Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні засади, сутність інноваційної діяльності підприємств в умовах діджіталізації бізнесу
    (Університет «КРОК», 2024) Рожок, Максим
    У статті досліджено питання концептуальних засад, сутності інноваційної діяльності підприємств в умовах діджіталізації.Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що загальносвітові технологічні, суспільно-економічні зміни, розробка, впровадження та перехід до технологій Четвертої промислової революції та Індустрії 4.0. та динамічний рух до формування нової цифрової економіки, цифрового суспільства пришвидшують діджіталізацію всіх сфер життя. Проте процеси діджіталізації потребують обгрунтування теоретико-методичних засад які формують підгрунтя їх розбудови та впровадження. Метою статті є дослідження концептуальних засад, сутності інноваційної діяльності підприємств в умовах діджіталізації. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; технологічний, логічно-діалектичний, змістовно-суб’єктний, системний, структурний методологічні підходи. Отримані наукові результати полягають у дослідженні концептуальних засад інноваційної діяльності підприємств в умовах діджіталізації та виявленні дуалістичної сутності діджіталізації яка в сучасних умовах техніко-технологічного розвитку одночасно виступає як змістом так і засобом інноваційної діяльності. Визначено, що інноваційна діяльність підприємств в умовах діджіталізації має розглядатися з двох головних позицій: як впровадження цифрових технологій, цифровізації, що складає головний зміст інноваційної діяльності сучасних підприємств; та за другою позицією – як засобу адже саме впровадження інновацій здійснюється в сучасних умовах на засадах та з застосуванням нових цифрових технологій, що є головними технологічними інструментами як розробки так і впровадження інновацій. Перспективи подальших досліджень полягають у доцільності обгрунтування та розробки стратегій діджіталізації інноваційної діяльності підприємств які були б орієнтовані одночасно на врахування технологічних змін та ринкової кон’юнктури з формуванням середовища швидкої цифрової взаємодії бізнесу та споживачів, комфортної та доступної для користувачів всіх груп; формування відповідного інституційного середовища, правових та інституційних умов які забезпечуватимуть їх ефективне масштабне застосування та дослідження науково-практичних завдань впровадження цифровізації в системах управління окремих підприємств, бізнесу.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація форсайт-проєктів в стратегуванні економічного розвитку на національному та регіональному рівні
    (Університет «КРОК», 2024) Ємельяненко, Лариса; Таран, Михайло
    В статті розглянуто можливості стратегування економічного розвитку країни в умовах невизначеності, спричинених викликами глобального характеру, загрозами суспільних трансформації та особливостями дестабілізації розвитку національної економіки. Метою дослідження є теоретики-методологічного та концептуальне підґрунтя ідентифікації специфіки форсайту в стратегуванні економічного розвитку на основі компаративного аналізу закордонного досвіду реалізації форсайт-проєктів на національному та регіональному рівнях для визначення перспектив його імплементації в Україні в контексті євроінтеграційних процесів. Предмет авторського дослідження базується на детерміновані таких наукових категорій як економічний розвиток, стратегування, форсайт, дослідження яких доцільно здійснювати в контексті їх взаємозв’язку та взаємозалежності, оскільки вони наразі об’єктивно постають нерозривними. Комплексним інструментарієм проведеного дослідження є система загальнонаукових підходів і методів: монографічний; діалектичний; системний, компаративний аналіз; структурно-функціональний; абстрактно-логічний; узагальнення. Систематизовано теоретико-методологічні основи та сформовано концептуальне підґрунтя ідентифікації специфіки інструментарію форсайту в стратегуванні економічного розвитку держави. Здійснено компаративний аналіз закордонного досвіду реалізації форсайт-проєктів для виявлення стратегічних ініціатив економічного розвитку на національному та регіональному рівнях. Встановлено європейські стандарти інстутуалізації стратегування та форсайт-проєктування. Досліджено вітчизняну практику та визначено національні особливості реалізації форсай-проєктів на національному та регіональному рівнях в Україні. Виявлено, що стратегічний форсайт стає важливим інструментом для довгострокового планування та прийняття рішень у контексті соціально-економічних та політичних змін. Доведено, що досвід європейських країн може бути адаптований для України, яка стоїть перед викликами відновлення після війни та інтеграції до ЄС. Впровадження форсайту на різних рівнях стратегічного управління в Україні може сприяти відновленню та підвищенню стійкості економічного розвитку. Обґрунтовано доцільність запровадження форсайту як інноваційного механізму проєктування майбутнього, інституалізації та стратегічної координації зусиль влади, бізнесу та громадськості.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я
