Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентні переваги підприємства у ринковому середовищі: формування та забезпечення
    (Університет «КРОК», 2020) Цюцюпа, С.В.
    У статті встановлено, що у науковій літературі існує безліч підходів до визначення сутності конкурентних переваг. Досить поширеним є визначення конкурентних переваг як тих характеристик, споживчих властивостей товару або марки, які створюють для фірми певну перевагу над її безпосередніми конкурентами. Така перевага досягається через надання споживачам більших благ: або за рахунок реалізації дешевшої продукції, або завдяки пропозиції високоякісних продуктів з набором додаткових послуг, проте за порівняно вищими цінами. Визначено, що формування конкурентних переваг на підприємстві можливо на основі раціоналізації собівартості продукції, високої міри диференціації товарів, розумного сегментування ринку, впровадження нововведень, швидкого реагування на потреби ринку. До значимих чинників забезпечення конкурентних переваг них також можуть належати вищий рівень продуктивності праці й кваліфікації виробничого, технічного, комерційного персоналу; якість і технічний рівень виготовлених виробів; управлінська майстерність, стратегічне мислення на різних рівнях управління, що відображаються в економічному зростанні. Визначено, що типовими причинами новацій, що дають конкурентну перевагу, виступають: нові технології; нові або такі, що змінюються, запити споживачів; зміна вартості або наявності компонентів виробництва; поява нового сегменту галузі; зміна урядового регулювання. Конкурентоспроможність визначається конкурентними перевагами: з одного боку, якістю товару, його технічним рівнем, споживчими властивостями, з іншого, – цінами, що визначаються продавцями товарів крім того, на конкурентоспроможність впливають переваги в гарантійному й післягарантійному обслуговуванні, рекламі, імідж виробника, а також ситуація на ринку, коливання попиту. У процесі забезпечення конкурентних переваг для підприємства важливо проявляти у ринковому середовищі взаємодії соціального характеру, зокрема реакцію на критику, здатність до навчання, комунікації та підтримання зв’язків з колом осіб, які зацікавлені в успіху підприємства, що створюватиме передумови для ефективного розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Мотивація праці та підвищення ефективності діяльності підприємства
    (Університет «КРОК», 2020) Мотузенко, О.В.
    Світова криза стала найважливішою реальною характеристикою сучасної економічної системи, однією з найбільш впливових сил, що визначають хід розвитку нашої планети. Вона торкається практично всіх сфер громадського життя, включаючи економіку, політику, ідеологію, соціальну сферу, культуру, екологію, безпеку, спосіб життя, а також самі умови існування людства. Заради збереження переваги конкурентоспроможних ринків при наявності чітких правил та політичних і географічних кордонів і спрямованості цих перетворень на задоволення потреб людини, управління має ставати більш ефективним і скоординованим. В першу чергу це стосується управління персоналом, тому що саме людський фактор є одним з визначальних для підприємств в умовах кризи. У статті досліджено мотивацію праці управлінського персоналу в контексті ефективної діяльності зростання підприємств та організацій. Встановлено, що своєчасне виявлення та діагностування проблемних ситуацій, що виникають на шляху розвитку і зростання підприємств та організацій, суттєво залежать від рівня кваліфікації та професіоналізму керівника, тобто управлінця та мотивація. В рамках розкриття проблематики наукової статті використано дані Євростату (Eurostat). Для опрацювання статистичних даних було застосовано такі методи економічного аналізу як узагальнення і порівняння. Розкриття тематики наукової статті вимагає проведення аналізу таких ключових індикаторів, як рівень зайнятості населення, індекс освіченості населення, індивідуальний рівень цифрових навичок населення, частка осіб, які володіють іноземною мовою (іноземними мовами), частка осіб, що працевлаштовані і водночас задоволені своєю роботою (з них частка менеджерів, тобто управлінців). Встановлено, що у країнах Європейського Союзу присутній прийнятний, зокрема високий у Великобританії, Іспанії, Німеччини, Польщі та Франції, рівень задоволеності власною роботою працевлаштованих осіб, у тому числі менеджерів (управлінців).
