Вчені записки Університету "КРОК". 2024. №1(73).

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/283

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Дистриб’юторство як особливий вид економічної діяльності підприємств
    (Університет «КРОК», 2024) Мельниченко, Іван
    Стаття присвячена дослідженню дистриб’юторства як особливого виду економічної діяльності підприємств. Проведено теоретичне узагальнення особливостей здійснення торговельно-посередницької діяльності. Встановлено, що ускладнення комерційних операцій в умовах війни, з одного боку, об’єктивно потребують прискореного формування інституту дистриб’юторства як елементу інфраструктури товарного ринку, а з іншого –удосконалювати нормативну базу, підвищувати професійну кваліфікацію посередників.Значна увага приділена дослідженню питання функціональної характеристики торговельно-посередницьких структур. За допомогою методу порівнянь проаналізовані види продавців та зміст їх діяльності. Зроблено висновок, що дистриб’юторибезпосередньо працюють з виробниками та закуповують товари за спеціальною ціною.Визначено роль та місце дистриб’юторів серед інших можливих учасників визначеного цільового ринку. Встановлено, що, незважаючи на те, що ритейлери та дилери, зокрема реселери, працюють безпосередньо з кінцевими споживачами продукції –покупцями, проте вони не є обов’язковими учасниками у цьому ланцюзі.На підставі цього зроблено висновок, що дистриб’юторствовиступає особливим видом підприємницької діяльності на ринку товарів і послуг.Досліджено та розкрито характерні особливості дистриб’юторської діяльності. Визначено принципи роботи торговельно-посередницьких структур як незалежного і специфічного виду діяльності. На основі цього розглянуто функціїдистриб’юторськихкомпаній, які лежать в основі торговельно-посередницької діяльності та залежать від виду та характеру здійснюваних ними операцій. Такий підхід дозволив встановити, що перелічені функції мають однакові властивості, яких у загальному можна виділити три.Досліджено економічно-правову сутність конфліктів між учасниками торгового ринку звикористанням системного методу. Це дозволило провести упорядкування причин, що можуть виникати між дистриб’юторськими компаніями та іншими учасниками ринку.Встановлена необхідність проведення аналізу економічних показників, за допомогою яких можна визначити ефективність дистриб’юторських послуг за їх якісними характеристиками. Запропоновано використовувати комплементарний підхід для встановлення взаємовигідних відносин між виробниками, дистриб’юторськими компаніями та споживачами. Рекомендовано досліджувати методики оцінки економічної та маркетингової ефективності діяльностей дистриб’юторів в умовах, що складаються на відповідному етапі їх функціонування