Вчені записки Університету "КРОК"
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/282
Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України №886 від 02.07.2020 р. та № 894 від 10 жовтня 2022 р. збірник наукових праць "Вчені записки Університету "КРОК" включено до Переліку наукових фахових видань України, категорія "Б" з економіки (економічні спеціальності - 051 "Економіка", 071 "Облік і оподаткування", 072 "Фінанси, банківська справа та страхування", 073 "Менеджмент", 075 "Маркетинг", 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність", 241 "Готельно-ресторанна справа", 281 "Публічне управління та адміністрування", 292 "Міжнародні економічні відносини") та психології (спеціальність – 053 "Психологія").
Збірник розрахований на науковців, аспірантів та практиків, які проводять дослідження сучасних проблем економіки, управління та психології та шляхів їх розв’язання.
Періодичність: щоквартально (березень, червень, вересень, грудень).
Мови видання: українська та англійська (змішаними мовами).
Переглянути
14 результатів
Результати пошуку
Документ Мотивація основних суб’єктів діяльності в забезпеченні економічної безпеки підприємства(Університет «КРОК», 2013) Павлова, І.І.Статтю присвячено дослідженню мотивації основних суб’єктів підприємницької діяльності. Розглянуто значення ефективної мотивації основних суб’єктів діяльності в забезпеченні економічної безпеки підприємства. Розкрито сутність використання ефективної мотивації на підприємствіДокумент Якісна характеристика видів мотивації персоналу(Університет «КРОК», 2014) Павлова, І.І.У статті досліджено види мотивації праці персоналу. Проаналізовано вплив різних методів мотивації на ефективність діяльності підприємства. Оцінено різні види мотивації та їхній вплив на покращення ефективності роботи персоналуДокумент Мотивація інноваційної діяльності на підприємствах України в умовах динамічного ринкового середовища(Університет «КРОК», 2017) Гилка, М.Д.; Мадай, М.Ю.Проаналізовано необхідність інноваційної діяльності на вітчизняних підприємствах в умовах ринкової економіки. Досліджується залежність успішності інноваційних процесів від зацікавленості безпосередніх виконавців. Запропоновано модель матеріальної мотивації на основі бальної системи оцінки впровадження інновацій та сукупність нематеріальних мотивівДокумент Проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я(Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр; Перог, Тетяна; Сумець, Олександр МихайловичСтаття присвячена проблемам управління середнім медичним персоналом у вітчизняних закладах охорони здоров’я. Головна мета дослідження – визначення найбільш істотних чинників, що зумовлюють проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я на етапі реформування медичної галузі. У статті визначена роль молодшого медичного персоналу закладів охорони здоров’я у забезпеченні якості надання медичних послуг населенню. Вказано на необхідність удосконалення у вітчизняних закладах охорони здоров’я моделі системи управління персоналом, кадрової політики та стратегії управління персоналом, системи та форми оплати праці персоналу, механізму мотивації та стимулювання. Визначені основні показники ефективної роботи закладів охорони здоров’я. Вказано на необхідність підвищення престижу роботи медичних сестер та пошуку можливостей вдосконалення механізму стимулювання їх праці. Акцентовано увагу на необхідність зміни концепції підготовки молодшого медичного персоналу в закладах освіти. Описані причини дефіциту молодшого і середнього медичного персоналу в закладах охорони здоров’я. Рекомендовано впровадження змін у процес формування фонду заробітної плати молодшого і середнього медичного персоналу, створення додаткової мотивації та програм стримування трудової міграції випускників медичних закладів освіти, менеджменту персоналу закладів охорони здоров’я. Акцентовано увагу на розвиток лідерського потенціалу медичних сестер. Представлений у статті матеріал здебільшого є ознайомчим для керівників закладів охорони здоров’я. Основні положення викладеного в статті матеріалу можуть бути використанні керівництвом вітчизняних закладів охорони здоров’я для коригування стратегії розвитку та розбудови системи менеджменту.Документ Теоретичні напрацювання щодо мотивації та їх впровадження в освіту підлітків(Університет «КРОК», 2024) Аксьонов, МаксимУ викладеному теоретичному дослідженні основною метою було з’ясувати, як існуючі мотиваційні теорії можуть бути імплементовані в освітню систему середньої школи з метою вивчення мотивації підлітків до навчання. Дана стаття аналізує такі теорії як соціальна когнітивна теорія, теорія ситуативних очікувань і цінностей, теорія самовизнання та теорія досягнення мети. Соціальна когнітивна теорія підкреслює роль самоефективності. Теорія ситуативних очікувань і цінностей розглядає, як думка учнів про свої навички та знання впливає на рівень їх залучення. Теорія досягнення мети або цілей показує вплив цільової орієнтації на мотивацію учнів. Особливу увагу в статті приділено теорії самовизнання з зосередженням на задоволенні основних психологічних потреб. Кожна з цих теорій надає свої унікальні погляди на те, що стимулює учнів до залучення до навчання та саморегуляції. Різні теорії мотивації були описані на основі різних досліджень, проведених вченими-психологами. Впровадження даних теорій у навчальну практику має велике значення для розробки стратегій, які ефективно підтримують внутрішню та зовнішню мотивацію у підлітків. Важливість мотиваційних теорій та їх впровадження