Вчені записки Університету "КРОК". 2021. №4(64).
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2403
Переглянути
26 результатів
Результати пошуку
Документ Історичні аспекти становлення рейтингової оцінки цінних паперів України(Університет «КРОК», 2021) Мігус, І.П.; Мігус, Ірина ПетрівнаОдним із показників розвитку кожної країни є стан її фондового ринку, який відображає стан усіх галузей економіки. Основним інструментом оцінювання фондового ринку є рейтинги. Метою статті є вивчення основних етапів становлення рейтингової оцінки цінних паперів в Україні. Під час дослідження використано методи порівняльного аналізу, методи коефіцієнтів, методи аналізу та синтезу, а також узагальнення для формування основних результатів та висновків. Основні результати дослідження полягають у вивченні сутності потіння «рейтинг» на основі закордонних та вітчизняних джерел. Досліджено основні методичні підходи до розрахунку основних міжнародних рейтингів, таких як: Standard & Poor’s, Мооdу's та IBCA. Систематизовано основні історичні етапи формування рейтингів фондового ринку в Україні від ПФТС, Української Асоціації інвестиційного бізнесу, Агентством з питань запобігання банкрутству та інших. Перші українські методики складання рейтингів цінних паперів та методики оцінки платоспроможності підприємств є недосконалими, оскільки або не включають в себе всі аспекти аналізу підприємства, або набір їх показників змінюється в залежності від об’єкту та предмету аналізу, що впливає на порівняння отриманих результатів. Встановлено, що методики провідних світових агентств щодо складання кредитних рейтингів, на відміну від українських рейтингів та методик оцінки платоспроможності підприємств, ґрунтуються на багатосторонньому та детальному аналізі діяльності підприємств-емітентів боргових зобов’язань. Вважаємо за доцільне розробити методику розрахунку рейтингу, яка б дозволила ефективно оцінити стан всіх учасників фондового ринку.Документ Сучасні тенденції розвитку міжнародного воєнно-економічного співробітництва України(Університет «КРОК», 2021) Шемаєва, Л.Г.; Толок, П.О.Проведено аналіз видів військово-економічної діяльності, зазначених в Указі Президента України від 21.04.1999 № 422 «Про заходи щодо вдосконалення військово-технічного співробітництва України з іноземними державами», та оцінку їх достатності для гарантованого забезпечення потреб національної безпеки і оборони держави в озброєнні, військовій та спеціальній техніці за імпортом, розвитку вітчизняного оборонно-промислового комплексу та посилення його експортного потенціалу, а також розширення можливостей міжнародного військово-економічного співробітництва України з іноземними державами та міжнародними організаціями. Мета дослідження полягає у обґрунтуванні та уточненні пріоритетів міжнародного військово-економічного співробітництва України на основі аналізу (огляду) сучасних тенденцій його розвитку. Акцентовано увагу на видах діяльності, які потребують поглибленого аналізу результатів їх практичного використання в інтересах імпорту оборонної продукції для потреб сектору безпеки і оборони України, а також для зростання обсягів експорту вітчизняних товарів військового призначення та товарів подвійного використання на світовий ринок озброєнь. Зазначено про недостатність наявних видів діяльності для здійснення повномасштабного співробітництва з провідними іноземними державами у військово-економічній сфері. Наголошено на доцільності започаткування нових видів діяльності у міжнародному військово-економічному співробітництві України, зокрема таких, які використовуються в країнах НАТО і ЄС та сприятимуть розширенню можливостей для вітчизняних державних замовників і оборонних підприємств у забезпеченні відповідних структур сектору безпеки і оборони України новітніми озброєннями та технікою, інноваційному розвитку і технологічному оновленню ОПК та посиленню його експортного потенціалу, а також наближенню механізмів функціонування вітчизняної системи міжнародного військово-економічного співробітництва України до євроатлантичних стандартів. Запропоновано, з урахуванням результатів проведення аналізу військово-економічного співробітництва та досвіду іноземних держав у цієї сфері, розпочати процес впровадження в Україні нових видів військово-технічної діяльності та актуалізації чинних нормативно-правових документів, що регулюють правові відносини у сфері ВЕС.Документ Використання методів технічного аналізу для прогнозування ринку криптовалют(Університет «КРОК», 2021) Пилипченко, О.І.; Кузьмінський, В.З.; Чумаченко, О.