Наукова періодика Університету "КРОК"
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Особливості становлення приватної детективної діяльності в України у порівнянні із зарубіжними країнами(Університет «КРОК», 2020) Француз, А.Й.; Тукало, Д.Ю.; Француз, Анатолій ЙосиповичУ статті розглянуто деякі проблемні питання щодо легалізації приватної детективної діяльності в Україні. Проведено аналіз зарубіжного досвіду окремих розвинутих країн світу в порівнянні з Україною. Досліджено наявні законопроєкти, що покликані легалізувати приватну детективну діяльність в Україні. Окрему увагу приділено необхідності правового врегулювання здійснення приватної детективної діяльності. Саме приватна детективна діяльність у правоохоронній практиці на сучасному етапі становлення України як сучасної європейської держави є одним із завдань, вирішення якого сприятиме реалізації прав людини на життя, здоров’я, захист і недоторканність її законних прав, свобод, інтересів та особистого життя. Тому актуальним є питання отримання якісних, законодавчо врегульованих детективних послуг, адже в Україні сьогодні приватна детективна діяльність поки що не знаходиться на відповідному правовому рівні. У більшості країн світу, де такий вид діяльності визнаний на державному рівні, є явищем звичайним, сталим та достатньо унормованим національним законодавством. Щоб зрозуміти процес появи потреби в запровадженні інституту приватної детективної діяльності в Україні, варто звернутися до наявних законопроєктів і публікацій, присвячених появі детективних агентств, історії розвитку в зарубіжних країнах та їх правовій легалізації. Одним з важливих елементів діяльності правоохоронних органів є більш тісна співпраця з активними верствами населення. Адже ефективний захист громадського порядку, прав та свобод, а також інтересів, які гарантуються Конституцією України, не можливий без залучення участі громадян, зацікавлених у безпеці. У контексті інтеграції України з Європейським Союзом вітчизняне законодавство повинно забезпечити дотримання конституційних прав і свобод людини та громадянина, саме тому органи державної влади спільно із суспільством нарешті об’єднаються задля забезпечення верховенства права й започаткування інституту приватних детективів. Актуальності поглиблення вивчення проблем становлення інституту приватних детективів в Україні присвячується дана стаття.Документ Сучасний стан та перспективи розвитку приватної детективної діяльності в Україні(Університет «КРОК», 2020) Гіжевський, В.К.; Кондрашов, О.Ю.Наведено аргументи на користь запровадження інституту приватної детективної діяльності в Україні, його становлення та розвиток на сучасному етапі, а також визначено деякі недоліки у проєкті ЗУ «Про детективні послуги» (реєстраційний № 1228-1 від 20.09.2019 р.) та запропоновано шляхи їх усунення. Представлене авторське трактування приватної детективної діяльності, яку запропоновано визначити як систему гласних і негласних приватних розшукових дій, що провадяться суб’єктами цієї діяльності на платній договірній основі з метою захисту законних прав та інтересів клієнтів через надання їм детективних послуг у випадках і в порядку, передбачених законодавством. Відзначено, що авторське трактування передбачає перелік таких сутнісних ознак, як: гласність, яка полягає у відкритому здійсненні приватних детективних послуг; негласність, яка означає прихованість розшукових дій, що проводяться, від осіб, я законних прав й інтересів клієнтів. Доведено, що саме авторське трактування повністю розкриває найбільш поширені сутнісні ознаки приватної детективної діяльності. Поряд з цим, запропоновано викласти назву документа як Закон України «Про приватну детективну діяльність», оскільки «детективні послуги» слід розглядати як складову приватної детективної діяльності. Поряд з цим законодавство, яке регулює порядок організації та здійснення приватної детективної діяльності в Україні, передусім повинно бути якісним, тобто таким, що пройшло ретельну перевірку в експертному середовищі. Автором наведено аргументи на користь надання контролюючих повноважень у сфері приватної детективної діяльності Міністерству юстиції України.Документ Удосконалення інституту приватних детективів в Україні(Університет «КРОК», 2020) Француз, Анатолій; Тригуб, Інна; Француз, Анатолій ЙосиповичДіяльність приватних детективів в Україні не врегульована, а у світі існують різні тенденції щодо правового регулювання приватної детективної діяльності. Вітчизняний законодавець ніколи не нівелював питання щодо прийняття спеціального закону України про детективну діяльність, проте до цього часу актуального та такого, що відповідає чинному законодавству та вимогам сьогодення закону не прийнято. Серед вчених та практиків йде активне обговорення прийнятності проекту Закону України «Про приватну детективну (розшукову) діяльність» та переосмислюються його норми, які суперечать чинному конституційному та вітчизняному законодавству загалом. Приватна детективна діяльність не обмежується цілями, які законодавчо визначені для оперативно-розшукової