Гендерні особливості мотивації до позакласного навчання в учнів підліткового віку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет «КРОК»

Анотація

Відмінність у мотивації між хлопцями та дівчатами починає активніше проявлятися з настанням пубертату. Вже в початковій школі можна бачити відмінність в поведінці, але мотивація до навчання в цей період схожа. Коли учні переходять до середньої школи, можна вже бачити, як вони по різному адаптуються до нових умов або проявляють мотивацію до навчання. Основна мета цієї статті – з’ясування головних відмінних рис в поведінці та мотивації учнів середньої школи, порівняння їх у підлітків 11-16 років, які навчаються в школах в різних країнах (за попередні роки). Було здійснено аналіз праць, які опубліковані як в Україні, так і в інших країнах за останні п'ятнадцять років. В процесі аналізу було виділено відмінності не лише за статтю в цілому, але і вікові відмінності. Під час обробки інформації, було виділено три вікові категорії підліткового віку: ранній підлітковий вік 11-12 років, середній підлітковий вік 13-14 років та пізній підлітковий вік 15-16 років. Виявлено різний тип мотивації до навчання у хлопців та дівчат, що обумовлено стереотипами, гендером та культурними особливостями. Відмічено, що підлітки підбирають активність на основі того, що більше типово для їх гендеру, при цьому у хлопців та дівчат підліткового віку можуть проявлятися різні співвідношення маскулінних та фемінних рис. Також, мотивація більше відрізняється за статтю, ніж за віком, у дівчат більша внутрішня мотивація, а у хлопців зовнішня. Описано, як культура може впливати на мотивацію хлопців та дівчат, також від типу школи або сімейних цінностей вона залежить. Проаналізовано міжнародні тенденції у мотивації до навчання у підлітків і порівняно їх з українським досвідом. Враховано різноманітні фактори – економічні, культурні, соціальні та фактор війни.

Опис

Бібліографічний опис

Аксьонов М. Гендерні особливості мотивації до позакласного навчання в учнів підліткового віку. Вчені записки Університету «КРОК». 2025. №3(79). С.532–538. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2025-79-532-538

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в