Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Market of canned fruits and vegetables of Ukraine
    (Університет «КРОК», 2020) Kuzmenko, O.; Orlova, V.; Serhieieva, O.
    The article highlights the situation and main trends in the Ukrainian market of canned fruits and vegetables, including the need to invest, expand production, increase competition and natural and marinated canned food, jams and purees, juices, tomato products, and canned dietary and for baby food. In the course of studying the market, the dependence on the product category, consumption of canned vegetables and snacks, which fluctuates with different intensity, is considered. The main market segments are highlighted, namely the main part of Ukrainian production in this area is focused on processing tomatoes, more than half of which are converted into domestic canned tomato paste and puree. Among other popular types of canning and corn -peas and corn, which our housewives find the widest application. It is determined that in the recent period the domestic market of vegetable products belongs to the significant in cost, cost and efficiency of institutions, characterized by contradictory development trends. The central place in the market structure belongs to wholesale and retail trade, market infrastructure; it is these elements that determine the trade turnover of the industry, as well as technological prospects. The work highlights the main problems, in particular the lack of an efficient sales system, adequately developed logistics. The volumes, capacities and growth rates of the market are determined. The work covers all segments of the market: from the development of raw materials and pricing of vegetables and fruits to domestic and foreign trade in finished canned fruits and vegetables, as well as increasing product quality; diversification; expansion of the segment of environmentally friendly products. In order to develop the market of canned fruits and vegetables, it is proposed to improve the quality and safety of products, optimize pricing policies, focus on increasing production capacity and sales.
  • Ескіз
    Документ
    Environmental entrepreneurship: state of the art and prospects
    (Університет «КРОК», 2024) Kuzmenko, Oksana; Serhieieva, Olena; Orlova, Victoriia; Кузьменко, Оксана; Сергєєва, Олена; Орлова, Вікторія
    В статті розглянуто поняття та принципи екологічної підприємницької діяльності, а також наведемо приклади успішних проектів у цій галузі. Метою статті є дослідження щодо розвитку концепції «екологічне підприємництво», дослідження перспектив розвитку екологічного підприємництва в Україні, а також можливості організації абсолютно нових підприємств. Екологічна підприємницька діяльність – це не лише ключ до стабільної прибутковості, але й до збереження нашої природи та забезпечення життєздатності майбутніх поколінь. Сучасний світ стикається з надзвичайно важливими викликами, пов'язаними з екологічними проблемами та збереженням природних ресурсів. Зміна клімату, забруднення повітря та води, виснаження природних резервів стають серйозними загрозами для нашого планетарного спільнотства. У цьому контексті, екологічна підприємницька діяльність стає надзвичайно актуальною та важливою сферою економіки, спрямованою на гармонійне взаємодіяти з природним середовищем. Поняття “екологічна підприємницька діяльність” відображає собою не лише ведення бізнесу, спрямованого на отримання прибутку, але й активну прагнення до збереження природи та створення сталого майбутнього для наступних поколінь. Екологічні підприємці розвивають та впроваджують інноваційні технології та практики, спрямовані на зменшення викидів CO2, заощадження водних ресурсів, раціональне використання енергії, а також на створення продуктів та послуг, що не завдають шкоди природному середовищу.