Вчені записки Університету "КРОК". 2021. №1(61).

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2463

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Індекс ефективності логістики (LPI) та його зв'язок з основними економічними показниками й індексами
    (Університет «КРОК», 2021) Марчук, І.П.
    Автори звіту «Connecting to compete 2018. Trade logistics in the global economy» доводять, що покращення на 1 бал рейтингу LPI у країні збільшує торгівлю на 16 відсотків, не враховуючи ціновий фактор; скорочення розриву за LPI на 20 відсотків між країною та країною-лідером призводить до збільшення реального ВВП на 0,1 відсотка (сценарій наздоганяння). Метою даної статті є довести, що логістика є значущою компонентною економічних зрушень в економіці, й через її вимір індексом LPI показати тісний зв’язок ефективності логістики з основними економічними показниками (валовий внутрішній продукт, експорт, імпорт, прямі іноземні інвестиції) та економічними індексами (глобальної конкурентоспроможності, ведення бізнесу, глобальним інноваційним індексом, ринкового потенціалу), які надають нашим міжнародним партнерам оцінку можливості ведення бізнесу в країні, залучення її до міжнародної торгівлі й участі у глобальних ланцюгах постачання. Автором показано, що логістика відіграє суттєву роль у забезпеченні економічного добробуту, відкритості економіки, залученні іноземних інвесторів та сприяє участі економіки крани у глобальних ланцюгах постачань і навіть може виступати каталізатором економічних зрушень. Застосування статистичного методу дозволило співвіднести місця, які займають країни рейтингу LPI, з місцями, які займають ці країни в рейтингах за основними економічними показниками та індексами (разом 10 рейтингів), проаналізувати взаємозв’язок даних рейтингів і вплив оцінки за виміром LPI на оцінку позиції в кожному із зазначених показників. Об’єктом аналізу виступили дані 26 країн рейтингу LPI (7 країн з топ-10 LPI економік світу; 10 країн найефективніших економік за LPI із середнім рівнем доходу; 9 країн з топ найефективніших економік за LPI з рівнем доходу нижче середнього). Доведено: 1) сильний зв’язок ефективності логістики за виміром LPI з основними економічними показниками – як експорт товарів та послуг і прямі іноземні інвестиції, помітний зв’язок з імпортом та валовим внутрішнім продуктом; 2) тісний зв'язок ефективності логістики за виміром LPI з економічними індексами глобальної конкурентоспроможності, рейтингом кращих країн для ведення бізнесу, глобальним інноваційним індексом, легкості ведення бізнесу й ринкового потенціалу; підтверджено, що при покращенні позиції країни в рейтингу LPI помітно буде змінюватися оцінка конкурентоспроможності країни, її інноваційний індекс та можливості для ведення бізнесу.
  • Ескіз
    Документ
    Протидія контрабандним діям в Україні: перспективи мінімізації
    (Університет «КРОК», 2021) Тимошенко, А.В.
    Географічне розташування України, проходження через її територію головних магістральних шляхів, що з’єднують Схід і Захід, а також відсутність ефективної системи контролю за кордоном на всій лінії його протяжності, особливо в умовах військового часу, підвищують ризики налагодження контрабандних потоків товарів, продукції, матеріальних цінностей тощо. Контрабандна діяльність посилюється в умовах високого рівня корумпованості чиновників, представників правоохоронної системи та суспільства загалом. Це не лише ускладнює розробку ефективних організаційно-економічних механізмів боротьби з контрабандою на прикордонних територіях України, але й активізує діяльність кримінальних угруповань та активізує розвиток тіньових процесів в економіці. У сучасних умовах боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил є першочерговим завданням для нашої держави. Обумовлено це тим, що контрабанда та порушення митних правил набувають дедалі більш витончених та організованих форм, що у свою чергу ставить під загрозу національну безпеку та належний економічний розвиток країни. Крім того, географічне положення України дозволяє використовувати автомобільний, залізничний, авіаційний та морський транспорт для вчинення контрабанди та порушень митних правил. На теперішній час досить розвинута транспортна логістика (система з переміщення будь-яких матеріальних предметів або речовин з однією точки до іншої оптимальним маршрутом) стала одним з детермінантів збільшення контрабандних переміщень та порушень митних правил на транспорті. Метою статті є аналіз протидії контрабандним явищам в Україні та перспективи мінімізації. В статті досліджено сутність поняття «контрабанда» та встановлена основна типологія поняття з урахуванням особливостей дій її здійснення. Встановлено обсяги контрабандних поставок в Україну та в розрізі товарних груп. Проаналізовано розподіл контрабандних поставок в Україну за товарними групами. Визначені основні країни-джерела контрабандних поставок в Україну. Систематизовано основні фактори, які створюють сприятливі умови для контрабанди. Узагальнено основні схеми контрабандного імпорту. Запропоновані шляхи протидії контрабандним явищам в Україні.