Г.; Пилипченко, Олександр Іванович; Кузьмінський, Володимир Зигмонтович; Чумаченко, Ольга ГригорівнаШвидкий розвиток цифрових валют протягом останнього десятиліття є однією з найбільш суперечливих та неоднозначних інновацій у сучасній світовій економіці. Значні коливання обмінного курсу криптовалют та їхня висока волатильність, а також відсутність правового регулювання їх транзакцій у більшості країн призвела до значних ризиків, пов'язаних з інвестиціями у криптовалюти. Тому зараз розгортається безліч дискусій про їхню роль і місце в сучасній економіці. У зв'язку з цим, розроблення відповідних методів та моделей прогнозування цін на криптографічні продукти такі актуальні для інвесторів, трейдерів, аналітиків та загалом для побудови наукових концепцій та теорій. Дана стаття присвячена розв’язанню проблеми передбачення ціни на криптовалюти за допомогою методів технічного аналізу. Тому метою даної статті є виявлення можливостей використання різних комп’ютерних індикаторів технічного аналізу для дослідження і прогнозування криптовалютного ринку та розробка рекомендації щодо їх застосування. Досліджуються особливості використання методів технічного аналізу для прогнозування ринку криптовалют, розглянуті способи побудови основних комп’ютерних індикаторів. Комп’ютерні індикатори активно використовуються професійними трейдерами на фінансових ринках, у тому числі на ринку криптовалют. Ці інструменти добре поєднуються з популярними стратегіями та аналітикою, надають додаткові дані та допомагають створити чіткішу картину ринку. Індикатори технічного аналізу є результатом математичної обробки статистичних даних динаміки ціни. У ринковій практиці виділяють два види основних технічних індикаторів: трендові (відстаючі) та осцилятори (випереджаючі). В свою чергу, трендові індикатори визначають тренд за рахунок згладжування коливань ціни, що дозволяють зорієнтуватися на ринку при яскраво вираженому тренді. Щодо відстаючих, то вони представлені у більшості випадків середніми ковзними. Розглянуті в статті методи технічного аналізу дозволяють визначати основні тенденції на криптовалютному ринку та розробляти прогнози його подальшої динаміки.Документ Сучасний стан розвитку медичного страхування в Україні та його місце в системі соціального захисту(Університет «КРОК», 2021) Пазєєва, Г.М.; Пазєєва, Ганна МихайлівнаФормування доступності медичного страхування для людей та підвищення його ефективності є важливою та надзвичайно важливою складовою соціального захисту в країні. Населення України щороку зменшується, здоров’я людей працездатного віку погіршується, зменшується кількість економічно активного населення. Ця тенденція може призвести до посилення фіскального тиску на систему охорони здоров'я в майбутньому. Тому реформування системи охорони здоров’я, засноване на розвитку медичного страхування та впровадження його як основи фінансування охорони здоров’я, є напрямком для вирішення більшості проблем здоров’я в державі. Медичне страхування є важливою сферою соціальної інфраструктури промислово розвиненої країни та базовою моделлю розвитку охорони здоров'я. Це дає змогу раціонально використовувати медичні ресурси, одночасно покращуючи якість цих послуг та пропозицію населення. Основними учасниками цього процесу є страхові компанії, що пропонують певні послуги, страховики (фізичні та юридичні особи), страхові посередники, гуманітарні компанії та медичні установи. Світова практика стверджує, що обов’язкове медичне страхування розглядається як основа страхової медицини. Внутрішній ринок послуг медичного страхування, а отже, і страховий ринок в цілому, розвивається. Перспективи отримання медичного страхування в Україні значні, оскільки є багато потенційних споживачів страхових послуг. Слід зазначити, що наша країна стоїть на порозі створення загальнообов’язкового державного медичного страхування, а тому розвиток ефективного та сучасного медичного страхування стає надзвичайно важливою формою соціального захисту в країні. Об’єктом дослідження є процес розвитку медичного страхування в системі соціального захисту України. Предметом дослідження - теоретико-методичні засади вивчення сучасного стану та обґрунтування перспектив розвитку системи медичного страхування в Україні. Метою статті є дослідження теоретичних положень і формування практичних рекомендацій щодо сучасного стану та перспектив розвитку медичного страхування в системі соціального захисту в Україні. Наукова новизна отриманих результатів полягає в поглибленні існуючих теоретико-методологічних та розробленні практичних основ вдосконалення системи медичного страхування в Україні. Практичне значення отриманих результатів визначається тим, що представлені в роботі методи, підходи, висновки й пропозиції направлені на покращення системи медичного страхування в Україні. Застосування запропонованих у роботі методичних підходів забезпечить підвищення ефективності медичного страхування в системі соціального захисту України.