Legal Bulletin
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/365
Збірник наукових праць «Legal Bulletin» є правонаступником видання «Правничий вісник Університету «КРОК», який було засновано у 2006 році (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації серія КВ № ІІ237-ІІ7Р від 19.05.2006 р.) а в 2010 року внесено до переліку фахових видань України (Бюлетень ВАК України. – 2010. – № 3. – С. 11; В 2015 році наказом Міністерства освіти і науки України №1328 від 21.12.2015 року). «Правничий вісник Університету «КРОК» внесено до переліку фахових видань, та міжнародних бази даних: Index Copernicus International; Ulrich’s Periodicals Directory, США (international database Ulrich’s Periodicals Directory, USA).
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Протидія корупційним проявам в умовах війни в Україні(Університет «КРОК», 2024) Француз, А.Й.; Васечко , А.В.; Француз, Анатолій ЙосиповичПитання протидії і боротьби з корупційними проявами стоїть досить гостро, особливо зараз, коли в Україні йде війна. В історичній ретроспективі в нашій державі побудована власна національна система безпеки України, що декларує загальноприйняті норми міжнародного права, що дозволило державі заснувати власну європейську ідентичність і запустити складний процес трансформації суспільства, а також системи національної безпеки. Події останніх років в Україні визначають корупцію в умовах воєнного стану в Україні, як загрозу національній безпеці держави України в цілому. У зазначеному контексті Президент України визнав повільну боротьбу з корупцією в умовах воєнного стану в Україні головною перешкодою на шляху прогресу україн-ської державності. Корупція в умовах воєнного стану в Україні визнана як супутнє явище низького рівня політич-ної конкуренції. Нерівномірне зростання економічних показників держави, слабке громадянське суспільство, його позиція та неефективність роботи інституцій стають передумовами для розвитку рівня корупції в Україні. Взаємоінтеграція вищезазначених факторів призводить до формування нових видів корупції в умовах воєнного стану в Україні. Високий рівень корупції існує на всіх рівнях системи адміністративного управління та руйнує її основи. У статті зазначено науково-теоретичний аналіз реалізації політики у сфері запобігання та подолання корупції в Україні. Визначено чинники, що вплинули на зниження сприйняття корупції, серед яких слід виокре-мити нещодавню конституційну кризу, незавершеність реформ у сфері запобігання корупції у зв’язку із війною, переформатування діяльності основних суб’єктів реалізації антикорупційної політики, основна увага яких сфо-кусована зараз на досягненні перемоги, нестача професійних керівних кадрів основних спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції. Проаналізовано заходи та проєкти органів державної влади з початку війни – Національного агентства запобігання корупції, інших суб’єктів, що забезпечують антикорупційну діяльність. Авторами зазначено, що у поствоєнний період органам державної влади та інституціям, які реалізують анти-корупційну політику, першочергово необхідно забезпечити виконання певних заходів, а саме: завершення впровад-ження застосування новітніх технологій електронного урядування; мінімізація розподільчих та дозвільних функ-цій; зменшення розміру державного апарату та встановлення обмежень щодо заробітної плати; підвищення Iпрофесіоналізму посадових осіб; впровадження перевірки державних службовців на поліграфі; розробка дієвих механізмів контролю з боку громадських організацій, які користуються високою довірою громадян; публікація на прозорій основі звітів про розподіл фінансової допомоги щодо відбудови України за галузями та регіонами, те-риторіальними громадами. Запропоновані авторами заходи дозволять знизити корупційні ризики у поствоєнний період, забезпечити прозорість діяльності органів державної влади та підвищити рівень довіри до них.Документ Наукове осмислення поняття «Легітимація державної влади»(Університет «КРОК», 2024) Сердюков, О.О.У статті здійснюється аналіз терміну «легітимація державної влади» як поняття правової науки. Окреслено основні теоретичні підходи до його трактування, його значення для стабільності політичної системи та механізми, що забезпечують визнання й підтримку державної влади з боку громадян. Автор статті обґрунтовує підхід до легітимації як ключової характеристики права, яка є основними складовими державної влади без яких її існування у демократичній державі неможливе. Розглянуто три основні типи легітимації влади: традиційну, харизматичну та раціонально-правову, що стали базою для подальших досліджень феномену легітимації. Виокремлено три форми легітимації державної влади в посттоталітарному суспільстві, які поступово змінюють одна одну: а) легітимація на основі національної ідеї, яка відображає свідоме переживання культурно-природної єдності людей; б) легітимація на основі ідеї державності, або адміністративно-неономенклатурна модель легітимації; в) демократична легітимація. Зроблено висновок, що конституційні принципи легітимності влади визначають правила організації та функціонування як самої державної влади, так і її взаємодії з інститутами громадянського суспільства. Підкреслюється, що легітимація державної влади є складним і багатогранним процесом, що потребує постійної уваги до змін у суспільних настроях, економічних умовах та міжнародних відносинах. Обґрунтовано, що основні проблеми легітимації державної влади в сучасній Україні полягають у слабкості суспільної солідарності та відсутності привабливої моделі спільного майбутнього Спираючись на науковий доробок дослідників проблематики легітимності, спробували представити системну модель легітимації органів публічної влади, що складається з наступних механізмів: конституційна легітимація; інституційна легітимація; ідеологічна легітимація; зовнішня легітимація; партіципаторна легітимація.