Вчені записки Університету "КРОК". 2023. №3(71).

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/2087

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародне партнерство університетів як необхідна умова їх сталого розвитку під час економічної невизначеності
    (Університет «КРОК», 2023) Маринович, Вікторія; Маринович, Вікторія Володимирівна
    За останні чотири роки університети зіткнулися зі значними негативними наслідками потрясінь, повязаних з економічною невизначеністю, а саме пандемією Covid-19 та війною в Україні в 2022 році. Eкономічна невизначеність, яку за її природою важко чітко окреслити, має реальні наслідки не лише для окремого університету, але й для освітнього сектору в цілому. Сьогодні українські університети повинні адаптуватися до економічної невизначеності, використовуючи міжнародне партнерство як джерело забезпечення якісної освіти та сталого розвитку. Якісна система освіти має стати результатом процесу трансформації вищої освіти в Україні та повністю доповнювати цілі сталого розвитку. Це визначає актуальність дослідження. Метою дослідження є (а) огляд сучасного стану вищої освіти в Україні та (б) визначення шляхів сталого розвитку вищої освіти в умовах економічної невизначеності на основі університетських партнерств. Методологічною основою дослідження є сукупність загальних методів наукового пізнання, системне та комплексне використання яких дозволило обґрунтувати теоретико-методологічні засади та науково-практичні підходи до визначення необхідності міжнародного партнерства університетів як умови їх сталого розвитку в умовах економічної невизначеності. При дослідженні сутності міжнародного партнерства та аналізі економічних невизначеностей в освітній сфері використано абстрактно-логічний метод, методи системного аналізу, систематизації та узагальнення; метод синтезу - при об'єднанні отриманих в ході аналізу частин в єдине ціле. Метод індукції використано при формуванні загальних висновків за результатами дослідження. У статті обґрунтовано університетське партнерство як здатність надання сценарію адаптивного розвитку інноваційних рис та доцільність розбудови університетських партнерств в Україні. Вирішення цього завдання пов'язане з формуванням ефективної партнерської стратегії, що дасть змогу виявити нові та посилити наявні переваги закладів вищої освіти, а отже, відкриє шляхи для подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив взаємодії батьків і педагогів на формування особистості дитини з особливими освітніми потребами
    (Університет «КРОК», 2023) Потапюк, Лілія; Косенюк, Марія
    У статті аналізується проблема впливу взаємодії батьків і педагогів на формування особистості дитини з особливими освітніми потребами. Зазначається, що нова гуманістична парадигма вимагає нового ставлення до осіб з відхиленнями у розвитку та викликає значний інтерес до сімей таких дітей з боку суспільства. Наголошується на ролі сім’ї, де відбуваються перші й головні етапи соціалізації, адаптації і формування довіри до світу дитини з обмеженими можливостями. Важливе значення надається ролі педагогів та тісній співпраці батьків із закладами освіти. Вказуються фактори, які допомагають навчальному закладу залучати батьків до активної участі в ухваленні всіх рішень, які стосуються «особливої» дитини. Зазначається, що психолого-педагогічне забезпечення є чи не найголовнішим для стимулювання успішного забезпечення інклюзивного навчання. Виділяються основні складники роботи вчителя з «особливими» дітьми. Наголошується на тому, що процес залучення дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне навчання вимагає глибокого переосмислення усіх напрямів роботи як з боку усього персоналу навчального закладу, так і батьків. Окреслюються підходи та провідні напрями психологічної допомоги сім’ям, які виховують дитину з особливими потребами (діагностичний, консультативний, корекційний, реабілітаційний, прогностичний, мультидисциплінарний). З метою реалізації ефективної взаємодії батьків і педагогів виділяються корекційно-розвивальні технології, які застосовуються у навчально-виховному процесі. Зазначається, що для забезпечення ефективності взаємодії батьків і педагогів щодо формування особистості дитини з особливими освітніми потребами, надзвичайно важливим є застосування різноманітних засобів психолого-педагогічного впливу як на батьків, так і дітей; налагоджена взаємодія між усіма ланками цього процесу; чітка організація діяльності команди психолого-педагогічного супроводу; підготовка педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзії; високий рівень професійної компетентності; оволодіння педагогами спеціальними знаннями, методиками та технологіями навчання дітей з особливими освітніми потребами.