Документ Reforming a pension security system for rural population(Університет «КРОК», 2021) Petrukha, S.; Petrukha, N.; Hudenko, O.; Mazur, A.; Demydonok, I.The current Ukrainian pension system has long been unable to perform the primary function laid on it –the social protection of the pension-age population, accordingly, the article is devoted to identifying a level of the pension security of the rural population in Ukraine. It reveals practical coordinates of primary factors of reforming the national pension security, namely, a structure of pensioners, dynamics of pension payments and wages of the rural population and by region.Purpose of the article is to study the problems and opportunities of reforming the pension system for the population in rural areas.Existing projects are analyzed, for implementing an accumulative pension system as well as sources of its financing in the future. It is set that ageing of the population is a negative trend in the demographic situation in Ukraine focusing for a long time on increasing a share of pension-age citizens and, accordingly, decreasing a share of the able-bodied population and younger age group population.Special attention is also paid to assessing possible improvement of pension payments of the rural population by implementing an accumulating pension tier of the pension system under existing projects for such a system (of the Ministry of Social Development of Ukraine and Ministry of Finance of Ukraine). Attention is focused on a “roadmap” of the development of the accumulative pension system, worked out by the Ministry of Finance of Ukraine, and built on “two pillars” –implementing the second tier of pension insurance (obligatory accumulative system) and developing voluntary pension accumulations. And the basic change vectors provided by the reform are modernizing pensions, a fair solidary system, obligatory annual indexation, overcoming a deficit of the Pension Fund of Ukraine.As of today, a problem of the efficient pension security is the acutest one for the whole state and not in terms of the rural population only. And a situation with the COVID-19 global pandemic only strengthens financial-economic turbulences. For this reason, it is emphasized in the article as a common thread that Ukraine will have a growing problem associated with pension payments, if there are no decisive, and sometimes also radical actions in terms of reforming the pension system. As solving this issue is associated with an important task –ensuring social protection of the populationДокумент Роль аудиту маркетингової безпеки для забезпечення економічної безпеки сільськогосподарських підприємств(Університет «КРОК», 2021) Чирва, О.Г.; Бойко, М.В.; Барвінок, М.В.Трансформаційні процеси в економіці України на початку 90- тих років 20 ст., зумовлені переходом до ринкових умов господарювання, призвели до реформування земельних та майнових відносин в сільськогосподарських підприємствах, впровадження різних організаційно-правових форм господарювання суб’єктів агробізнесу. Як наслідок, відбулися суттєві зміни в економічних відносинах між сільськогосподарськими товаровиробниками та переробними підприємствами, постачальниками, посередниками: було зруйновано систему стійких зв'язків з переробною сферою, відмінили державне замовлення на сільськогосподарську продукцію. Мірою зростання конкуренції на ринку організації були змушені концентрувати увагу на зовнішніх процесах, аналізувати їх і враховувати у господарській практиці. Це обумовило виникнення маркетингової концепції і маркетингового підходу в управлінні організаціями, що сприяло появі нового наукового напряму – маркетингового менеджменту, в якому головною діючою особою стало не внутрішнє середовище підприємства, тобто можливості товаровиробника, а споживач. рушійною силою у вирішенні всіх проблем які виникають в діяльності підприємства може стати організація ефективної маркетингової діяльності, яка би значно полегшила як виробничу, так і ринкову діяльність сільськогосподарських підприємств, дала б їм змогу значно посилити свої позиції на ринку сільськогосподарської продукції та матеріально-технічних ресурсів. Метою дослідження є встановлення ролі аудиту маркетингової безпеки для забезпечення економічної безпеки сільськогосподарських підприємств. У статті встановлено місце аудиту маркетингової безпеки в складі аудиту економічної безпеки сільськогосподарських підприємств. Сформовано алгоритм проведення маркетингового аудиту як складової аудиту економічної безпеки сільськогосподарського підприємства. Досліджено етапи та сфери проведення аудиту маркетингу. Систематизовано перелік основних питань аудиту маркетингової безпеки.