полягає в необхідності підтримки учнів у навчанні під час війни в Україні та впливу соціальних мереж. Ці зовнішні чинники впливають на те, як мотиваційні теорії можуть бути застосовані в нинішніх освітніх умовах. Аналіз показує зв’язок між теоріями та те, як створити комплексний підхід, що може дати високі результати для освітнього процесу. Реалізація певних теорій може привести до кращого розуміння того, що мотивує студентів, розуміння способів підвищення мотивації. Займаючись різноманітними мотиваційними потребами учнів, вчителі можуть посприяти у створенні ефективного середовища навчання. Досліджено пристрасть як складову мотивації, виділено аспекти гармонійних та одержимих пристрастей, що може дати додаткову інформацію для подальших досліджень. У цьому теоретичному дослідженні є основи для майбутніх досліджень мотивації та практичних застосувань, які спрямовані на покращення навчального досвіду в учнів у середній школі.Документ Визначення місця формальних організацій в теорії бірюзових організацій(Університет «КРОК», 2019) Жосан, Г.В.; Кириченко, Н.В.У статті авторами визначено місце формальних організацій в теорії бірюзових організацій, досліджено еволюцію організацій та обґрунтувано актуальність теорії бірюзових організацій, розглянуто поняття та методи залучення та відбору персоналу на підприємствах, а також способи збереження складу персоналу. Встановлено, що формальні групи - це групи, що виникають за ініціативою адміністрації і входять певним підрозділом до організаційної структури і штатного розкладу підприємства. В основу формування таких груп покладено розподіл праці по вертикалі (рівні менеджменту) та по горизонталі (підрозділи, відділи, служби на одному управлінському рівні). Доведено, що головною умовою створення формальної групи є заздалегідь розроблений проект побудови організації. Це є поясненням виникнення формального лідера, тобто призначеної особи, яка буде керувати всіма, хто стоїть в організаційній культурі нижче за його посадою. Формальні групи виникають за волею керівництва і тому у певній мірі є консервативними, тому що найчастіше вони залежать від особистості керівника і людей, які працюють в цій групі. Комунікація здійснюється через формальні канали з іншими структурними елементами та всередині групи. Люди в таких групах взаємодіють на основі виробничих завдань, що стає офіційною причиною їхнього зв’язку. Визначено, що відбір кадрів здійснюється за принципом, який із кандидатів найкращим чином виконає певну роботу. Для досягнення цієї мети в процесі відбору кадрів мають бути передбачені відповідні методи оцінки визначених специфічних аспектів, що характеризують кандидата. Недотримання рекомендацій та правил відбору персоналу може призвести до того, що організація при всіх новітнійших методах та прийомах не зможе відібрати персонал з якостями та потенціалом необхідними для розвитку підприємства та досягнення ним бірюзової стадії, що є новітньою та найперспективнішою на сьогодні.Документ Motivational mechanism in project management: strategic aspect(Університет «КРОК», 2020) Bielova, O.; Poskrypko, Yu.; Бєлова, Олена ІгорівнаThe article identifies and analyzes the priority factors that have a significant impact on the formation of a motivational mechanism for project management in strategically oriented enterprises. Itis determined that well-selected staff and not just staff, but each employee is indispensable for the success of both the individual project and the enterprise as a whole, and if the company in today's highly competitive industry seeks to develop, it cannot afford dispersion in the selection staff and in motivating staff. It is established that since the focus of the development of the motivational mechanism of project management was a person, there is a need to analyze the motivational impact on staff during the project. It is also analyzed that the establishment of the main motives of the project team members, allows us to conclude that they all affect the effectiveness of strategic management of the enterprise as a whole. The article presents and argues the structuring of motivators and demotivators of the motivational mechanism of project management, which allows to summarize the main factors influencing the project team and increase the strategic activity of each project stakeholder. The article states that the key to the success of any company that implements the project approach will be to develop a management strategy in which actions in the company and its internal structure will be as consistent as possible with external conditions, and for this thecompany must develop such a motivational mechanism of project management, which will correspond to the system of strategic management of the enterprise as a whole.Документ Мотивація праці та підвищення ефективності діяльності підприємства(Університет «КРОК», 2020) Мотузенко, О.В.