Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародний і Європейський досвід із застосування медіації як одного з інструментів вирішення корпоративних спорів
    (Університет «КРОК», 2020) Григорчук, Мирослав
    Економічні, як і суспільні відносини, встановлюються між людьми й ґрунтуються на індивідуальних життєвих принципах, особистісних характеристиках тощо. Процес виникнення та функціонування корпоративних відносин повномірно вкладається в наведений вище порядок з певними застереженнями щодо участі в розпоряджанні майном і управлінні діяльністю суб’єкта господарювання, в якому статутний капітал складено з внесків його засновників.Первинним у такій ситуації необхідно розглядати управління (менеджмент) усією діяльністю суб’єкта корпоративного права, оскільки цей процес є сумарним виразником внутрішньої волі його засновників. Як засвідчує практика, початкові наміри засновників підприємства зі складеним капіталом не завжди витримують випробовування часом та амбіціями його учасників. Суб’єктивна оцінка свого внеску в розвиток підприємства з боку кожного з його учасників є природним середовищем для виникнення спорів з різних питань, пов’язаних з діяльністю такого суб’єкта господарювання. Саме в цьому ми вбачаємо природу корпоративного спору, який на первинних стадіях не втрачає здатності бути вирішеним без звернення до компетентних органів чи до суду.Проведений авторський економіко-правовий аналіз стану застосування позасудових форм урегулювання корпоративних спорів, насамперед медіації, засвідчив необхідність запровадження міжнародного досвіду до такої практики. Беручи до уваги міжнародну і європейську багаторічну історію супроводження перемовницькими інструментами корпоративних спорів, зазначаємо їх надзвичайно високу дієвість і запит у ділових колах. Наш висновок щодо доцільності впровадження такого інструменту, як медіація в корпоративний сектор економіки ґрунтується на тому, що в результаті його використання відбувається подвійний позитивний ефект: зберігаються доброзичливі партнерські відносини між учасниками підприємства зі складеним капіталом (виховне значення медіації) і продовжує, як правило, функціонувати суб’єкт господарювання, який ще донедавна перебував на межі закриття