Документ Підвищення якості нормативно-правових актів через вдосконалення їх структури(Університет «КРОК», 2021) Адамовська, В.С.; Шепелюк, В.А.; Семеняка, Т.В.Ефективне публічне управління неможливе без тісної взаємодії держави і суспільства, а одним із способів такої взаємодії виступає правотворча діяльність, основна мета якої полягає у підготовці та прийняті органами публічної влади системи нормативно-правових актів. Система нормативно-правового забезпечення буде ефективною тільки у випадку, коли усі її складові будуть якісними. На жаль, на сьогодні спостерігається ситуація, коли при існуючій кількісно значній нормативній базі, спостерігається втрата її якості. Зокрема, досить часто у діючому законодавстві можна зустріти дублювання та колізії правових норм. На нашу думку, якість нормативно-правових актів забезпечує не лише їх зміст, але й структура, яка повинна бути унормована, регламентована, зрозуміла та єдина. Саме удосконаленню існуючої структури нормативно-правових актів та уточненню змісту її елементів і присвячена дана стаття. Метою статті є удосконалення структури нормативно-правового акту та уточнення змісту його структурних елементів. У статті розглянуто визначення нормативно-правих актів, їх ієрархія залежно від юридичної сили. Встановлено, що, починаючи з часів незалежності, в Україні так і залишається неприйнятим Закон України «Про нормативно-правові акти», що є значною прогалиною у всій нормативно-правовій системі нашої держави. Наразі цей Закон існує тільки у вигляді проекту в редакції 2010 року. Огляд даного проекту, дав зрозуміти, що і структура, і зміст елементів нормативно-правового акту потребують уточнення. Тому нами була запропонована наступна удосконалена структура нормативно-правового акту. По перше, нормативно-правовий акт повинен складатися з трьох частин: вступної, до якої належать назва, преамбула, загальні положення; основної частини, яка складається із розділів, книг, статей, пунктів, підпунктів, абзаців тощо та заключної частини, яка включає прикінцеві положення, перехідні положення (при необхідності), додатки. По-друге, кожен елемент вступної, основної та заключної частин нормативно-правового акту повинен відповідати визначеним вимогам щодо змісту. Зміст цих вимог був також розкритий і уточнений у проведеному досліджені. Вважаємо, що запропонована нами структура нормативно-правого акту та уточнення змісту її елементів сприятиме підвищенню якості нормотворення в нашій державі.Документ Поняття корупції як економіко-правового феномену(Університет «КРОК», 2021) Гура, В.В.У статті розглянуто поняття корупції, морфологічне походження терміну, точки зору науковців на суть цього явища. Мета даного дослідження полягає у детальнішому вивченні підходів до розуміння суті поняття «корупція». У роботі охарактеризовано основні підходи до трактування поняття «корупція», які доповнюють один одного. До них належать підходи: традиційний або нормативно-ціннісний, який визначає корупцію як порушення норм права, моралі та етики; модерністський або класичний, що розглядає корупцію як протиправну дію або продажність посадової особи; економічний або ринково-центристський, за якого корупція постає як тіньовий політико-економічний ринок; ревізіоністський або функціональний, представники якого характеризують корупцію як позитивне явище для транзитивної економіки; політологічний або політичний, що представляє корупцію як окремий інститут в процесі реалізації суспільних відносин щодо використання влади її суб’єктами з метою впливу на політичні процеси; біхевіористичний або соціально-психологічний, котрий вбачає в корупції соціально-психологічний феномен в усіх її проявах; інституційний або державно-управлінський, що характеризує корупцію як особливу форму державно-владних відносин, що передбачає протиправний обмін службових повноважень посадової особи владної структури на особисті преференції. Наведено характерні для кожного підходу визначення «корупції». Вивчено також офіційний або легальний підхід (законодавчий або юридичний) до трактування «корупції», що ґрунтується на вітчизняних та міжнародних юридичних документах. Зазначено, що, зважаючи на усе різноманіття підходів доктринальних та юридичних до трактування поняття «корупція», досить складно сформувати її універсальне визначення, яке б враховувало усі аспекти її прояву: правові, політичні, економічні, морально-етичні тощо. Тому, для уточнення дефініції поняття «корупція» також проаналізовано мету корупційних діянь та їх об’єкти, охарактеризовано суб’єктів корупційних взаємовідносин, вивчено форми прояву корупційних правопорушень, розкрито способи реалізації та сфери поширення корупції, а також вивчено функції корупції в суспільних відносинах Охарактеризовано специфічні, ідентифікуючі ознаки корупції, які повинні відображатись у дефініції. За результатами проведеного дослідження наведено авторське трактування поняття «корупція».