Наукова періодика Університету "КРОК"
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Документ Мотиваційні інструменти забезпечення конкурентоспроможності підприємства(Університет «КРОК», 2015) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті досліджено структуру інструментів забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Визначено основні елементи, цілі та методи мотиваційного механізму у стратегічному управлінні підприємством як основі забезпечення конкурентоспроможності підприємстваДокумент Мотивування стратегічної активності підприємств(Університет «КРОК», 2016) Петрова, І.Л.; Бєлова, О.І.; Петрова, Ірина Леонідівна; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті запропоновано підхід до мотивування стратегічної активності підприємств. Розглянуто різні типи підприємств, класифіковані за форматом, ступенем застосування стратегічного підходу та типом обраної стратегії. Розроблено методичні рекомендації щодо формування мотиваційного механізму для кожної групи підприємствДокумент Формування конкурентної стратегії підприємства в торгівлі(Університет «КРОК», 2018) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті визначено та проаналізовано поняття конкурентної стратегії підприємства та визначено, що це спосіб отримання стійких конкурентних переваг (при врахуванні екзогенних та ендогенних детермінантів) у кожній стратегічній одиниці бізнесу підприємства шляхом конкурентної боротьби, задоволення різноманітних і мінливих потреб споживачів краще, ніж це роблять конкуренти; та розширення кола споживачів. Охарактеризовано основні чинники, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності підприємства, розглянуто основні конкурентні стратегії теорії стратегічного управління та виділено ті, що актуальні для застосування підприємствами України на сучасному етапі розвитку економіки. До таких віднесено стратегію лідерства по витратам, сфокусовану стратегію диференцiацiї та сфокусовану стратегію на низьких витратах. Також проаналізовано принципи формування конкурентної стратегії на сучасному підприємстві, до яких відносяться цілеспрямованість, системність, обмеженість ресурсів, комплексність, альтернативність, оптимальність, послідовність дій, керованість, гнучкість та ефективність. Запропоновано етапи реалізації конкурентної стратегії на підприємстві торгівлі: визначення напрямків проведення заходів, розподіл обов’язків персоналу в процесі реалізації заходів, визначення темпу і термінів здійснення заходів, спостереження за ходом впровадження заходів, створення систем підтримки і контролю результатів впровадження заходів, контроль. Така послідовність дозволить забезпечити довгострокову життєздатність результатів впровадження запропонованих заходів. Доведено, що аналіз стратегічного потенціалу, визначення ключових факторів успіху підприємства та його слабких місць у конкурентній боротьбі дозволить виявити внутрішні процеси на підприємстві, які можуть розглядатися як його сильні або слабкі сторони, оцінити їх важливість та визначити конкурентні переваги.Документ Інноваційна активність персоналу та способи її стимулювання на підприємстві(Університет «КРОК», 2018) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті запропоновано авторське визначення поняття «інноваційна активність персоналу» - сукупність всіх наукових, технологічних, організаційних, фінансових та комерційних заходів, спрямованих на реалізацію стратегічних цілей розвитку в умовах ринкової конкуренції та виявляється у підтримці творчих, ініціативних працівників; в готовності до організаційних змін, до зламу управлінських структур у відповідь на коливання. проаналізовано основні функції стимулювання інноваційної активності персоналу та надано характеристику регулювальної, відтворювальної виховної та соціально-психологічної функції, визначено та охарактеризовано рівні інноваційної активності персоналу: раціоналізаторський, конструкторських, новаторський та описано стимули для кожного з них. Надано класифікацію видів стимулювання інноваційної активності персоналу та проаналізовано види стимулювання інноваційної активності персоналу відповідно до економічних, соціально-психологічних та організаційних методів менеджменту. Визначено, що види стимулювання інноваційної активності персоналу підприємства можна класифікувати за характером визначення виникаючих відносин між персоналом та роботодавцем, за способом впровадження, за напрямком дії стимулів, за характером застосування, за характером застосування, відповідно до діяльності підприємства та відповідно до реалізації функцій стимулювання. Проаналізовано рівні інноваційної активності персоналу на підприємстві та стимули, що характерні для кожного з них. Визначено, що стимулювання інноваційної активності може відбуватися на індивідуальному рівні, мікрорівні та макрорівні та надано характеристику кожного з них. Визначено методи та важелі інноваційної активності персоналу підприємства, до яких віднесено групу фінансових чинників, групу фіскальних методів, групу інституціональних чинників та групу регуляторних чинників та важелів. Визначено ключові зовнішні мотиви інноваційної та творчої активності новаторів на надано характеристику фаз інноваційної активності.