Наукова періодика Університету "КРОК"
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Ризики, які виникають в ході використання соціальних мереж в інтернеті: психологічний аспект(Університет «КРОК», 2019) Артемов, В.Ю.; Руснак, О.В.; Жалубак, В.М.; Артемов, Володимир ЮрійовичСтаття присвячена проблемі виявлення потенційних психологічних ризиків, які пов’язані із захопленням у суспільстві соціальними мережами і визначенню кола осіб, які найбільш уразливі до їх негативного впливу. У результаті аналізу останніх публікацій з проблеми безпечного використання мережі Інтернет розглядалися зроблено висновок, що ця проблема все ще недостатньо досліджена. Комунікація у соціальних мережах дозволяє вирішувати безліч проблем професійної та соціальної взаємодії, але в той же час, несе в собі й чисельні загрози психологічній безпеці особистості. Тому поряд з позитивними результатами використання соціальних мереж – зручність комунікації, швидкість, оперативний доступ до інформації, мобільність, – існують ризики, які в окремих випадках несуть загрози психологічному, психічному, соціальному і матеріальному благополуччю сучасної молоді. Звернуто увагу на той факт, що негативні ефекти від захоплення підлітками та молоддю соціальними мережами, варіюються від досить легких станів психологічного дискомфорту до важких психічних розладів. Зроблено спробу основні характеристики соцмереж і пов’язані з цим потенційні ризики розділити на низку категорій. Показано, що основні характеристики соціальних мереж і пов’язані з цим потенційні ризики можна розділити на низку категорій, зокрема спільноти розважального характеру, кібер-буллінгу, Інтернет-мобінгу, тролінгу, хакерінгу, хікікоморі, псевдо релігійні та навіть кібертерористичні спільноти. Зроблено висновки, що проблему безпеки у соціальних мережах не можна сприймати лише як проблему захисту персональних даних. Доведено, що забезпечення психологічної безпеки особистості в Інтернеті загалом,а у соціальних мережах зокрема – це комплексна проблема і на даному етапі її вирішення з’являється необхідність інтеграції зусиль всіх владних органів, освітніх, медичних та соціальних установ і, в першу чергу, психологів.