Світова криза стала найважливішою реальною характеристикою сучасної економічної системи, однією з найбільш впливових сил, що визначають хід розвитку нашої планети. Вона торкається практично всіх сфер громадського життя, включаючи економіку, політику, ідеологію, соціальну сферу, культуру, екологію, безпеку, спосіб життя, а також самі умови існування людства. Заради збереження переваги конкурентоспроможних ринків при наявності чітких правил та політичних і географічних кордонів і спрямованості цих перетворень на задоволення потреб людини, управління має ставати більш ефективним і скоординованим. В першу чергу це стосується управління персоналом, тому що саме людський фактор є одним з визначальних для підприємств в умовах кризи. У статті досліджено мотивацію праці управлінського персоналу в контексті ефективної діяльності зростання підприємств та організацій. Встановлено, що своєчасне виявлення та діагностування проблемних ситуацій, що виникають на шляху розвитку і зростання підприємств та організацій, суттєво залежать від рівня кваліфікації та професіоналізму керівника, тобто управлінця та мотивація. В рамках розкриття проблематики наукової статті використано дані Євростату (Eurostat). Для опрацювання статистичних даних було застосовано такі методи економічного аналізу як узагальнення і порівняння. Розкриття тематики наукової статті вимагає проведення аналізу таких ключових індикаторів, як рівень зайнятості населення, індекс освіченості населення, індивідуальний рівень цифрових навичок населення, частка осіб, які володіють іноземною мовою (іноземними мовами), частка осіб, що працевлаштовані і водночас задоволені своєю роботою (з них частка менеджерів, тобто управлінців). Встановлено, що у країнах Європейського Союзу присутній прийнятний, зокрема високий у Великобританії, Іспанії, Німеччини, Польщі та Франції, рівень задоволеності власною роботою працевлаштованих осіб, у тому числі менеджерів (управлінців).Документ Оцінка сприйняття дітьми харчового сервісу закладів загальної середньої освіти(Університет «КРОК», 2020) Коноваленко, А.С.У статті розглянуто методичні підходи до аналізу сприйняття рівня харчового сервісу дітьми шкільного віку, які є споживачами послуг харчування у закладах загальної середньої освіти. Використано загальнонаукові методи пізнання та спеціальні методи: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, групування, метод опитування для збору первинних даних, методи статистичного аналізу отриманих результатів, графічний метод для наочного представлення отриманих результатів, метод Servqual для оцінки ступеня задоволеності рівнем сервісу та методику оцінювання лояльності споживачів за індексом лояльності NPS (Net Promoter Score). Описано запропонований методичний підхід до визначення рівня задоволеності дітей рівнем харчового сервісу, який полягає у визначенні як узагальненого показника, так і деталізацію за атрибутами харчового сервісу. На основі запропонованого підходу здійснено аналіз сприйняття дітьми харчового сервісу у закладах загальної середньої освіти, визначено існуючи проблеми у рівні його забезпечення, які слугують основою для розробки маркетингової стратегії діяльності провайдерів харчового сервісу у загальних закладах середньої освіти. За результатами проведеного дослідження споживчої поведінки дітей на ринку продуктів та послуг харчування у закладах освіти визначено, що ступінь задоволеності споживачів харчовим сервісом має рівень нижче середнього. Оцінено ступінь лояльності споживачів на основі визначенні індексу лояльності NPS (Net Promoter Score) споживачів. На основі запропонованого підходу визначення ключових параметрів оцінки рівня задоволеності споживачів рівнем харчового сервісу визначено потенціал інноваційної активності у напряму модернізації сфери харчового сервісу закладів загальної середньої освіти. Запропонований методичний підхід доцільно застосовувати для здійснення систематичного моніторингу динаміки сприйняття рівня харчового сервісу дітьми шкільного віку з метою подальшого планування маркетингової стратегії діяльності суб’єктів господарювання.Документ Стан мотивації управлінського персоналу комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги(Університет «КРОК», 2021) Сумець, О.М.; Алькема, В.Г.; Сумець, Олександр Михайлович; Алькема, Віктор ГригоровичУ статті наведено результати оцінки стану мотивації управлінського персоналу комунального некомерційного підприємства «Харківська міська лікарня № 27» Харківської міської ради. Метою статті є дослідження стану мотивації персоналу вітчизняних комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги. Дане підприємство відноситься до медичних закладів другого і третього рівнів надання медичної допомоги населенню. Констатовано, що на цей момент часу мотиваційні фактори не відповідають складності виконуваної медиками роботи і не забезпечують достатніх стимулів виконання професійних обов’язків. А це головним чином впливає на якість і своєчасність надання належної медичної допомоги населенню. Встановлено, що і на теперішній час у вітчизняних медичних закладах, що належать до комунальної власності громад, залищилися старі підходи до стимулювання праці персоналу, зокрема головних лікарів і їх заступників, завідувачів відділень. Метою статті є дослідження стану мотивації персоналу вітчизняних комунальних некомерційних закладів другого і третього рівнів медичної допомоги. У результаті аналізу стану мотивації керівників середньої і вищої ланок управління комунальним некомерційним підприємством «Харківська міська лікарня № 27» Харківської міської ради встановлено, що посадові оклади завідувачів віділень лікарні замалі для забезпечення належного рівня якості життя і відношення до роботи. Встановлені доплати і надбавки до основного окладу не відповідають складності виконуваної роботи адміністративно-управлінського персоналу (заступників головного лікаря). З огляду на відповідальність і складність виконуваних функцій рекомендовано для поліпшення якості обслуговування пацієнтів місцевим і державним органам влади знайти можливості підвищення грошової винагороди за роботу медичних працівників за рахунок створення додаткових преміальних фондів.