  • Ескіз
    Документ
    Контролінг у системі управління фінансовою безпекою підприємств
    (Університет «КРОК», 2020) Румик, І.І.; Румик, Ігор Іванович
    Стаття присвячена дослідженню актуальних питань управління фінансовою безпекою підприємств за допомогою контролінгу. Здійснено теоретичний аналіз підходів до управління фінансовою безпекою підприємств. Розглянуто принципи, функції та види контролінгу. Обґрунтовано доцільність дослідження фінансової безпеки підприємств із застосуванням контролінгу як функціональної системи управління за відхиленнями. Використано системний підхід для дослідження наукових підходів щодо управління фінансової безпекою на основі контролінгу. Значна увага приділена аналізу функцій і завдань контролінгу у сучасних нестабільних умовах економічного розвитку підприємств. За допомогою методу системного аналізу оцінено теоретично-методологічні підходи до розуміння сутності контролінгу в управлінні фінансовою безпекою підприємств. Виявлено особливості у наукових підходах різних учених щодо суті фінансової безпеки та формуванні фінансової стратегії підприємств. Проаналізовано причини застосування на сучасних підприємствах контролінгу та завдання, які він покликаний вирішити. Розкрито роль та значення управління фінансовою безпекою підприємств за допомогою сучасного інструментарію контролінгу, який складається з контрактних зобов’язань, що дають можливість забезпечити ефективний механізм прийняття управлінських рішень щодо підприємства та його контрагентів чи інших фінансових установ. На основі цього запропонований методичний підхід до управління системою фінансової безпеки підприємств, в основі якого знаходиться досягнення запланованих фінансових інтересів у майбутньому від дій з контрактними зобов’язаннями за допомогою використання концепції «управління за відхиленнями». Для оцінки фінансової безпеки запропоновано використовувати стандартну методику аналізу фінансового стану та «золоте економічне правило» розвитку підприємств, що дало можливість визначити контролінг як ефективний інструмент комплексного управління фінансовою безпекою. Використання пропозицій підприємствами різних організаційно-правових форм дозволить забезпечити фінансові інтереси та стабільний фінансовий стан, підвищити ефективність та конкурентоздатність господарської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз сучасних підходів до оцінки стану економічної безпеки торговельних підприємств
    (Університет «КРОК», 2020) Алькема, В.Г.; Кучмєєв, О.М.; Алькема, Віктор Григорович
    У статті продемонстровано, що торговельні підприємства функціонують з зовнішнім середовищем, яке характеризується зростанням нестабільності та наявністю численних дестабілізуючих чинників. Ринкове середовище як частина цього середовища є високо конкурентним і вимагає постійних зусиль для утримання власної конкурентної позиції в умовах наявності недобросовісної конкуренції. Визначено актуальність для менеджменту сучасних торговельних підприємств проблеми забезпечення належної економічної безпеки торговельних підприємств. Продемонстровано, що завдання управління забезпеченням економічної безпеки є одним з пріоритетних функцій сучасного менеджменту торговельних підприємств. Доведено, що наявність на торговельних підприємствах дієвої системи управління забезпеченням економічної безпеки надасть можливість швидко виявити та локалізувати загрози успішній діяльності. Визначено основу ефективності такої системи – своєчасні та адекватні ситуації економічної безпеки управлінські рішення. Вказано, що для розробки та прийняття таких рішень необхідно мати комплексну методику оцінки стану економічної безпеки торговельного підприємства. Показано проблеми створення універсальної методики для торговельних підприємств які функціонують на різних ринках (споживчому та промисловому) та сферах(оптова торгівля, оптово-роздрібна торгівля, рітейл, електронна торгівля тощо. Вказано також і на відмінності в диференціації менеджментом складових економічної безпеки торговельного підприємства. Здійснено системний аналіз сучасних підходів до оцінки стану економічної безпеки торговельних підприємств. Визначено їх спільні та відмінні риси, а також вказано на основні недоліки існуючих підходів до оцінки економічної безпеки торговельних підприємств. Запропоновано напрямки вдосконалення існуючих методик та визначено невідкладність вирішення завдання створення комплексної методики оцінки економічної безпеки торговельних підприємств різних видів в сучасних умовах господарювання.
