Вчені записки Університету "КРОК". 2022. №1(65).
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2301
Переглянути
Документ Ділова репутація - виникнення, критерії оцінки, підстави вивчення, можливості та інструменти перевірки(Університет «КРОК», 2022) Коржевський, І.І.Стаття присвячена вивченню історичних етапів розвитку поняття «ділова репутація». Мета статті полягала у вивченні історичних етапів становлення категорії «ділова репутація» та можливостей її використання для забезпечення економічної безпеки підприємств. Методологія дослідження передбачає використання історичного методу, методів аналізу та синтезу методів порівняння та систематизації, а також інших методів для досягнення поставленої мети. В результаті дослідження вивчено основні підходи до трактування поняття «ділова репутація» та основні критерії, які можуть бути використані для оцінювання. Систематизовано основні українські реєстри, які можуть бути використані для оцінювання ділової репутації, яка збирається суб’єктом оцінювання повинна накопичуватись, аналізуватись та перевірятись із залученням інструментарію, використання якого не протирічить законодавству України та міжнародним правовим актам. Запропоновано авторське визначення поняття «ділова репутація», під яким пропонується розуміти суб'єктивне раціональне судження (міркування) стану та відношень суб'єкта господарської діяльності для прийняття щодо нього (ним) комунікативних (управлінських) рішень. При цьому під поняттям «комунікативне рішення» пропонується розуміти концепцію можливих діянь щодо об’єкта зацікавленості. Встановлені основні протиріччя між теоретичним поняття «ділової репутації» та законодавчо закріпленим поняття. Складові, які входять до структури поняття ділової репутації, повинні відповідати законодавству, а вивчення та оцінювання проводитись з використанням легітимних інструментів. Чітка імплементація Законів в процеси вивчення ділової репутації, здатна ввести кореляції до її визначень, складових, критеріїв та ін. В подальших науковий публікаціях увага буде приділятися опрацюванню коефіцієнта реальної дійсності ділової репутації, особливості ділової репутації будівельного підприємства, зв’язку економічної безпеки будівельного підприємства зі станом його ділової репутації.