    (Університет «КРОК», 2024) Сумець, Олександр; Перог, Тетяна; Сумець, Олександр Михайлович
    Стаття присвячена проблемам управління середнім медичним персоналом у вітчизняних закладах охорони здоров’я. Головна мета дослідження – визначення найбільш істотних чинників, що зумовлюють проблеми управління середнім медичним персоналом вітчизняних закладів охорони здоров’я на етапі реформування медичної галузі. У статті визначена роль молодшого медичного персоналу закладів охорони здоров’я у забезпеченні якості надання медичних послуг населенню. Вказано на необхідність удосконалення у вітчизняних закладах охорони здоров’я моделі системи управління персоналом, кадрової політики та стратегії управління персоналом, системи та форми оплати праці персоналу, механізму мотивації та стимулювання. Визначені основні показники ефективної роботи закладів охорони здоров’я. Вказано на необхідність підвищення престижу роботи медичних сестер та пошуку можливостей вдосконалення механізму стимулювання їх праці. Акцентовано увагу на необхідність зміни концепції підготовки молодшого медичного персоналу в закладах освіти. Описані причини дефіциту молодшого і середнього медичного персоналу в закладах охорони здоров’я. Рекомендовано впровадження змін у процес формування фонду заробітної плати молодшого і середнього медичного персоналу, створення додаткової мотивації та програм стримування трудової міграції випускників медичних закладів освіти, менеджменту персоналу закладів охорони здоров’я. Акцентовано увагу на розвиток лідерського потенціалу медичних сестер. Представлений у статті матеріал здебільшого є ознайомчим для керівників закладів охорони здоров’я. Основні положення викладеного в статті матеріалу можуть бути використанні керівництвом вітчизняних закладів охорони здоров’я для коригування стратегії розвитку та розбудови системи менеджменту.
  • Ескіз
    Документ
    Управління бізнес-процесами криптовалютних технологій на основі інтеграції смарт-контрактів і ролапів
    (Університет «КРОК», 2024) Ковальчук, Юрій
    В статті досліджуються актуальні технології ролапів, які дозволяють масштабувати використання смарт-контрактів в управлінні бізнес-процесами технологій на основі блокчейну. Особлива увага приділяється важливості децентралізації в сучасному цифровому світі. З огляду на збільшення потреби в автоматизації та ефективності в бізнес-процесах, визначено, що дана тематика є надзвичайно важливою для подальшого розвитку управлінських, фінансових і адміністративних систем по всьому світу. Встановлено, що поглиблений аналіз і порівняння можливостей різних технологій ролапів забезпечує ефективніший, безпечніший і економічний підхід до використання блокчейн-технологій в управлінні бізнесом. Використано метод порівняльного аналізу, що дозволив оцінити вплив різних рівнів масштабування блокчейну – від рівня 0 до рівня 3 – на загальну продуктивність та вартість транзакцій. Наукові результати дослідження визначили значні перспективи застосування ролапів для мінімізації витрат і часу на обробку транзакцій, а також для зниження залежності від централізованих посередницьких служб. Встановлено, що особливо важливим є виявлення та аналіз компромісів між децентралізацією, безпекою та масштабованістю, відомих як «трилема блокчейну», що впливає на можливості та обмеження в розгортанні цих технологій. Запропоновано подальші дослідження базувати на розробці нових методів і технічних рішень, спрямованих на вирішення проблем, виявлених у трилемі блокчейна. Наголошується на тому, що особливу увагу варто приділяти впровадженню інноваційних підходів, які могли б допомогти досягти оптимального балансу між ключовими характеристиками блокчейну. Крім того, встановлено, що актуальним залишається аналіз правових та економічних аспектів інтеграції ролапів у існуючі системи управління, що може сприяти їх ширшому впровадженню та визнанню на міжнародному рівні. Результати проведеного дослідження доводять необхідність аналізу розвитку системи знань про масштабування блокчейн-технологій. Це створює основу для подальшої роботи у цьому напрямку, маючи на меті більшу децентралізацію, безпеку та ефективність управлінських процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Управління фінансовою стійкістю підприємств пакувальної галузі в сучасних умовах: виклики та можливості
    (Університет «КРОК», 2024) Іванов, Микита