діяльності та розслідування і на відміну них – не має настільки вираженої антикримінальної спрямованості. Діяльність приватних детективів офіційно була задекларована в нормах Руської Правди, хоча існують позиції вчених щодо того, що приватна детективна діяльність виникла ще на зорі зародження державності, проте офіційних даних на цей рахунок не має. Діяльність приватних детективів в Україні не врегульована, а у світі існують різні тенденції щодо правового регулювання приватної детективної діяльності. Так, в одних країнах відсутні вимоги щодо обов’язковості офіційного реєстрування приватних детективів, як суб’єктів здійснення приватної детективної діяльності; в інших висуваються різні вимоги щодо кандидатів на приватних детективів. Тобто однозначності у правовому регулювання приватної детективної діяльності немає, що викликає багато наукових дискусій. В України окремий спеціалізований нормативно-правовий акт, який би врегульовував особливості здійснення приватної детективної діяльності відсутній, проте спроби на законодавчому рівні визнати таку діяльність офіційною були неодноразовими. Так, законодавцями було подано на розгляд близько 10 проектів про приватну детективну діяльність, але тільки один з них отримав підтримку більшості парламентарів і був прийнятий, але згодом «заветований» Президентом України.Документ Легалізація приватної детективної діяльності в Україні: проблемні питання(Університет «КРОК», 2020) Гіжевський, Володимир; Коновалов, ОлександрУ статті досліджено проблемні питання легалізації приватної детективної діяльності в Україні. Насамперед аналізується необхідність існування такого виду діяльності в Україні та потреба у його ліцензуванні на законодавчому рівні. Акцентується увага на проблемах існуючих законопроєктів, що пропонують способи врегулювання приватної детективної діяльності у законодавстві. Зазначено, які саме пропозиції існуючих законопроєктів суперечать чинному законодавству України, розглянуто розвиток законопроєктів про легалізацію приватної детективної діяльності та зміни у їх підходах щодо вирішення конфліктів із законодавчою системою. Також розглядаються можливі варіанти визначення приватної детективної діяльності, які пропонуються законопроєктами, створеними за роки існування незалежної України. Обговорюється проблема висунення запропонованих законопроєктами вимог до осіб, що мають намір займатися приватною детективною діяльністю. Автор порівнює приватну детективну діяльність з іншими видами правозахисної діяльності, яка здійснюється недержавними фізичними та юридичними особами, та пропонує використовувати їх досвід для приватної детективної діяльності. Крім того, вивчено зарубіжний досвід урегулювання такої діяльності та зроблено висновки на його основі. Автором сформульовано основні зауваження до існуючих пропозицій щодо ліцензування приватної детективної діяльності та запропоновано деякі варіанти вирішення таких проблем. Зокрема, висунуто пропозицію щодо органу ліцензування цього виду діяльності та можливі варіанти вирішення конфлікту законопроєктів про приватну детективну діяльність з існуючими положеннями в законодавстві України. Автором розглядаються права та обов’язки суб’єктів, що займаються приватною детективною діяльністю, на основі чого можна законодавчо врегульовувати таку діяльність.Документ Приватна детективна діяльність: міжнародний досвід та національні перспективи(Університет «КРОК», 2022) Француз, А.Й.; Істоміна, А.С.; Француз, Анатолій ЙосиповичСтимулювання і розвиток приватних детективних агентств: охоронних фірм, служб безпеки і різного роду громадських правоохоронних формувань - є необхідним ресурсом для протидії високого рівня злочинності. Безпека є одним із найважливіших факторів розвитку країни. На це вказують загальновідомі та беззаперечні статистичні дані країн з низьким рівнем злочинності. Правоохоронні органи через об’єктивні й суб’єктивні причини (недостатнє фінансування з державного бюджету, недовіра громадян, корупційні схеми, перевантаженість правоохоронних органів, незначна кількість висококваліфікованих кадрів) не можуть у повному обсязі забезпечити безпеку суспільства від протиправних дій. Саме сукупність інститутів приватних детективних агентств та різного роду громадських правоохоронних формувань, яким можуть належати деякі із суто правоохоронних функцій і ознак, можуть значно зменшити навантаження на правоохоронні органи. Штучне й тривале стримування легалізації детективної діяльності завдає непоправної шкоди не тільки вже існуючим суб’єктам приватної детективної діяльності та охочим займатися таким видом підприємництва, а й інтересам громадян, які потребують подібних послуг, а також державним інтересам та іміджу України на міжнародній арені. Тому в Україні назріла необхідність якнайшвидшого прийняття Закону «Про приватну детективну діяльність». На сучасному етапі розвитку суспільних відносин у сфері запобіжної діяльності детективів потребує законодавчої легалізації приватна детективна діяльність з відповідним передбаченням її запобіжного впливу на злочинність. Надання приватним детективам і їх об’єднанням офіційного статусу є нагальною потребою подальшого розвитку та підвищення ефективності реалізації державою її правоохоронної функції. При цьому слід зазначити, що самі приватні детективи і детективні агентства повинні отримати повноцінний статус суб’єктів реалізації правоохоронної функції в державі, що передбачає наділення їх відповідними повноваженнями у цій сфері. Закордонний досвід свідчить, що реалізація правоохоронної функції держави можлива за участі представників приватного сектору, де певну частину функцій у цій сфері можуть виконувати приватні детективи та детективні агентства.