Документ Управлінський аналіз кадрових ризиків системи управління персоналом в банківських установах(Університет «КРОК», 2021) Алькема, В.Г.; Денис, В.А.; Алькема, Віктор ГригоровичУ статті розглянуто підходи різних науковців до поняття «кадрового ризику» та здійснено їх узагальнення. Наведено результати аналізу кадрових ризиків системи управління персоналом банківської установи за допомогою інтегрального підходу. Запропонований методичний підхід щодо аналізу кадрових ризиків відповідає сучасним тенденціям розвитку системи управління персоналом та чинним вимогам до управління ризиками у вітчизняних банківських установах. Даний підхід допомагає вчасно виявити та оцінити кадрові ризики, які виникають в процесі діяльності банківських установ та оперативно прийняти відповідні управлінські рішення для реагування на конкретні ризики. Цей підхід дозволяє оцінити вплив кадрових ризиків системи управління персоналом комплексно, і тому в аналізі запропоновані такі її підсистеми: підбір та найм персоналу, адаптація персоналу, навчання та розвиток персоналу, оцінка персоналу, мотивація персоналу, контроль персоналу, вивільнення персоналу та неефективне використання персоналу. Визначений в процесі аналізу рівень кадрового ризику дає можливість оцінити критичність ситуації в системі управління персоналом банківської установи та необхідність прийняття управлінських рішень щодо їх усунення. Таким чином, метою статті є удосконалення методичного підходу до комплексного оцінювання кадрових ризиків, які виникають на різних етапах процесу управління персоналом банківської установи за допомогою розрахунку інтегрального рівня ризику та інтерпретації отриманих оцінок з використанням шкали Харрінгтона. У результаті аналізу кадрових ризиків в сучасних умовах господарювання банківської установи визначено підсистеми, які становлять найбільші чинники ризиків, що впливають на систему управління персоналом, а саме: адаптації персоналу, навчання та розвитку персоналу, оцінки персоналу та мотивації персоналу. Також на основі проведеного аналізу можуть бути прийняті відповідні управлінські рішення щодо впливу на виявлені кадрові ризики та їх усунення з метою підвищення ефективності діяльності банківської установи.Документ Соціальне забезпечення: міжнародно-правовий аспект(Університет «КРОК», 2021) Бондар, М.І.; Цятковська, О.В.; Цятковська, А.М.У статті розглянуто соціальне забезпечення крізь призму міжнародного права. Розкрито сутність соціального забезпечення, закріплення права на соціальне забезпечення та міжнародних стандартів соціального забезпечення в документах Організації Об’єднаних Націй (у Загальній декларації прав людини 1948 року, Міжнародному пакті про економічні, соціальні та культурні права 1966 року), Міжнародної організації праці (Конвенція про мінімальні норми соціального забезпечення 1952 року, Конвенція про основні цілі та норми соціальної політики 1962 року, Рекомендацію №202 щодо мінімальних рівнів соціального захисту), Європейського Союзу (Хартія Співтовариства про основні соціальні права працівників 1989 року), Ради Європи (Європейська соціальна хартія, Європейський кодекс соціального забезпечення 1964 року). Метою даної статті є дослідження міжнародно-правового регулювання соціального забезпечення, міжнародного співробітництва у цій сфері, а також взаємозв’язку соціального забезпечення та економічного розвитку. Досліджено взаємозв’язок функціонування ефективних систем соціального забезпечення із досягненням Цілей сталого розвитку ООН до 2030 року, які прийшли на заміну Цілям розвитку тисячоліття, які були визначені на період 2000-2015 рр. Розкрито основні ідеї Рекомендації №202 МОП щодо мінімальних рівнів соціального захисту полягають у наступному. Для набуття членства в Європейському Союзі Україна має відповідати всім критеріям членства, у тому числі й у соціальній сфері. Розглянуто мету та діяльність Міжнародної асоціації соціального забезпечення (ISSA) – організацією у сфері соціального забезпечення, яка була заснована в 1927 році під егідою Міжнародної організації праці, і сьогодні налічує понад 320 установ-членів з більш ніж 160 країн. Розкрито тезу про те, що система соціального забезпечення є національною і розробляється з урахуванням національного контексту, водночас її базові аспекти мають відповідати міжнародним стандартам соціального забезпечення, які гарантують кожній людині право на гідне життя у випадку настання соціальних випадків (ризиків).
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »