Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Human capital management: the training technologies of psychological and pedagogical support in extreme socio-demographic transformations
    (Університет «КРОК», 2022) Melnychuk, Dmytro; Chernysh, Oksana; Mohelnytska, Liudmyla; Panchenko, Oksana; Мельничук, Дмитро; Черниш, Оксана; Могельницька, Людмила; Панченко, Оксана
    In the article presents the resultsof the research onthe role of training technologies in the process of modernizing the educational space in order to implement measures for the formation and effective use of human capital in times of extreme socio-demographic transformations. Human capital is one of the basic factors of economic stability, social security and demographic development in the modern world of post-industrial changes. At the same time, the process of formation of this specific asset itself is dependent on many social, economic and demographic circumstances. Thecomplexity and multifacitednature of such a relationship dictates the importance of constantly clarifying goals and priority measures, taking into account the current situation and potential threats.The essence of human capital as an economic asset and driving force of post-industrial transformations is characterized. The priority tasks of the system of psychological and pedagogical support of the educational process have been clarified, including the place of training technologies in its structure. Itprovided the basis for determining the methods of obtaining empirical data and conducting a formative experiment regarding the feasibility of using training programs in the process of forming human capital in higher education institutions. According to the results of the correlation analysis, the high significance of the training work as a component of the system of psychological and pedagogical support was established. The scientific novelty of the conducted research lies in the fact that the theoretical and methodological approaches to the modernization of the educational space of Ukraine have received further development. The practical significance of the research results is determined by the possibility of applying the formulated theoretical conclusions and empirically obtained data in the process of developing and implementing programs of psychological and pedagogical support for various categories of education seekers, including lifelong education.
  • Ескіз
    Документ
    Конструктивні стратегії поведінки особистості у психогенних кризових ситуаціях
    (Університет «КРОК», 2023) Оксютович, Марина; Мельничук, Дмитро
    Психогенні стресові ситуації, посилені війною в Україні, негативно впливають на психоемоційний стан як суспільства в цілому, так і окремих громадян. Такі кризові стани призводять до зниження потенціалу людини, особистісних та міжособистісних конфліктів, соціально-психологічної дезадаптації, створюють необхідність кваліфікованої психологічної допомоги. Виходячи з цього, мета статті полягає в аналізі проблеми використання конструктивних стратегій поведінки особистості у кризових ситуаціях. Здійснено теоретичний аналіз та узагальнення поняття «криза» і «кризова ситуація», а також систематизовано основні стратегії поведінки особистості у кризових ситуаціях. Використано науково-теоретичні методи психологічних досліджень: аналіз, систематизація, класифікація та узагальнення наукових джерел по темі дослідження. Проаналізовано основні теоретичні підходи та концепції, які розглядають кризові ситуації, їх передумови, наслідки, а також способи реагування на них. Виділено два основні напрями в контексті долаючої поведінки: дезадаптаційний (кризова ситуація негативно впливає на особистість, спричинюючи деструктивні емоційні стани, патерни поведінки, дезорганізовує особистість) та адаптаційний (кризова ситуація мобілізує внутрішні ресурси особистості, дає можливість отримати новий досвід, сприяє кращій адаптації до навколишніх умов та обставин). Отримані результати дали можливість констатувати, що кризова ситуація є суб’єктивним поняттям, вона опосередковується індивідуально-типологічними характеристиками особистості, які впливають на її перебіг. Серед таких характеристик чільне місце посідають копінг-стратегії, які визначають той чи інший стиль реагування на кризову ситуацію. Доведено, що конструктивні копінг-стратегії забезпечують адаптаційний вихід із кризової ситуації, побудову нових способів поведінки та емоційного реагування, сприяють переосмисленню життєвої позиції, забезпечують відновлення балансу організму. Обґрунтування основних типів конструктивних стратегій поведінки сприятиме їх ефективному засвоєнню, адаптаційному виходу із кризової ситуації, актуалізації нових навичок реагування на стресові події, покращенню самопочуття особистості.