Наукова періодика Університету "КРОК"
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Принципи і стадії процедури прийняття рішень місцевих рад: загальнотеоретичний аналіз(Університет "КРОК", 2013) Баєва, Л.В.; Назаренко, П.Г.Статтю присвячено висвітленню основних принципів місцевого самоврядування, на підставі яких приймаються рішення місцевих рад; здійсненню нормотворчої діяльності органами місцевого самоврядування та основним стадіям процедури прийняття рішень місцДокумент Причини та структура конфліктів у системі місцевого самоврядування(Університет "КРОК", 2013) Мамедова, А.І.У статті розглянуто структуру конфліктів у системі місцевого самоврядування; специфіку конфліктів, що розкривається через причини їх виникнення, зміст. Визначено основні стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях; найбільш вдалі стратегії для розв’язання конфлікту за участю органів місцевого самоврядуванняДокумент Загальна характеристика нормативно-правових актів місцевих органів публічної влади(Університет "КРОК", 2016) Гуркова, А.В.Питання ролі та місця місцевих органів публічної влади в системі державної влади займає досить важливе місце. Ефективність та дієвість прийняття місцевими органами публічної влади нормативно-правових актів і є певною мірою способом реалізації завдань та функцій відповідних органів. Демократична держава, що прагне до втілення європейських стандартів в управління, як показують практика та досвід, завжди має самостійний, розвинутий та дієвий механізм прийняття та дії нормативно-правових актів місцевих органів публічної влади. Тому розгляд даного питання варто розпочати з базового визначення загальної характеристики нормативно-правового акта, що приймається місцевими органами публічної влади, а розкриття його осно вних ознак, властивостей та характеристик дасть можливість ґрунтовніше підійти до визначення ролі, місцяДокумент Децентралізація публічної влади як складова розвитку правової держави в Україні(Університет "КРОК", 2016) Магновський, І.Й.У статті в теоретико-правовому аспекті висвітлено децентралізований напрям щодо ор ганізації публічної влади як запоруки розвитку правової держави в Україні. Охарактеризовано розуміння та визначено внутрішню структуру процесу децентралізації публічної влади. Зосе реджено увагу на новітніх підходах проведення процесу децентралізації публічної влади відпо відно до вимог сьогодення, що призведе до її ефективності та продуктивної дієвості у задо воленні потреб громадян країни. Проаналізовано механізми збереження балансу публічної влади у процесі її децентралізації в унітарній державі. Визначено та розкрито об’єкти, передумови і спеціальні принципи децентралізації публічної влади. Означено систему гарантій ефективної діяльності елементів організації публічної влади як за вертикаллю, так і горизонталлю, серед яких є система «стримувань і противаг», нормативні, організаційні, фінансові. Обґрунтовано, що забезпечення децентралізації публічної влади в Україні призведе до своєрідного механізму продуктивного упорядкування суспільних відносин, для задоволення інтересів населення країниДокумент Принципи добровільного об'єднання територіальних громад в Україні(Університет «КРОК», 2022) Бровко, Н.І.; Поляруш-Сафроненко, С.О.; Поляруш-Сафроненко, Світлана ОлександрівнаСтаття присвячена характеристиці принципів добровільного об’єднання територіальних громад в Україні. Досліджено принципи добровільного об’єднання територіальних громад (ОТГ) в Україні, їх сутність, зміст та основні завдання у правовідносинах утворення і функціонування об’єднаних громад та реорганізації органів місцевого самоврядування на засадах їх децентралізації. Запропоновано ознаки принципів добровільного об’єднання територіальних громад, до яких належать: а) їх конституційне і законодавче закріплення з урахуванням верховенства права; б) містять основні ідеї муніципальної влади та утворюються добровільно; в) діють самостійно при підтримці держави і під власну відповідальність; г) забезпечують реалізацію прав і свобод та спільних інтересів жителів певної адміністративно-територіальної одиниці. Принципи добровільного об’єднання територіальних громад – це закріплені нормами Конституції і Законів України, з урахуванням верховенства права, основні ідеї добровільного об’єднання жителів села, селища, міста, що покликані здійснювати в межах своєї компетенції муніципальну владу самостійно та через своїх представників при підтримці держави й забезпечувати права і свободи жителів певної адміністративно-територіальної одиниці територіальних громад пропонуємо внести зміни до Закону України від 5 лютого 2015 р. «Про добровільне об'єднання територіальних громад». Перед словами «конституційності та законності» слід додати слова «верховенства права». У відповідності до ст. 2 п.1, п.п.1) слід сформулювати: «верховенства права, конституційності та законності», а п. 7) «відповідальності та забезпечення прав і свобод людини й громадянина».Документ Становлення та розвиток місцевого самоврядування у зарубіжних країнах(Університет «КРОК», 2023) Биков, О.М.; Скоморовський, В.Б.; Биков, Олександр Миколайович; Скоморовський, Віталій БогдановичНаукова стаття, присвячена питанню становленню та розвитку місцевого самоврядування в зарубіжних країнах, розкриває основні питання ґенези місцевого самоврядування у країнах англо-американської системи права. У статті наводяться питання становлення місцевого самоврядування у Великобританії та основи закономірного законодавчого регулювання місцевого самоврядування. У статті розкрито питання північнонімецького об’єднання міст, в рамках якого поступово набувалися політичні права, в тому числі право приймати ключові, обов’язкові для виконання рішення на з’їздах представників ганзейських міст. Стаття містить інформацію щодо міського самоврядування Франції, яке було створено в результаті комунальної революції, під час якої місцеві громади вибороли свої свободи від королівської та сеньйоріальної влади. У науковій статті визначено, що інститути місцевого самоврядування європейських країн представляють практично весь спектр моделей організації та регулювання життя й діяльності місцевих громад. Досліджено, що кожна з європейських країн так чи інакше дотримувалася загальноєвропейських імперативів культури і традицій, що згодом забезпечило європейську ідентичність в організації муніципального управління і знайшло вираження у прийнятті в 1985 році Європейської хартії про місцеве самоврядування, яка закріпила загальні принципи формування місцевого самоврядування в Європі. Охарактеризовано, що теорія фактичного представництва, згідно з якою члени парламенту представляють всю націю, незалежно від місця обрання, оформилася в XVIII столітті та належала англійському праву. Наведено особливості англійського самоврядування в XIX ст., яке полягало в тому, що місцеве самоврядування виступало другорядною системою по відношенню до парламентського самоврядування, тому зміни в місцевому управлінні йшли за трансформацією політичних інститутів і змінами в розстановці політичних сил у парламенті; а демократизація виборчого права сприяла формуванню місцевого самоврядування. Констатовано, що розвиток та становлення місцевого самоврядування Великобританії відбувався схоже на український розвиток, підставою відмінностей є віднесення України до країн континентальної системи права, а Великобританії – до країн англо-американської правової системи.