  • Ескіз
    Документ
    Діджиталізація маркетингової комунікативної стратегії підприємства
    (Університет «КРОК», 2021) Лойко, Є.М.
    В статті розглянуто питання розвитку діджиталізації маркетингової комунікативної стратегії підприємства. З’ясована сутність понять «Інтернет-маркетинг», «цифровий маркетинг», «діджитал-маркетинг». Метою статті є виявлення сучасних тенденцій прояву процесу діджиталізації у маркетингових комунікативних стратегіях підприємств. Зроблено висновок, що ці поняття не є тотожними, вони відрізняються маркетинговими інструментами, які можна застосувати, та широтою охоплення аудиторії. Визначено, що найбільш повне охоплення за цільовою аудиторією, комунікаційними каналами та маркетинговими інструментами має діджитал-маркетинг. Виявлено, що не кожне промислове підприємство має окремий відділ маркетингу (особливо малі підприємства) або, навіть, фахівця з маркетингу. Запропоновано найбільш популярні та ефективні маркетингові інструменти, які можна застосовувати промисловим підприємствам у формуванні їхньої маркетингової комунікативної стратегії. Визначено, що сайт підприємства є невід’ємною частиною формування його маркетингової комунікаційної стратегії. Доведено, що для швейних підприємств маркетингові комунікаційні стратегії з використанням інструментів Інтернет-маркетингу, цифрового маркетингу або діджитал-маркетингу не є звичними та широко вживаними, тому потребують теоретико-методичного обґрунтування та розробки практичних маркетингових інструментів. Обґрунтовані «точки фокусу» маркетингової комунікаційної стратегії для різних каналів комунікації. Проведено аналіз динаміки індексів виробництва та обсягів реалізації продукції підприємств міста Києва легкої промисловості за період 2016-2020 рр. На основі проведеного аналізу сайтів п’яти швейних підприємств міста Києва виділено найбільш характерні переваги та недоліки цих сайтів. Запропоновано удосконалити сайти швейних підприємств, які було обрано для дослідження, запровадити таргетовану рекламу в соціальній мережі Facebook, запровадити veb- та смс-розсилку повідомлень для споживачів, які зробили покупку моделей одягу через сайт підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Стандартизація підготовки фахівців з організації та ведення військового обліку, як фактор забезпечення економічної безпеки підприємств
    (Університет «КРОК», 2021) Правдивець, О.М.; Правдивець, Олександр Миколайович
    У статті проведено аналіз висновків з оцінки збройного конфлікту в умовах постійно зростаючої загрози повномасштабного вторгнення збройних сил Російської Федерації на територію України, як одного із факторів зовнішнього середовища, який здійснює системний негативний вплив, як на національну економіку в цілому так і на діяльність кожного окремого підприємства. За результатами проведеного аналізу зроблено висновок про вплив рівня мобілізаційної підготовки, складовою якої є військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, на забезпечення стабільної роботи та економічної безпеки підприємств. Підвищення професійного рівня фахівців з військового обліку підприємств дозволить підвищити ефективність мобілізаційної підготовки вітчизняних підприємств в умовах ведення гібридної війни Російської Федерації проти України, що надасть можливість, у разі необхідності, своєчасно і якісно провести призов резервістів та військовозобов’язаних на військову службу у разі оголошення мобілізації та забезпечити ефективне використання трудових ресурсів для підтримання безперервної виробничої діяльності підприємств. Це дозволить підтримати роботоздатність підприємств, рівень їх економічної безпеки та забезпечити Збройні Сили України та інші утворені відповідно до законодавства військові формування людськими мобілізаційними ресурсами, а населення держави необхідними для забезпечення життєдіяльності ресурсами та послугами. Метою статті є обґрунтування рекомендацій з розроблення професійного Стандарту підготовки фахівців з організації та ведення військового обліку на вітчизняних підприємствах як важливішої умови підвищення рівня мобілізаційної підготовки та забезпечення стабільної виробничої діяльності в особливий період. Проведене дослідження надало можливість частково запропонувати вирішення проблеми стандартизації підготовки фахівців з військового обліку для вітчизняних підприємств, зокрема, що стосується визначення тематики їх підготовки з урахуванням фахових компетентностей, а також визначити подальші напрями наукових досліджень загальної проблеми: розробка програм та методик підготовки фахівців з військового обліку, навчально-методичної літератури, а також порядку організації і проведення сертифікації цієї підготовки; визначення показників, критеріїв та методики оцінювання рівня підготовки фахівців з військового обліку та інші напрями.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна безпека, як найвища функція держави