    Стаття присвячена дослідженню теоретичних засад і розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення процесу управління фінансовою стійкістю як складової забезпечення стійкого функціонування підприємств пакувальної галузі. Здійснено теоретичний аналіз системи управління фінансовою стійкістю підприємств. Визначено, що фінансовий стан підприємства треба систематично й усебічно оцінювати з використанням різних методів, прийомів та методик аналізу. Розглянуто чинники забезпечення оцінки фінансової стійкості підприємства як одного з інструментів управління нею. Розроблено підхід до управління чинниками для підвищення фінансової стійкості підприємств пакувальної галузі. Значна увага приділена аналізу питання щодо різноманіття підходів до трактування поняття фінансової стійкості. Встановлені відмінності у визначенні фінансової стійкості підприємства, що дає підстави застосовувати різні методики її оцінки. Досліджено взаємозв’язок між фінансовою стійкістю підприємства та його фінансовою стратегією. Доведено, що при аналізі фінансового стану підприємства важливо визначити, які саме фактори впливають на його фінансову стійкість, оскільки така інформації необхідна для розробки шляхів підвищення стійкості фінансового стану та мінімізації ризиків. Обґрунтовано доцільність використання сучасного економічного інструментарію оцінки формування фінансової стійкості підприємств пакувальної галузі, що забезпечує полегшення прийняття ефективних управлінських рішень. Використано SWOT-аналіз для проведення оцінки незадіяних резервів підвищення ефективності діяльності підприємств пакувальної галузі. За допомогою методу поетапного аналізу досліджено сильні та слабкі сторони підприємств досліджуваної галузі. На основі цього розроблені пропозиції щодо розвитку та посилення системи (потенціалу) управління фінансовою стійкістю підприємств пакувальної галузі. Такий підхід дозволив запропонувати стратегію розвитку на основі аналізу можливостей і загроз підприємств пакувальної галузі. Встановлено, що основне завдання управління фінансовою стійкістю підприємств пакувальної галузі полягає у визначенні спроможності протистояти негативній дії різних чинників, що впливають на фінансовий стан. Доведено, що вдосконалення управлінських підходів до аналізу фінансової стійкості підприємств пакувальної галузі належить до важливих проблем прийняття ефективних управлінських рішень, оскільки недостатня фінансова стійкість може призвести до неплатоспроможності підприємств та відсутності фінансових ресурсів для забезпечення їх розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Управління плануванням оцінки потреб при розробці інвестиційного проекту сільськогосподарської організації
    (Університет «КРОК», 2020) Даниленко, В.В.
    У статті сформульовано принцип організації оцінки потреб, як першочергового етапу підготовки пропозиції інвестиційного проекту на прикладах сільськогосподарських суб’єктів економічних відносин різного профілю. З посиланням на особливості організації господарської діяльності різних підприємств, визначені послідовні кроки імплементації процесу планування оцінки потреб, як аналітичного інструменту виявлення шляхів раціоналізації зусиль проектної команди на етапі розробки проектної пропозиції. В процесі дослідження оцінка потреб розглядалася у формі аналізу прогалин. Тобто, фактичний процес оцінки представляв собою системне дослідження розбіжності між поточним та бажаним станом аналогічних послуг. Обгрунтовано, що результати, отримані за допомогою проведення попередньої оцінки потреб є головним джерелом забезпечення контексту для ідентифікації галузевої ніші проекту та встановлення цільової аудиторії. В основу процесу управління плануванням оцінки потреб авторами покладено ідею використання TOP-моделі для спрямування зусиль при зборі необхідної інформацїі та оцінці альтернатив і можливостей організації. Використання TOP-моделі у вищезазначених цілях на різних етапах допоможе сільськогосподарьским організаціям визначити особливості соціальних і економічних умов реалізації проекту, отримати дані щодо різниці між поточним і бажаним рівнем задоволення потреб цільової аудиторії, забезпечити відповідність виконання завдань стратегічного плану проекту документам планування, а також визначити зацікавлених осіб і потенційних виконавців. Встановлено, що завдяки ретельному аналізу потреб проекту виникає краще стратегічне розуміння відмінностей і потенційних можливостей проектної команди, що знижує ймовірність дублювання зусиль конкурентів або надмірного відволікання від основної концепції. В якості прикладів впровадження тих чи інших етапів планування оцінки були використані: збутовий кооператив сільськогосподарської продукції, садибне господарство, кредитна спілка, молочне господарство, дистриб’ютор сільськогосподарської техніки, науково-дослідна організація та підприємство оптової торгівлі зерном.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегія управління ментальним здоров‘ям за дистанційної роботи працівників державних установ та суб‘єктів господарювання
    (Університет «КРОК», 2020) Астаф’єва, К.О.; Адамовська, В.С.