Документ Забезпечення ефективного управління якістю діяльності підприємства торгівлі через використання концепції TQM(Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті визначено та проаналізовано пріоритетні фактори, які заважають управлінню якістю діяльності підприємства, оскільки у будь-якому суспільстві час від часу відбуваються кризові явища, а впродовж останніх років значна кількість підприємств залишається неефективними та фінансово-неспроможними. Встановлено, що управління якістю діяльності підприємства фокусується на створенні системи управління всіма процесами життєдіяльності підприємства, яка б дала змогу робити необхідні висновки і корегувати процеси, реагуючи на стрімкі зміни зовнішнього та внутрішнього середовища, вимагає впроваджувати внутрішні стандарти, в яких фіксуються вимоги до процесів управління, що дозволяє зробити концепція TQM. Також проаналізовано розвиток концепції TQM, який включає декілька етапів еволюції: Quality Control, тобто індивідуальний̆ контроль якості (QC), Statistical Quality Control, тобто управління якістю з використанням статистичних методів (SQC), Total Quality Control, тобто загальний контроль якості (TQC) та Total Quality Management, тобто загальний̆ менеджмент якості (TQM). В статті представлено універсальну схема управління якістю продукції, яка на відміну від загально відомої, концентрує увагу на ресурсах та потенціалі підприємства. Запропоновано програму вдосконалення управління якістю діяльності підприємства торгівлі, наповнення та терміни якої можуть корегуватися відповідно до потреб та можливостей конкретного підприємства. Також аргументована Блок-схема перевірки функціонування системи якості відповідно до концепції TQM.Документ Основні аспекти управління якістю діяльності підприємства торгівлі(Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена ІгорівнаУ статті проаналізовано перелік та здійснено аналіз визначень дефініції «управління якістю». Оскільки якість зазвичай розглядається як сукупність характеристик об'єкта, що свідчать про його здатності задовольняти визначені й гадані потреби, запропоновано авторське визначення поняття «управління якістю діяльності підприємства» наступним чином: система управління, спрямована на планування, впровадження, удосконалення і контроль якості діяльності підприємства відповідно до встановленої політики та цілей підприємства, за участю усіх його підрозділів. Визначено, що управління якістю охоплює частину функцій управління, спрямованих на досягнення цілей у сфері якості, а цілі в сфері якості передбачають створення на підприємстві умов, в яких можливо контролювати, регулювати якість, забезпечувати відповідність прийнятим вимогам і гнучко змінювати встановлені вимоги. Проведено аналіз підходів до визначення сутності управління якістю до яких відносяться наступні: приватний, суспільний, нормативний, економічний, управлінський. Встановлено, що при формулюванні поняття «управління якістю» мають бути враховані участь усіх рівнів управління, динамічне впровадження і вдосконалення, всі сфери діяльності підприємства, необхідність планування та контролю та розроблення політики і цілей. Здійснено аналіз аспектів управління якістю діяльності підприємства: виділено ключові характеристики загальних, економічних, технічних та управлінських аспектів. Визначено внутрішню та зовнішню роль управління якістю діяльності підприємства. Проаналізовано основні досягнення та висновки основоположників концепції управління якістю діяльності підприємства, які актуальні до тепер.Документ Value-oriented project management approach as a source of risk(Університет «КРОК», 2019) Seek, A.M.A.; Teslenko, P.; Bielova, O.; Бєлова, Олена ІгорівнаImproving the effectiveness of project management methods requires expanding the base of the analyzed features. Here, in addition to traditional investment value indicators, they increasingly include organizational and value. Value-oriented approach today is considered the most advanced method in ensuring the successful completion of projects. Application of value-oriented approach to project management is considered. Indicative essence of value by various scientific sources, and its implementation, in relation to the subjects of the project. It is noted that the notion of value is usually applied to project stewards. They have their own proofs, and during the project implementation, these expectations are implemented in the form of acquired value. Thus, added value-based approach categories such as value, stakeholders, expectations, added value, and others can be characterized as additional degrees of freedom to ensure a successful completion of a project.However, the inclusion of additional degrees of freedom, as a rule, leads to the emergence of new risks, in this case, in project management. Therefore, the authors have been tasked to analyze the relationship between providing value for the main project stakeholders and the risks that arise in this regard.The article presents the results of the analytical search for the modern state of the theoretical and practical toolkit of value-oriented management of projects, portfolios, programs in project-oriented organizations, its relationship with project risks. Analyzed basic definitions. The value of the project as meeting the interests of its main stakeholders, and the value-oriented approach, as a rule, is used to manage the organization. It is shown that value-oriented management is accompanied by risks of structural value imbalance with respect to stakeholders in a single project, which causes its instability. For the development of management techniques for this group of risks, the basic principles are formulated. As the basis of control, it is proposed to use the tools of the theory of spiral dynamics.