    (Університет «КРОК», 2022) Правдивець, О.М.; Правдивець, Олександр Миколайович
    У статті проведено аналіз останніх досліджень і публікацій присвячених вирішенню проблеми теоретичних основ економічної безпеки держави, зокрема дослідження загальної проблеми теорії економічної безпеки з уточнення визначення поняття “економічна безпека”, з урахуванням вимог статті 17 Конституції України. Метою статті є уточнення визначення поняття “економічна безпека”, з урахуванням вимог статті 17 Конституції України. За результатами дослідження запропоновано розглядати категорію “економічна безпека”, як функцію – цілеспрямовану діяльність держави спрямовану на забезпечення сталого функціонування національної безпеки її соціально-економічного розвитку та економічного добробуту громадян. Разом з тим, у статті запропоновано нормативно закріпити зазначену категорію для чого розробити Закон України “Про основи економічної безпеки України”. Проведене дослідження надало можливість уточнити визначення поняття “економічна безпека”, як найвищої функції держави та визначити подальші напрямами дослідження загальної проблеми, якими можуть бути питання пов’язані з подальшим удосконаленням понятійно-категоріально апарату, необхідного для розвитку теорії економічної безпеки. Крім того, використання результатів дослідження, дозволить: розробити понятійний апарат, для подальшого наукового, методологічного та методичного забезпечення економічної безпеки та функціонування системи економічної безпеки; надати науково-обґрунтовані рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань економічної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні засади розробки маркетингової стратегії підприємства
    (Університет «КРОК», 2022) Петрова, І.Л.; Лойко, Є.М.; Петрова, Ірина Леонідівна
    В статті розглянуто методичні засади розробки маркетингової стратегії підприємства у сфері просування продукції. Метою статті є обґрунтування методичного підходу та алгоритму розробки маркетингової стратегії підприємства. Визначено, що через швидкі зміни у суспільстві виникає необхідність розробки нових маркетингові стратегії просування товарів та послуг до споживачів. Виявлено сучасні напрями розвитку нових маркетингових стратегій: нейромаркетинг, івент-маркетинг, емоційний маркетинг, інтернет-маркетинг, контент-маркетинг. Завдяки цим стратегічним напрямам досягається основна мета діяльності підприємства – задоволення потреб споживачів. Застосування сучасних напрямів розвитку нових маркетингових стратегій розглянуто на прикладі підприємств швейної галузі. Визначено, що діяльність промислових підприємств, зокрема швейних підприємств, в умовах карантинних обмежень із-за пандемії COVID-19 зазнала суттєвих змін. В період карантину по COVID-19 споживацький попит на одяг значно знизився, тому швейні підприємства вимушені були розробляти новий перелік індивідуальних послуг, які б вони могли надавати своїм споживачам. Перелік нових послуг потребує від швейного підприємства розробки нової маркетингової стратегії для залучення споживачів цих послуг. Сучасні маркетингові стратегії просування послуг під новий сегмент ринку будуються на основі використання інструментів Інтернет-маркетингу. Доведено, що для швейних підприємств маркетингові стратегії з використанням інструментів Інтернет-маркетингу не є звичними та широко вживаними, тому потребують теоретико-методичного обґрунтування та розробки практичних інструментів Інтернет-маркетингу. Аналіз результатів фінансово-економічної діяльності швейного підприємства за період 2018 -2021 рр. та аналіз сайту швейного підприємства дозволив зробити висновок, що навіть коректно сформований і налаштований сайт не дає 100 % гарантії реалізації продукції. Запропоновано алгоритм застосування таргетованої реклами через соціальну мережу Facebook з метою просування послуг швейного підприємства до споживача. Визначено позитивний ефект впровадження таргетованої реклами у маркетинговій діяльності обраного підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Стандартизація як фактор формування науково-методичного базису забезпечення економічної безпеки підприємств