Документ Співробітництво субєктів приватної детективної (розшукової) діяльності з підрозділами національної поліції(Університет «КРОК», 2022) Француз, А.Й.; Носенко, Б.О.; Француз, Анатолій ЙосиповичНаведено аргументи на користь запровадження інституту приватної детективної діяльності в Україні, його становлення та розвиток на сучасному етапі. Визначено необхідність законодавчого регулювання питань приватної детективної (розшукової) діяльності в контексті співробітництва з правоохоронними органами, зокрема з підрозділами Національної поліції України. Представлено авторське визначення приватної детективної діяльності, яку запропоновано визначити як дозволену органами Національної поліції України професійну підприємницьку діяльність приватних детективів та приватних детективних підприємств (агентств) щодо надання клієнтам детективних послуг з метою захисту їх законних прав та інтересів на підставах та в порядку, що передбачені законом. Відзначено, що авторське трактування передбачає включення до визначення терміну, який характеризує приватну детективну діяльність, як один із видів підприємницької діяльності, оскільки така діяльність здійснюється на договірній основі, передбачає одержання прибутку та має підлягати оподаткуванню, згідно діючого законодавства України. Також запропоновані шляхи співробітництва між суб’єктами приватної детективної (розшукової) діяльності та підрозділами Національної поліції України. Відзначено, що основою ефективної співпраці між суб’єктами приватної детективної (розшукової) діяльності та державними правоохоронними органами повинен стати унормований законом обмін інформацією. Це дозволить здійснювати не тільки окрему (самостійну) діяльність, але і проводити спільне планування та спільні заходи щодо попередження правопорушень. Автор зазначає, що найбільш перспективним співробітництво між приватними детективами та оперативно-розшуковими підрозділами Національної поліції може бути в галузі розшуку безвісно зниклих осіб, в тому числі дітей. При цьому, в такій співпраці приватні детективи можуть мати певні переваги. Порівняно зі співробітниками органів поліції, приватні детективи самі визначають розмір своєї робочої завантаженості, що буде сприяти найбільшій зосередженості на конкретній справі. Також надання послуг на платній основі буде сприяти сумлінному ставленню до покладених обов’язків, оскільки розмір грошової винагороди приватного детектива може коливатися залежно від результатів його роботи. Автором наведено аргументи на користь надання контролюючих повноважень у сфері приватної детективної діяльності органам внутрішніх справ України.Документ Взаємодія приватних детективів та державних правоохоронних органів України(Університет «КРОК», 2023) Француз, А.Й.; Рохов, М.О.; Француз, Анатолій ЙосиповичСтаття присвячена окремим аспектам нормативно-правового забезпечення співпраці суб’єктів приватної детективної діяльності з правоохоронними органами України. Розглянуто сучасний стан законодавства стосовно здійснення приватної детективної діяльності, регламентованих прав та обов’язків приватних детективів у процесі здійснення ними діяльності по розшуку. Визначено відсутність правових засад діяльності приватних детективних організацій як суб’єктів протидії злочинній та протиправній діяльності в державі. На цей час українське законодавство не має спеціального акту, що чітко регулював би приватну детективну діяльність. Це призводить до низки правових і практичних проблем в цій галузі та робить її важкою для контролю держави. Бажання врегулювати приватну детективну діяльність в Україні залишається актуальним, і в майбутньому можливе прийняття спеціального законодавства, що докладніше регулюватиме цю сферу. У сучасних умовах, коли європейські цінності укорінюються в українському суспільстві, і коли наша країна працює над зближенням своєї правової системи з європейськими стандартами, гармонізація заходів забезпечення безпеки в Україні з європейськими стандартами стає надзвичайно актуальною. Наявність багатьох невирішених питань стосовно ролі органів, котрі мають відношення до охорони правопорядку, зокрема і приватних детективів, неузгодженість нормативно-правових актів створюють численні проблеми, які можна вирішити тільки через визначення шляхів удосконалення відповідного законодавства. У статті окреслено напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання діяльності приватних детективних організацій в цілому та окремих аспектів їх співпраці з державними правоохоронними органами.