Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи двостронньої взаємодії України та Республіки Кіпр у світлі імплементації Директив ЄС
    (Університет «КРОК», 2017) Світлак, В.
    У статті проаналізований сучасний стан і перспективи розвитку українсько-кіпрських відносин, а також визначані стратегічні сфери співпраці між Україною та Республікою Кіпр у світлі адаптації законодавства України до законодавства ЄС та імплементації Директив ЄС, про які йдеться в Угоді про асоціацію
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні феномени в контексті теорій систем
    (Університет «КРОК», 2020) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    Зроблена спроба розглянути психологічні явища з позицій теорії систем як загального підходу до вивчення явищ живої та неживої природи. Сформульовано основні положення загальної теорії систем, охарактеризовано системи відкриті й закриті, лінійні та нелінійні (дисипативні). Показано, що хоча математичне вираження нелінійних динамічних систем і понять теорії складних систем має свої труднощі, основні поняття є інтуїтивно зрозумілими, оскільки вони «вловлюють» суттєві особливості існуючих у реальному житті явищ. Ці теорії зазвичай не викладаються в бакалаврських програмах з психології, і тому багато психологів з ними не знайомі. Водночас у царині психологічних феноменів і взагалі у світі живого взаємодія внутрішніх та зовнішніх чинників є дуже складною. Більшість ефектів, що мають місце у біопсихосоціальній сфері, не є результатом простої суми різно манітних впливів. Слабкі впливи можуть викликати сильні зміни, в той час як сильні можуть не викликати жодних. Для розуміння феноменів такого роду необхідне нове бачення, новий підхід, який представлено, зокрема, у постулатах синергетики. Згідно з цим підходом процеси, що мають місце у живих системах, є нелінійними і зазвичай непіддатливими до формалізації й моделювання. Якісна відмінність психологічних явищ від фізичних полягає у принциповій непередбачуваності наслідків взаємодії чинників зовнішніх та внутрішніх через наявність значної кількості змінних та складності їхніх взаємозв’язків і взаємовідношень. Усталений у психології номотетичний підхід та його похідні – експериментальний і статистичний методи – засновані на лінійному підході, згідно з яким одна причина обумовлює один наслідок, а один чинник породжує інший чинник. Прикладами нелінійного підходу до аналізу психологічних явищ можуть бути концепції Л. С. Виготського, Ж. Піаже, П. К. Анохіна, Д. Енгеля, С. Д. Максименка. Є також спроби дослідити взаємодію чинників зовнішніх та внутрішніх шляхом виділення окремих із них і вивчення напрямів їх змін (О. П. Єрмолаєва, Т. М. Малкова). Понятійний апарат психосинергетики, попри всю її критику, надає нові методологічні настанови для більш глибокого розуміння психологічних явищ як нелінійних за своєю природою і вводить психологію в контекст сучасних досліджень явищ живої і неживої природи.
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародне партнерство університетів як необхідна умова їх сталого розвитку під час економічної невизначеності
    (Університет «КРОК», 2023) Маринович, Вікторія; Маринович, Вікторія Володимирівна
    За останні чотири роки університети зіткнулися зі значними негативними наслідками потрясінь, повязаних з економічною невизначеністю, а саме пандемією Covid-19 та війною в Україні в 2022 році. Eкономічна невизначеність, яку за її природою важко чітко окреслити, має реальні наслідки не лише для окремого університету, але й для освітнього сектору в цілому. Сьогодні українські університети повинні адаптуватися до економічної невизначеності, використовуючи міжнародне партнерство як джерело забезпечення якісної освіти та сталого розвитку. Якісна система освіти має стати результатом процесу трансформації вищої освіти в Україні та повністю доповнювати цілі сталого розвитку. Це визначає актуальність дослідження. Метою дослідження є (а) огляд сучасного стану вищої освіти в Україні та (б) визначення шляхів сталого розвитку вищої освіти в умовах економічної невизначеності на основі університетських партнерств. Методологічною основою дослідження є сукупність загальних методів наукового пізнання, системне та комплексне використання яких дозволило обґрунтувати теоретико-методологічні засади та науково-практичні підходи до визначення необхідності міжнародного партнерства університетів як умови їх сталого розвитку в умовах економічної невизначеності. При дослідженні сутності міжнародного партнерства та аналізі економічних невизначеностей в освітній сфері використано абстрактно-логічний метод, методи системного аналізу, систематизації та узагальнення; метод синтезу - при об'єднанні отриманих в ході аналізу частин в єдине ціле. Метод індукції використано при формуванні загальних висновків за результатами дослідження. У статті обґрунтовано університетське партнерство як здатність надання сценарію адаптивного розвитку інноваційних рис та доцільність розбудови університетських партнерств в Україні. Вирішення цього завдання пов'язане з формуванням ефективної партнерської стратегії, що дасть змогу виявити нові та посилити наявні переваги закладів вищої освіти, а отже, відкриє шляхи для подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив взаємодії батьків і педагогів на формування особистості дитини з особливими освітніми потребами
    (Університет «КРОК», 2023) Потапюк, Лілія; Косенюк, Марія
    У статті аналізується проблема впливу взаємодії батьків і педагогів на формування особистості дитини з особливими освітніми потребами. Зазначається, що нова гуманістична парадигма вимагає нового ставлення до осіб з відхиленнями у розвитку та викликає значний інтерес до сімей таких дітей з боку суспільства. Наголошується на ролі сім’ї, де відбуваються перші й головні етапи соціалізації, адаптації і формування довіри до світу дитини з обмеженими можливостями. Важливе значення надається ролі педагогів та тісній співпраці батьків із закладами освіти. Вказуються фактори, які допомагають навчальному закладу залучати батьків до активної участі в ухваленні всіх рішень, які стосуються «особливої» дитини. Зазначається, що психолого-педагогічне забезпечення є чи не найголовнішим для стимулювання успішного забезпечення інклюзивного навчання. Виділяються основні складники роботи вчителя з «особливими» дітьми. Наголошується на тому, що процес залучення дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне навчання вимагає глибокого переосмислення усіх напрямів роботи як з боку усього персоналу навчального закладу, так і батьків. Окреслюються підходи та провідні напрями психологічної допомоги сім’ям, які виховують дитину з особливими потребами (діагностичний, консультативний, корекційний, реабілітаційний, прогностичний, мультидисциплінарний). З метою реалізації ефективної взаємодії батьків і педагогів виділяються корекційно-розвивальні технології, які застосовуються у навчально-виховному процесі. Зазначається, що для забезпечення ефективності взаємодії батьків і педагогів щодо формування особистості дитини з особливими освітніми потребами, надзвичайно важливим є застосування різноманітних засобів психолого-педагогічного впливу як на батьків, так і дітей; налагоджена взаємодія між усіма ланками цього процесу; чітка організація діяльності команди психолого-педагогічного супроводу; підготовка педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзії; високий рівень професійної компетентності; оволодіння педагогами спеціальними знаннями, методиками та технологіями навчання дітей з особливими освітніми потребами.