Вчені записки Університету "КРОК". 2020. №2(58).
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2566
Переглянути
Документ Типи мережевих підприємств у міжнародному бізнесі(Університет «КРОК», 2020) Вікторов, Б.В.В статті здійснено вивчення наукових підходів щодо класифікації ознак типології сучасних мережевих підприємницьких структур. Існуючу класифікацію (ознака організаційно-управлінських методів (централізації (юридичної, економічної, ринкової залежності), децентралізації, гібридного); ознака масштабів діяльності (для міжнародного бізнесу) (глобальна, міжнародна, міждержавна (в тому числі національна, регіональна)); ознака галузевої належності (спеціалізації); ознака видів діяльності; ознака характеру формату функціонування; ознака характеру (видів) диверсифікації напрямків функціонування учасників об’єднання; ознака цільового орієнтиру створення мережевого об’єднання (маркетингово-організаційна ознака); ознака строковості партнерства; ознака суб’єктів-учасників мережевого підприємницького об’єднання) запропоновано розширити за рахунок ознак участі всіх структурних елементів у якості підпорядкованих підрозділів мережевої підприємницької структури (в складі ознаки централізації) та ознаки інноваційного (високотехнологічного) характеру продукції (послуг). На підставі вивчення наукових підходів до систематизації ознак було розроблено авторський підхід до типології мережевих підприємницьких структур, що функціонують на сучасному етапі розвитку. Вказаний підхід враховує особливості функціонування та розвитку мережевих підприємств, що функціонують в середовищі міжнародного бізнесу, його положення розширюють теоретичну базу дослідження в розрізі можливості використання поданої типології в якості картини розвитку таких структур при створенні історіографії трансформації мережевої економіки. Авторський підхід передбачає виділення мережевих структур залежно від характеристик ознаки організаційно-управлінських методів, ознаки масштабів діяльності (для міжнародного бізнесу), організаційно-правової ознаки, ознаки галузевої належності (спеціалізації), ознаки видів діяльності, ознаки характеру формату функціонування, ознаки характеру (видів) диверсифікації напрямків функціонування учасників об’єднання, маркетингово-організаційної ознаки, ознаки строковості партнерства, ознаки суб’єктів-учасників мережевого підприємницького об’єднання, ознаки інноваційного (високотехнологічного) характеру продукції (послуг).