    (Університет «КРОК», 2022) Правдивець, О.М.; Дячков, Д.В.; Ситнік, Є.І.; Правдивець, Олександр Миколайович
    У статті розглянуті проблеми стандартизації в сфері економічної безпеки. Метою статті є розробка науково-методичного підходу до розроблення єдиного національного стандарту з економічної безпеки підприємств адаптованого до міжнародних стандартів з безпеки. За результатами дослідження проведено систематизацію та складено перелік міжнародних стандартів безпеки, які можливо застосовувати у сфері економічної безпеки та визначена їх відповідність функціональним компонентам системи економічної безпеки підприємства. Запропоновано науково-методичний підхід з розробки загального (національного) стандарту з економічної безпеки підприємства з урахуванням європейських стандартів безпеки. Проведене дослідження надало можливість запропонувати часткове вирішення проблеми стандартизації економічної безпеки підприємств та визначити подальші напрямами дослідження загальної проблеми, якими можуть бути питання пов’язані з удосконаленням науково-методичного апарату необхідного для розробки стандартів економічної безпеки підприємств, а саме: удосконалення понятійно-категоріально апарату; розробка методів за якими необхідних для розробки стандартів для кожного функціонального компоненту системи економічної безпеки підприємства; розробка (удосконалення) методики оцінювання ризиків управління системою економічної безпеки; розробка (удосконалення) нормативно-правових документів з питань економічної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз результатів вітчизняних наукових досліджень у напрямку інноваційного розвитку системи економічної безпеки підприємства на основі цифрових технологій
    (Університет «КРОК», 2023) Правдивець, Олександр; Правдивець, Олександр Миколайович
    У статті проведено дослідження результатів вітчизняних наукових доробок у напрямку інноваційного розвитку системи економічної безпеки підприємства на основі цифрових технологій. Дослідженню різних проблемних питань і завдань, пов’язаних з інноваційним розвитком системи економічної безпеки підприємства, зокрема на основі цифрових технологій присвячено наукові праці низки вітчизняних вчених в галузі економіки, які висвітлені у статті. За результатами проведеного дослідження встановлено, що векторами розвитку сучасних тенденцій в галузі економічних наук за напрямком інноваційного розвитку системи економічної безпеки підприємства на основі цифрових технологій є наступні: становлення смарт-промисловості в Україні в умовах четвертої промислової революції; інформаційна безпека як драйвер розвитку національної економіки; гнучке управління у забезпеченні економічної безпеки промислових підприємств; технологічна конкурентоспроможність національної економіки як чинник економічної безпеки України; мотиваційне управління економічною безпекою підприємств; стратегічне управління територіальним розвитком в умовах цифрової трансформації; організаційно-інформаційне забезпечення розробки стратегії розумних міст України в умовах цифрової економіки; логістичні засади державного регулювання енергетичної безпеки країни; а також окремо у галузях економіки - економічна безпека сільськогосподарських підприємств на пореформеному розвитку; управління економічною безпекою підприємств залізничного транспорту в умовах лібералізації ринку залізничних перевезень; управління економічною безпекою підприємств хлібопекарської галузі; ідентифікація стану економічної безпеки та базові засади і заходи її забезпечення для підприємств автомобільного транспорту.У сучасному науковому середовище вчені у галузі економіки приділяють увагу, зокрема цифровим трансформаціям у взаємозв’язку із системою економічної безпеки підприємства; розвитку цифрової економіки в Україні та інновацій у забезпечені економічної безпеки; впливу діджиталізації управлінських процесів на систему забезпечення економічної безпеки підприємства, особливостям економічної безпеки в умовах трансформаційних перетворень.