Документ Правова природа договору про надання детективних послуг(Університет «КРОК», 2024) Чернетченко, О.М.; Микитенко, О.Б.; Чернетченко, Олена МиколаївнаУ статті досліджено актуальні проблеми, юридичні особливості договору про надання детективних послуг. Охарактеризовано наукові думки та правове підґрунтя у вигляді договору про надання послуг з нахилом на цивільно-правовий аспект. Розкрито зміст істотних умов договору про надання детективних послуг та визначено мету даного договору. Доведено значимість основних юридичних принципів та понять, які лежать в основі цього виду договору, а також з’ясовано його специфіку в контексті правової системи. У роботі вказано, що за правовою природою договір про надання детективних послуг є багатогранним, про що свідчать різні підходи до визначення сутності та правового статусу договору про надання детективних послуг. Деталізовано сучасний стан наукової новизни договору про надання при- ватних детективних послуг. З’ясовано понятійно-категоріальний апарат та місце договору про надання детективних послуг з урахуванням міжнародного досвіду регулювання надання детективних послуг на договірних засадах. Встановлено, що інститут договірних правовідносин у сфері надання детективних послуг є новим феноменом для вітчизняного національно- го законодавства України і перебуває на стадії становлення. Зокрема, розглянуто питання самого оформлення, укладання, процесу виконання та визначення істотних умов, правових статусів сторін у зв’язку з останніми новинами щодо прийняття за основу законопроекту «про приватну детективну діяльність» у лютому 2021 року. Авторами було висвітлено між- народний досвід запровадження легалізації договірних відносин з надання послуг приватними детективами та приватними детективними агентствами. Проаналізовано договірні заса- ди здійснення приватними детективами певного спектру послуг, в залежності від правових умов країни укладання договору щодо надання послуг приватного детектива. Аргументовано необхідність визначення подальших перспектив договору про надання детективних послуг в Україні з подальшою легалізацією приватної детективної діяльності. Деталізовано практи- ку укладання договору про надання детективних послуг як таку, що відбувається за рахунок актуальності детективних послуг і регуляції даних правовідносин через норми цивільного та договірного законодавства, міжнародних стандартів та законодавства про правовий статус фізичних осіб підприємців, юридичних осіб, які займаються підприємницькою діяльністю.Документ Деякі цивільно-правові аспекти щодо надання детективних послуг(Університет «КРОК», 2024) Корольова, В.В.; Ніколенко, Б.С.; Корольова, Вікторія ВікторівнаНавіть при відсутності належного законодавчого регулювання щодо надання детективних послуг, в Україні так і не було прийнято Закон України «Про приватну детективну (розшукову) діяльність», в країні спостерігається активне використання приватних детективних послуг, що має попит серед населення. Це, на нашу думку, пояснюється тим, що для захисту прав, свобод і законних інтересів як фізичних, так і юридичних осіб, а також для збереження конфіденційності, змушують осіб звертатися по допомогу до приватних детективів, детективних агентств, де з ними буде укладено договір про надання таких послуг, які включають умови, порядок, визначені відповідно до чинного законодавства. У проекті No3010 Закону України «Про приватну детективну діяльність» визначено, що «договір про надання приватних детективних послуг» – це письмова або електронна угода між приватним детективом або детективним агентством та замовником, якою перша сторона зобов’язується надати детективні послуги другій стороні на умовах, визначених законом та договором, а замовник – оплатити на- дання таких послуг. Договір про детективні послуги відноситься до цивільно-правового договору, в якому викона- вець зобов’язується надати послуги з розшуку згідно з умовами, визначеними договором та відповідно до законо- давчих вимог, а замовник зобов’язується оплатити вартість послуг та фактичні витрати, необхідні для виконання договору. Визначено, що суттєвими умовами договору є його предмет, що включає в себе надання детективних послуг у сферах особистих, майнових та шлюбно-сімейних відносин. Наприклад, у разі надання послуг у сфері шлюбно-сімейних відносин, це може бути інформація щодо наявності чи відсутності фактів сімейної зради; у сфері особистих відносин – збір інформації щодо трудового стажу в указаній місцевості тощо. Також важливими умовами є ціна та строк виконання послуги. Сторонами договору є замовник та виконавець, а його зміст включає в себе взаємні права та обов’язки сторін, які можуть бути загальними для всіх договорів про надання послуг та специфічними для договору про надання детективних послуг. Враховуючи міжнародний досвід приватної детективної діяльності є необхідним прийняття Етичного кодексу приватного детектива з урахуванням міжнародних принципів детективної діяльності.