    Сьогоденність ставить перед підприємствами та державними установами нові виклики. Доволі різкий перехід до дистанційної роботи за умови COVID-19 мав негативний вплив на стан ментального здоров’я працівників. Метою дослідження є розгляд сутності ментального здоров’я та окремих навичок, які забезпечуються за умови дистанційної роботи, а також формування стратегії забезпечення ментального здоров’я серед працівників підприємств та державних установ. Виникає необхідність розгляду стратегії, яка дозволить забезпечити ментальне здоров’я за умови карантинних обмежень. У статті запропоновано визначати ментальне здоров’я працівника державної установи або суб’єктів господарювання, як сукупність soft skills та hard skills. Останні забезпечать бажання працювати довготривалий час в одному колективі та поглиблювати і розвивати кваліфікаційні компетентності за умови дистанційної роботи. Наведене обґрунтовується класифікацією навичок ментального здоров’я, які враховують комунікативні навички (навички спілкування) та навички досягнення цілей або виконання завдання (KPI). Дистанційна робота переформовувала навички спілкування у навички письма, отже запропоновано виокремити: міжкультурне, міжособистісне та ділове листування. Навички досягнення цілей за умови дистанційної роботи представлено низкою складових, найцікавішими з яких є online-лідерство, стрес-стійкість та вміння працювати у команді online. Online-лідерство та вміння працювати в команді online передбачає здатність керівника (члена команди) забезпечувати ефективну роботу команди (індивідуальну роботу) із використанням цифрових технологій та без використання невербальних засобів. Стрес-стійкість визначається забезпеченням стійкого психологічного стану при можливому поєднанні роботи та приватного життя. Запропоновано два напрямки стратегії управління ментальним здоров’ям, а саме орієнтація на індивідуальне та колективне ментальне здоров’я. Окреслено, що позитивні зрушення у напрямку забезпечення ментального здоров’я призведуть до підвищення продуктивності праці, досягнення планових КРІ та зниження плинності кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Управління інтелектуальним капіталом країни: світовий досвід та вітчизняні реалії
    (Університет «КРОК», 2020) Шестаковська, Т.Л.; Яровой, Т.С.
    В статті обґрунтована доцільність та формалізована змістовність удосконалення управління інтелектуальним капіталом в Україні та світі. На основі проведеного аналізу світового досвіду країн світу нами систематизовано найбільш вагомі дієві практики, які мають результативність з точки зору управління та розвитку інтелектуального капіталу. Такий досвід було згруповано у відповідності до основних складових інтелектуального капіталу (структурного, клієнтського та людського капіталу) із стратегічними завданнями для їх впровадження в Україні. Враховуючи позитивні моменти зарубіжного досвіду управління інтелектуальним капіталом, доцільно адаптувати найкращі приклади враховуючи специфічні властивості та умови функціонування соціально-економічної системи України. У напрямку розвитку представлених складових елементів інтелектуального капіталу нами запропоновано використання такого світового досвіду: клієнтський капітал (розвиток національного бренду України, шляхом побудови національної ідентичності, стійкий розвиток культури і туризму); структурний капітал (диверсифікація методів щодо стимулювання інноваційно-інвестиційної діяльності й заходів щодо управління нематеріальними активами); людський капітал (дієва політика зайнятості й поширення дуальної освіти). Таким чином, використання світового досвіду потребує чіткої виваженості та коректності, які повинні бути адаптовані до соціально-економічних умов та ментальності України. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення управління інтелектуальним капіталом в Україні: щодо людського капіталу (сприяння підвищення оплати праці фахівцям наукової сфери й покращення матеріально-технічної бази; проведення популяризації науки серед молоді); щодо структурного капіталу (налагодження системи стимулювання інноваційно-інвестиційної діяльності; збільшення фінансування наукових досліджень; налагодження взаємозв’язку між різними складовими елементами інноваційної системи; сприяння доступності відповідної інноваційної продукції для різних верств населення); щодо клієнтського капіталу (організація моніторингу й регулювання питань захисту інтелектуальних прав на власність; становлення сприятливого інвестиційного клімату).