Документ Motivational mechanism in project management: strategic aspect(Університет «КРОК», 2020) Bielova, O.; Poskrypko, Yu.; Бєлова, Олена ІгорівнаThe article identifies and analyzes the priority factors that have a significant impact on the formation of a motivational mechanism for project management in strategically oriented enterprises. Itis determined that well-selected staff and not just staff, but each employee is indispensable for the success of both the individual project and the enterprise as a whole, and if the company in today's highly competitive industry seeks to develop, it cannot afford dispersion in the selection staff and in motivating staff. It is established that since the focus of the development of the motivational mechanism of project management was a person, there is a need to analyze the motivational impact on staff during the project. It is also analyzed that the establishment of the main motives of the project team members, allows us to conclude that they all affect the effectiveness of strategic management of the enterprise as a whole. The article presents and argues the structuring of motivators and demotivators of the motivational mechanism of project management, which allows to summarize the main factors influencing the project team and increase the strategic activity of each project stakeholder. The article states that the key to the success of any company that implements the project approach will be to develop a management strategy in which actions in the company and its internal structure will be as consistent as possible with external conditions, and for this thecompany must develop such a motivational mechanism of project management, which will correspond to the system of strategic management of the enterprise as a whole.Документ Peculiarities of inclusive resource centers implementation in Ukraine(Університет «КРОК», 2020) Yevchenko, M.; Bielova, O.; Бєлова, Олена ІгорівнаPromoting equal access to quality education is an international agenda. In Ukraine, many changes have been made along the way, both at the level of legislation and at the level of practice: changes have been made to the basic Laws of Ukraine on the development and implementation of inclusive education; created conditions for teaching children and youth with special educational needs on the basis of many preschool, secondary and higher education institutions, training teachers to work in an inclusive educational environment, etc. At the same time, there are still many challengesalong the way: lack of resources, experience, understanding of the main advantages of this new philosophy of education. The modern paradigm of education is based on the idea of creating adequate conditions for individuals with different learning needs (including for people with various mental and physical disabilities and gifted people). Modern educational practices and pedagogical systems of developed and developing countries are undergoing the necessary changes in society, making the transition to new educational concepts and technologies. International organizations recommend inclusive education as a priority for the development of the education system, aimed at realizing the rights of citizens to receive quality education and social integration.The underpinning principal is that all children have the right to be educated regardless of their special needs, disabilities and abilities with appropriate support provided. In order to make the education system inclusive and provide education for all citizens, the Ministry of Education and Science of Ukraine together with other stakeholders developed strategies which support the education of children with special educational needs and initiated thecreation of the inclusive resource centers(IRC).The aim of this study is to highlight new approach on theoretical justifications and applied calculations necessary to ensure the implementation of inclusive resource centers.This article focuses on implementation of inclusive resource centers in Ukraine. The article also presents target audience, characterizes the profiles of children withspecial educational needs, their parents and teachers. Competitiveness of substituteinstitutions is analyzed using parametric method and the method with the weighted indicators. To evaluate the project alternatives, the «SPACE»method is applied. The article demonstrates the international experience oftwo modelsofіnclusive resource centersДокумент Personnel marketing in company’s compensation policy(Університет «КРОК», 2020) Bielova, O.; Petrova, I.; Бєлова, Олена Ігорівна; Петрова, Ірина ЛеонідівнаThis article is devoted to the study of the peculiarities of the formation of the compensation policy of the modern enterprise and the role of personnel marketing in its formation.The terms "personnel marketing" and "compensation policy" are defined. Personnel marketing is defined as a type of management activities aimed at long-term provision of the organization with human resources that form the strategic potential that is necessary to achieve its specific target priorities.Compensation policy is defined as a system of external incentives that encourage the employee to get a result that satisfies both the employee and the company. It is also proposed to consider the employees of the enterprise as an "internal consumer", which allows to update the relevance of the application and development of internal marketing, and in particular personnel marketing. The main motivators and demotivators that influence the behavior of the employeein building an effective system of personnel marketing in the compensation policy of the enterprise are identified. The influence of motivators and demotivators on the needs of employees is graphically presented and the specifics of this influence on the effectiveness of staff marketing in the compensation policy of the company are analyzed. Features, advantages and disadvantages of creating a compensation policy at a modern enterprise are analyzed. Specific examples of optimization of personnel marketing in modern enterprises are given. The key elements of the compensation policy that affect the efficiency of a modern enterprise are highlighted. The list of principles of construction of effective compensation policy at the modern enterprise (which includes: openness, flexibility, complexity, stability, system, efficiency, etc.) is formed and features of their application are analyzed. The relevance of further research in the field of personnel marketing in the compensation policy of the enterprise is argued