглянуто механізм управління реструктуризацією промислових підприємств в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльностіДокумент Фактори впливу інновацій на конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції(Університет «КРОК», 2016) Шапоренко, О.І.; Чібузор, О.Л.У статті визначено п’ять груп факторів (фактори часу, фактори якості, фактори прибутку, фактори знань та інвестиційні чинники), які покликані забезпечити створення інновацій, зниження собівартості виробництва і збільшення прибутку від їх реалізації. Уточнено зміст поняття «конкурентоспроможність сільськогосподар ської продукції»Документ Ціноутворення медичних послуг як механізм державного регулювання охорони здоров’я(Університет «КРОК», 2016) Шапоренко, О.І.У статті здійснено аналіз процесу ціноутворення на медичні послуги як одного з механізмів регулювання у сфері охорони здоров’я. Запропоновано визначення поняття «державне регулювання ціноутворення».Документ Інноваційна стратегія управління університетом як стейкхолдер-компанії(Університет «КРОК», 2019) Шапоренко, О.І.З метою вирішення поставлених цілей статті: визначити місію університету як стейкхолдер-компанії, розробити спрощену та розгорнуту карту стейкхолдерів, задіяних у діяльності університету та визначити складові взаємодії суб’єктів внутрішнього та зовнішнього середовища університету було проаналізовано методологічні проблемою управління інноваційним потенціалом університету та запропоновано визначити місію університету як стейкхолдер компанії таким чином: це розробка інноваційної стратегії управління університету з метою об’єднати тих, хто прагне успіху та змін на краще для себе, родини, громади, країни на засадах збалансованості та зацікавленості. Запропонована нами концепція інтеграції науки, бізнесу і освіти передбачає: створення викладачами кафедри базових підприємств за основними напрямками реформування економіки; виконання науково-дослідних робіт на договірній основі; фінансування матеріальної бази кафедр і базових підприємств з метою ефективного виконання науково-дослідних робіт студентами, аспірантами і докторантами; формування школи науково-педагогічних кадрів на базі досліджень; розвиток матеріальної бази навчального процесу підготовки кадрів. З метою вироблення методології взаємодії між стейкхолдерами різних рівнів, які мають різні інтереси і переслідують різні цінності, запропоновано ідентифікувати і згрупувати всіх стейкхолдерів, що мають відношення до діяльності Університету. Запропонована загальна та розгорнута карта стейкхолдерів. У зв’язку з тим, що стратегічне управління зацікавленими сторонами є, перш за все, управління відношеннями з ними, на перший план виходить така характеристика відносин, як їх збалансованість та взаємодія. Таким чином, представлена взаємодія суб’єктів внутрішнього та зовнішнього середовища університету як стейкхолдер-компанії. Визнано, що важливим аспектом, окрім налагоджування взаємозв’язку із зацікавленими сторонами, є збереження та закріплення цих взаємозв’язків. Це дозволяє планувати дії та здійснювати інформування зацікавлених сторін відносно подальших планів діяльності Університету.