  • Ескіз
    Документ
    Наукові засади перебудови управління та фінансування у сфері охорони здоров‘я
    (Університет «КРОК», 2020) Солоненко, І.М.; Сабліна, Л.В.; Єна, А.І.; Солоненко, Іван Миколайович; Сабліна, Людмила Володимирівна
    В останні роки в Україні здійснюються значні зміни у сфері охорони здоров’я, але особливості державного управління, фінансування та організації системи охорони здоров’я в умовах перебудови, пріоритети її діяльності, соціальна справедливість в доступі до необхідних медичних послуг, недостатньо обґрунтовані. В сучасних умовах реформування сфери охорони здоров’я в Україні необхідним є обґрунтування сутності та основних принципів і механізмів удосконалення управління та фінансування зазначеної сфери, оптимізація співвідношення між суспільним і приватним секторами. Одним з пріоритетних напрямів перебудови системи охорони здоров’я є передача повноважень на нижчі рівні управління та фінансування, а також залучення приватного сектору до надання послуг з охорони здоров‘я. Найбільш важливим спрямуванням децентралізації управління та фінансування у сфері охорони є, перш за все, такі цілі, як ефективність діяльності системи та суспільна справедливість щодо отримання необхідних, медично обґрунтованих послуг. Недостатньо обґрунтовані принципи та механізми передачі повноважень з управління і фінансування у сфері охорони здоров’я в Україні, розвиток приватизації. Метою статті є обгрунтування принципів та механізмів передачі повноважень з управління і фінансування у сфері охорони здоров’я, з’ясування особливостей встановлення рівноваги між суспільними та приватними інтересами. Основна мета діяльності сфери охорони здоров’я полягає в тому, щоб досягнення цілей державної політики забезпечувалося найбільш ефективними засобами. Це стосується, перш за все, перехід від фінансування галузі на основі постатейного бюджету до договірних відносин, зокрема з Національною службою охорони здоров‘я України. Перехід на контрактну модель діяльності полягає в тому, що у даному випадку нівелюються відмінності між суспільним і приватним секторами у цій сфері, поскільки покупцями можуть бути квазі-державні, неурядові організації, або корпорації, якими управляють на некомерційній основі. Обгрунтовано, що успіх перебудови сфери охорони здоров’я в Україні в значній мірі залежить від встановлення чітких цілей державної політики, зокрема ефективності та справедливості, а також покращення стану громадського здоров‘я. Межі передачі управлінських та фінансових повноважень на регіональний рівень та рівень місцевого самоврядування визначаються політичними міркуваннями, обсягами ресурсів, наявністю відповідних інформаційних систем. Перехід на контрактну модель діяльності у сфері охорони здоров’я істотно нівелює відмінності між суспільним і приватним секторами у цій сфері стосовно надання медично необхідних послуг.
  • Ескіз
    Документ
    Контролінг у системі управління фінансовою безпекою підприємств
    (Університет «КРОК», 2020) Румик, І.І.; Румик, Ігор Іванович
    Стаття присвячена дослідженню актуальних питань управління фінансовою безпекою підприємств за допомогою контролінгу. Здійснено теоретичний аналіз підходів до управління фінансовою безпекою підприємств. Розглянуто принципи, функції та види контролінгу. Обґрунтовано доцільність дослідження фінансової безпеки підприємств із застосуванням контролінгу як функціональної системи управління за відхиленнями. Використано системний підхід для дослідження наукових підходів щодо управління фінансової безпекою на основі контролінгу. Значна увага приділена аналізу функцій і завдань контролінгу у сучасних нестабільних умовах економічного розвитку підприємств. За допомогою методу системного аналізу оцінено теоретично-методологічні підходи до розуміння сутності контролінгу в управлінні фінансовою безпекою підприємств. Виявлено особливості у наукових підходах різних учених щодо суті фінансової безпеки та формуванні фінансової стратегії підприємств. Проаналізовано причини застосування на сучасних підприємствах контролінгу та завдання, які він покликаний вирішити. Розкрито роль та значення управління фінансовою безпекою підприємств за допомогою сучасного інструментарію контролінгу, який складається з контрактних зобов’язань, що дають можливість забезпечити ефективний механізм прийняття управлінських рішень щодо підприємства та його контрагентів чи інших фінансових установ. На основі цього запропонований методичний підхід до управління системою фінансової безпеки підприємств, в основі якого знаходиться досягнення запланованих фінансових інтересів у майбутньому від дій з контрактними зобов’язаннями за допомогою використання концепції «управління за відхиленнями». Для оцінки фінансової безпеки запропоновано використовувати стандартну методику аналізу фінансового стану та «золоте економічне правило» розвитку підприємств, що дало можливість визначити контролінг як ефективний інструмент комплексного управління фінансовою безпекою. Використання пропозицій підприємствами різних організаційно-правових форм дозволить забезпечити фінансові інтереси та стабільний фінансовий стан, підвищити ефективність та конкурентоздатність господарської діяльності.